Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 81
Like Tree26Likes

Wątek: Jak wygląda szkolenie szybowcowe od 0?

  1. #1
    Awatar romasko1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie Jak wygląda szkolenie szybowcowe od 0?


    Polecamy

    Witam. Jestem zainteresowany rozpoczęciem szkolenia szybowcowego w aeroklubie gliwickim, tylko nie umiem nigdzie znaleźć jak wygląda kurs od podstaw. Muszę mieć zaświadczenie drugiej kategorii, ukończone gimnazjum i 16 lat. Więc wymogi spełniam (z wyjątkiem zaświadczenia zdrowotnego, lecz o to w swoim czasie się postaram). Z tego co się orientuje to najpierw jest kurs podstawowy. Jak on wygląda i ile kosztuje?

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cenę kursy znajdziesz na stronie aeroklubu.

    Możliwe są 2 rodzaje startów, tutaj masz mniej więcej opisane oba:
    Kod:
    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/48-licencje_i_szkolenia_lotnicze/195-plg/5168-roznice_w_szkoleniu_szybowcowym_za_wyciagarka_samolotem.html
    Kurs podstawowy polega głównie na lataniu po kręgu z instruktorem. Uczysz się wtedy lotu swobodnego, lądowania, poznajesz okolicę lotniska, jak zachowywać się na holu/na wyciągarce + wyprowadzania z korkociągów. Jeżeli wykonasz odpowiednią ilość lotów, a instruktor wraz z szefem wyszkolenia uznają, że opanowałeś umiejętność pilotażu szybowcowego odbywasz 10 lotów samodzielnych po kręgu i kończysz kurs.

  3. #3
    Awatar romasko1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ile trwa robienie takiego kursu?

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Od tygodnia do wielu lat.

  5. #5
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    To zależy od tego ile masz osób w grupie, od pogody, od instruktora, i oczywiście od typu startu. Moja podstawówka trwała chyba około 9 dni z tego co pamiętam. Mam również znajomych, których szkolenie podstawowe trwało 5 dni, a nawet 2 miesiące :P W każdym aeroklubie może wyglądać to inaczej. Nie ma ścisłej reguły ile trwa szkolenie do III klasy

  6. #6
    Awatar romasko1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Myślę, że w wakacje, bądź po nich zapiszę się na kurs w gliwickim aeroklubie. Z jakim wyprzedzeniem należy robić badania lekarskie?

  7. #7
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Ja badania lekarskie robiłem po teorii, inni robili przed ... To tylko zależy od ciebie kiedy zechcesz... Jedno jest pewne, że musisz je mieć przed rozpoczęciem praktyki .

    Co do rozpoczęcia kursu to zapisz się jak najszybciej! Już przed wakacjami, żeby teorię zdać i na wakacjach już zacząć latać . Nie czekaj do po wakacji!
    Pozdrawiam, Mikołaj

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Przuszków

    Domyślnie

    Ja dodam od siebie, że lepiej zrobić badania przed teorią, no bo jak komuś się nie poszczęści to zawsze kilka stów w błoto, a badania jednak mniej kosztują
    UN191 UN195 UL621 UN744 UP851 UT711 UN869 UL856 UM985

  9. #9
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Badania są proste, większość przeciętnie zdrowego społeczeństwa je zda, ale zawsze lepiej mieć tą pewność i uzyskać II klasę zdrowotną przed teorią, żeby potem nie było rozczarowań.

  10. #10
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Zrobienie badań przed teorią ma sens bezwzględnie, ale ... nie zawsze, ci co chcą zacząć szybownictwo wiedzą konkretnie jakie ono jest poza tym że się szybuje , dlatego po teorii albo w trakcie, można badania zrobić i też będzie dobrze... Mówię żeby najpierw zapoznać się z tym jakie jest szybownictwo od strony real, bo znam taki przypadek, że gościu zrobił badania, teorię i jak na praktyce zobaczył że podstawówka to głównie loty po 5min po kręgu to się zniechęcił i wszystko rzucił a nawet nie doszedł do korkociągów .
    Pozdrawiam, Mikołaj

  11. #11
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    BTW jeśli chcesz do Gliwic na kurs szybowcowy, to zainteresuj się najlepiej już teraz. U nich teoria zaczyna się dosyć wcześnie (praktyka normalnie wiosną/latem), już za tydzień mają spotkanie organizacyjne, a z tego co pamiętam organizują podstawówkę raz w sezonie.


  12. #12

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Przuszków

    Domyślnie

    No skoro ktoś nie jest zdecydowany, nie ma pojęcia o szybownictwie to i mu się odechce.
    UN191 UN195 UL621 UN744 UP851 UT711 UN869 UL856 UM985

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Zastanów się też nad pierwszym prywatnym ośrodkiem szkolenia BB Aero w Rybniku, jest tam b. dobry instruktor Roman Kata kto latał na Żarze ten potwierdzi. Cena szkolenia była nawet niższa niż w aeroklubach !.

