Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree2Likes

Wątek: CSS LESZNO szkolenie szybowcowe

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie CSS LESZNO szkolenie szybowcowe


    Polecamy

    Szkolenia Szybowcowe - CSS Leszno

    Szukam osrodka gdzie moglbym rozpoczac przygode z szybownictwem albo ewentualnie przezyc jednorazowa, ale mila i fajna przygode z szybownictwem i nie kontynuowac jej dalej.
    W zwiazku, ze koszt to w przypadku CSS Leszno 5600 zl. (za samolotem), koszty dojazdu, noclegu etc to dodatkowe kilka tysiecy zl. i jeszcze czasowy koszt szkolenia teoretycznego dwa weekendy + dwa tygodnie kursu praktycznego (Leszno to nie Wysypy Kanaryjskie), to jest to dla osoby pracujacej i ceniacej czas podwojnie duze wyzwanie.
    Nie chcialbym, zeby to byl zmarnowany czas i pieniadze tym bardziej, ze platnosc przy takich uslugach zwykle jest "z gory", raczej bez mozliwosci zwrotu kosztow w przypadku rezygnacji w trakcie kursu, a prawo do reklamacji nie jest czyms oczywistym.

    Czytajac forum lotnictwo.net.pl i strony internetowe aeroklubow zauwazylam, ze czesto podaje sie cene kursu i porownuje ceny kursow w poszczegolnych osrodkach ( gdzie taniej?) natomiast nigdzie nie jest podawana oferta uslugi, ktora kursant otrzyma od szkoly. W przypadku Leszna mozna dowiedziec sie, ze kurs praktyczny kosztuje 3500zl/5000zl. i trwa 11-14 dni (Skad rozbeznosc?) natomiast nie dowiemy nic na temat zobowiazan uslugodawcy : Ile lotow wykona kursant? Na jaka wysokosc? Jakim szybowcem?
    Jezeli kurs kosztuje 5000 zl. i wykonamy 100 holi na wysokosc 1000 m szybowcem Diana2 to nalezy uznac, ze jest to tani kurs, a jezeli 10 holi na wysokosc 300m 50-letnim drewnianym szybowcem to jest to drogo.

    Dla przykladu znalazlem strone internetowa z jednego z najkosztowniejszych krajow swiata, gdzie mozna sie dowiedziec ze kus podstawowy kosztuje 15000 koron norweskich (ok8000zl.) i pokrywa 30 holi na 500m + gratisowy nocleg. I mozna latac "w te weekendy kiedy tobie pasuje" Sandefjord Seilflyklubb | . Mozna obejrzec zdjecia i poczytac o szybowcach i samolocie holujacym, ktore skladaja sie na oferte szkolenia Flyparken - The fleet |.
    Ta sama cene ma CSS Leszno : "Szkolenie praktyczne za samolotem w trybie indywidualnym: 8000 zł", ale juz nie dowiemy sie ile holi na jaka wysokosc i na jakim sprzecie.

    Chcialem sie wiec zapytac osob z doswiadczeniem: Co kursant dostaje faktycznie na szkoleniu szybowcowym od osrodka? W jakim osrodku oferta jest "najbogatsza"? Ile lotow? Na jaka wysokosc? Na jakim sprzecie? Czy ktos mi moze przedstawic jakie ma osobiste doswiadczenia z CSS Leszno, czy ten osrodek to dobry wybor czy lepiej jednak inny. (Zdazylo mi sie spotkac z uslugodawcami, ktorzy byli bardzo mili do momentu kiedy dostali pieniadze na konto i zasady unikam uslug z platnoscia "z gory").

    Zatytuowalem ten watek CSS Leszno poniewaz jak na razie zdecydowalem sie na ten osrodek i zapisalem sie na kurs teoretyczny, ale ciagle jestem pelen watpliwosci co zastane na miejscu i nie wiem czy jechac na ten kurs teoretyczny ( dla mnie to spore koszty czasu i pieniedzy). ewentualnie czy po kursie teoretycznym kontynuowac kurs praktyczny w CSS Leszno czy gdzies indziej ( lokalizacja na terenie Polski prawie nie ma znaczenia). Zastanawiam sie nawet czy nie robic takiego kursu gdzies za granica. Skoro w PL jest tak drogo, to moze w podobnym koszcie mozna polatac 2 tygodnie w np. Hiszpanii, Portugalii, Tunezji albo na Malcie i polaczyc z milymi wakacjami??
    Jak na razie za Lesznem przemawiaja: latwy dostep z Wroclawia i Poznania, ogolnie duza baza, chyba duzy park szybowcowy, historia osrodka w ktorym organizuja Mistrzostwa Swiata i Mistrzostwa Polski, przyjazna atmosfera stwierdzona osobiscie na miejscu, jezyk polski instruktorow.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    1) Podpisując umowę na szkolenie podstawowe miałem dokładnie podana liczbę lotów (nie pamiętam ile w tej chwili 40?) oraz jasno bylo powiedziane ze po tej ilosci lotow nie mam gwarantowanego solo czyli ukończenie szkolenia podstawowego - do decyzji instruktora szkolącego i sprawdzającego przed solo.
    2) Loty na tak zwanej "podstawówce" w Polsce są (zazwyczaj) na bocianach/puchaczach
    3) Hole przy szkoleniu podstawowym za samolotem lub przeszkoleniu na nowy rodzaju startu są (zazwyczaj) na 400 metrów.

  3. #3
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Szkolenie podstawowe w Polsce głównie robi się na Bocianie/Puchaczu. Jeżeli chodzi o liczbę lotów to w większości klubów jest to 50, chociaż i tak zazwyczaj ludzie wyrabiają się w mniejszej ilości. Pierwsze loty są na 400m, późniejsze na 300m, jeden/dwa wyższe hole na akrobację. Szybownictwo w dużej mierze jest zależne od pogody, także nie dziw się, że taka rozbieżność dni.

  4. #4
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Historia Aeroklub Białostocki EPBK Białystok Krywlany Klasa lotnicza Szybowcowa Sekcja Sportowa - Lotnisko Białystok

    Pod tym linkiem masz "Program szkolenia szybowcowego" do ściągnięcia. Dokładnie plik A2.doc dotyczący podstawowego szkolenia za samolotem według programu Aeroklubu Polskiego. Ewentualnie zapoznaj się też z plikiem A1.doc mówiącym o szkoleniu za wyciągarką. Mam nadzieję, że to wyjaśni sprawę.

  5. #5
    Awatar inimeg

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W CSSie szkoliłem się wprawdzie za windą, ale jednocześnie odbywało się szkolenie za samolotem, więc mogę parę słów napisać.
    Szkolenie odbywa się na Puchaczu, hole są na 400m. Rozrzut dni, jak już wyżej koledzy napisali, spowodowany jest warunkami pogodowymi i innymi wypadkami losowymi. Nie wiem ile lotów jest w pakiecie, ale kolega miał po samodzielnych około 6h nalotu.
    W zeszłym sezonie CSS miał spore problemy, głównie z ilością kadry instruktorskiej. W nadchodzącym ma być dużo lepiej.
    Co do kosztów pobytu to wszystko zależy od wymagań klienta. Ja nie wyobrażałem sobie innej opcji niż namiot (5zł za dobę + 3zł od osoby). Jest też tzw. barak (pokoje 6os, standard hmmm...średni) oraz domki i pokoje w hotelu Gliding. Wyżywienie albo restauracja w hotelu, albo bar na stacji benzynowej, albo coś we własnym zakresie. Drogo mi to nie wyszło.
    Za szkolenie płaciliśmy dopiero przy wyjeździe, już po ostatnich lotach.
    Jeśli faktycznie problemy zeszłego sezonu zostaną usunięte, to polecam CSS jako początek przygody z lataniem.
    Trust me, I'm an engineer!

  6. #6
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Albo aeroklub

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Żywiec

    Domyślnie Moja propozycja

    Albo prywatny szybowcowy (i ultralekki) Ośrodek Szkolenia Lotniczego BB-Aero w Rybniku
    BB Aero - Prywatny Ośrodek Szkolenia Lotniczego - kursy szybowcowe, samoloty ultralekkie - Szkolenie szybowcowe za wyciągarką

    Pozdrawiam z prawdziwie zimowego Żywca: Zachęta:

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Sa to informacje bardzo mi pomocne i cenne. Nasunely mi sie nowe pytania na ich podstawie:

    1) "Umowa na szkolenie"- czy to powszechne, ze w osrodkach szkolenia podpisuje sie takie umowy? Nie spotkalem sie na stronach internetowyh z informacja o tym. Mozna gdzies zobaczyc wzorzec takiej umowy? Boje sie sytuacji, w ktorej zaplace za kurs obejmujacy 37 lotow, a po 30 powiedza mi, ze : nie ma pogody, szybowiec wymaga drobnych napraw, nie ma czasu, nie ma instruktora bo chory, a po za tym to juz sie "wyrobiles" i masz "zaliczone na 5". Oczywiscie o zwrocie pieniedzy nie ma mowy. Interesuje mnie tylko osrodek, w ktorym "wyrobienie sie w mniejszej ilosci godzin" niz zawarta w umowie nie istnieje.
    2) w jakich osrodkach mozna robic kurs na puchaczu SZD-50 Puchacz albo na lepszym szybowcu? Nie chce robic kursu na weteranie z lat 50-tych ubieglego wieku SZD-9 Bocian. Wole wydac 1000zl. wiecej, a robic kurs na wspolczesnym sprzecie, a najlepiej najnowszym i najlepszym. Jaki aeroklub moze konkurowac jakoscia oferty z CSS Leszno ( jezeli w Lesznie jest Puchacz)?
    3) "program szkolenia szybowcowego aeroklubu polskiego" ze strony: Historia Aeroklub Białostocki EPBK Białystok Krywlany Klasa lotnicza Szybowcowa Sekcja Sportowa - Lotnisko Białystok . Czy to jest program obowiazujacy wszystkie aerokluby czy niezobowiazujaca wytyczna i aerokluby maja dowolnosc co do ukladania programow i ilosci lotow? Jak on ma sie do szkolenia CSS w Lesznie? Mozna w tym programie wyczytac w doc a2 w ostatniej tabeli, ze lotow przy szkoleniu za samolotem z instruktorem ma byc 1+5+10+3+2+4+2= 29 (Mi wychodzi 27. Chyba gdzies trafil sie blad pisarski- gdzie?) + 10 samodzielnych = 39 (ewentualnie 37 wg tego jak mnie uczono matematyki). W doc a1 : Przy szkoleniu za wyciagarka 42 z instruktorem +10 samodzielnie =52 loty.
    3) http://www.bb-aero.pl przegladalem z duzym zaintreresowaniem. I takie mam spostrzezenia:
    zalety:
    - zdrowa, prywatna inicjatywa. Jasna relacja miedzy zleceniodawca, a zleceniobiorca. Szkolacy wie kto mu placi. Mi taki uklad bardzo odpowiada. Nie ukrywam, ze mam najwiecej watpliwosci zwiazanych z robieniem kursu w "stowarzyszeniu". Przywyklem jednak do uslug w sektorze prywatnym.
    wady:
    - bocian na zdjeciu. Rozumiem, ze na bocianie jest kurs.
    - szkolenie tylko za wyciagarka. Latalem za wyciagarka na paralotni. Teraz chce cos nowego.
    - regulamin szkolenia szybowcowego pkt 9) "Ustalenie terminu szkolenia praktycznego (musi być grupa min. 5 osób )" -Dla mnie nie do przyjecia. Nie jestem w stanie sie dostosowac do grupy. W Lesznie podaja z gory 7 terminow z ktorych mozna wybrac.
    - dlaczego kurs teoretyczny kosztuje 1476zl., jezeli w CSS Leszno 600zl.? (250%)

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Żywiec

    Domyślnie

    Witam,

    Odniosę się do treści postu Radosława, cytując go:


    1) "Umowa na szkolenie"- czy to powszechne, ze w osrodkach szkolenia podpisuje sie takie umowy? Nie spotkalem sie na stronach internetowyh z informacja o tym. Mozna gdzies zobaczyc wzorzec takiej umowy? Boje sie sytuacji, w ktorej zaplace za kurs obejmujacy 37 lotow, a po 30 powiedza mi, ze : nie ma pogody, szybowiec wymaga drobnych napraw, nie ma czasu, nie ma instruktora bo chory, a po za tym to juz sie "wyrobiles" i masz "zaliczone na 5". Oczywiscie o zwrocie pieniedzy nie ma mowy. Interesuje mnie tylko osrodek, w ktorym "wyrobienie sie w mniejszej ilosci godzin" niz zawarta w umowie nie istnieje.

    Wysyłamy umowę do kandydata po jego zgłoszeniu się na kurs do BB-Aero (zgłoszenie nic nie kosztuje a dopiero po zaakceptowaniu umowy następuje płatność).

    2) w jakich osrodkach mozna robic kurs na puchaczu SZD-50 Puchacz albo na lepszym szybowcu? Nie chce robic kursu na weteranie z lat 50-tych ubieglego wieku SZD-9 Bocian. Wole wydac 1000zl. wiecej, a robic kurs na wspolczesnym sprzecie, a najlepiej najnowszym i najlepszym. Jaki aeroklub moze konkurowac jakoscia oferty z CSS Leszno ( jezeli w Lesznie jest Puchacz)?

    Szukaj, to może znajdziesz Aeroklub, który może szkoli na PW-6. W grę może wchodzić jeszcze Puchatek ale on też należy do starszych konstrukcji (koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku). Nie będę polemizował na temat Twoje decyzji o szkoleniu na nowoczesnym sprzęcie, bo jak rozumiem "klamka już zapadła". Możesz jeszcze poczekać na "reaktywację" Perkoza, którego początki sięgają lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku ale obecna konstrukcja jest już "współczesna".
    Może łatwiej będzie znaleźć "najnowszy i najlepszy" sprzęt do szkolenia za granicą, np. w Niemczech lub Czechach?


    3) "program szkolenia szybowcowego aeroklubu polskiego" ze strony: Historia Aeroklub Białostocki EPBK Białystok Krywlany Klasa lotnicza Szybowcowa Sekcja Sportowa - Lotnisko Białystok . Czy to jest program obowiazujacy wszystkie aerokluby czy niezobowiazujaca wytyczna i aerokluby maja dowolnosc co do ukladania programow i ilosci lotow? Jak on ma sie do szkolenia CSS w Lesznie? Mozna w tym programie wyczytac w doc a2 w ostatniej tabeli, ze lotow przy szkoleniu za samolotem z instruktorem ma byc 1+5+10+3+2+4+2= 29 (Mi wychodzi 27. Chyba gdzies trafil sie blad pisarski- gdzie?) + 10 samodzielnych = 