  14. #14
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Zastanów się też nad pierwszym prywatnym ośrodkiem szkolenia BB Aero w Rybniku, jest tam b. dobry instruktor Roman Kata kto latał na Żarze ten potwierdzi. Cena szkolenia była nawet niższa niż w aeroklubach !.
    Możliwe że ceny są niższe, ale mi się wydaje że tu chodzi też o te klimaty szkolenia szybowcowego . Wydaje mi się że słowo "ośrodek szkolenia" to takie bezduszne określenie ...
    Pozdrawiam, Mikołaj

  15. #15
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Nie zapominaj, że aeroklub to też certyfikowany ośrodek szkolenia (FTO i CTO)

  16. #16
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Wiem, wiem , ale wiecie o co chodzi .
    Pozdrawiam, Mikołaj

  17. #17
    Awatar romasko1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Na wiosnę udam się na kurs teoretyczny, bo niestety zimowe soboty mam zajęte ;/

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    Możliwe że ceny są niższe, ale mi się wydaje że tu chodzi też o te klimaty szkolenia szybowcowego . Wydaje mi się że słowo "ośrodek szkolenia" to takie bezduszne określenie ...
    Każdy Aeroklub prowadzący szkolenie to Ośrodek szkolenia FTO lub CTO ... o jakich klimatach mówisz ? W większości aerokluby to beton rodem z PRLu. 70 % aeroklubów to twory które są przechowalnią dla ludzi, których nikt inny by nie zatrudnił, tylko ich koledzy, żyją póki jest co sprzedawać w aeroklubie. Te klimaty to pracownicy, którzy udają, że pracują, aeroklub który udaje, że im płaci. Zamiast o 5.00 mieć na starcie sprawny szybowiec, wyciągarkę i instruktora to masz kompletny marazm i zlewkę, nadąsanego holownika (co lata za Twoją kasę) że musi wstać wcześnie rano i umyć Wilgę. A to szczególnie ważne przy szkoleniu podstawowym, żeby nie zniechęcić do latania kiepską organizacją szkolenia. Szkolenie lotnicze to nie tylko "przygoda" i "klimaty", ma być przede wszystkim profesjonalnie, sprawnie i bezpiecznie. W lataniu ma nas ograniczać tylko pogoda i nic więcej. Czekam z utęsknieniem, kiedy będzie więcej ośrodków prywatnych szkolących do PLG, kiedy w końcu aerokluby zaczną odczuwać konkurencję na tym polu (w kwestii szkoleń do PPL-a już od kilku lat mocno czują konkurencję), bo będzie to z korzyścią dla kursantów.

    W kwestii pytania w wątku, szkolenie podstawowe to ruletka, jak się wstrzelisz w pogodę i ośrodek szkolenie działa sprawnie i zależy im na kursantach, a Tobie idzie sprawnie to w 6 - 8 dni można zrobić całe szkolenie. Po prostu potrzeba tych 6 - 8 dni lotnych. Aczkolwiek znam wypadki, że mimo pogody i chęci kursantów ludzie robili szkolenie w kilka miesięcy, bo tak "sprawnie" działał ośrodek szkolenia ...

    Pozdrawiam Marcin
    norman171 likes this.

  19. #19
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Kolego z całym szacunkiem, ale nie gadaj głupot i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nie wiem jaki jest Twój cel, ale Twoje generalizowanie nijak ma się do rzeczywistości. To, że opisana sytuacja gdzieś pewnie ma miejsce (zgaduje: w klubie gdzie jest 5 członków na krzyż i 2 szybowce w tym jeden niesprawny), nie oznacza, że tak dzieje się wszędzie.
    Akurat przez dłuższy okres czasu miałem okazje niemalże codziennie obserwować pracę ludzi na kilku stanowiskach. Pod względem ilości roboty i "zabiegania" ich działalność niczym nie różni się od pracy ludzi w organizacjach z innych branż. Dodam, że odnoszę się do okresu zimowego, gdzie jest w końcu okazja, aby wykorzystać skumulowane z okresu letniego urlopy. W sezonie nawał pracy jest potężny bo dochodzi nadzór nad bieżącą działalnością szkoleniową która w miesiącach letnich jest najintensywniejsza. Gdybyś popytał i rozeznał się bardziej w sytuacji to, o zgrozo, okazało by się, że większość z tych jak Ty to nazwałeś "pracowników, którzy udają, że pracują" spędzają w robocie nie rzadko po 7 dni w tygodniu, niekiedy od 6-7 rano do 22, a nawet i później.
    Co zaś tyczy się holowników, generalnie niekiedy "zabijają" się za holówkę, będąc na lotnisku wraz z pierwszymi szybownikami. I to zazwyczaj holówka czeka na szybowce, nie odwrotnie.

    Przez takie podejście jak Twoje giną aerokluby i idee jakie niosą przez ponad 80 lat swojego funkcjowania. Niestety, zamiast wziąć na Walnym zarząd "za pysk", wywalić jednego czy drugiego, to lepiej ponarzekać na forach jaki to głęboki PRL i jaki beton nie do ruszenia. Wszystko się da tylko trzeba pomyśleć, zmobilizować ludzi i wykonać. Z własnego podwórka wiem, że można.
    Rosenzweigova likes this.

  20. #20
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez green33 Zobacz posta
    nadąsanego holownika (co lata za Twoją kasę) że musi wstać wcześnie rano i umyć Wilgę.
    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Co zaś tyczy się holowników, generalnie niekiedy "zabijają" się za holówkę, będąc na lotnisku wraz z pierwszymi szybownikami. I to zazwyczaj holówka czeka na szybowce, nie odwrotnie.
    Dokładnie tak jest. Jak holowałem to Jaczek był na starcie przed szybowcami. Powiedz w jakim aeroklubie są nadąsani holownicy... znam kilka rozsądnych osób szukających miejsca do poholowania

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •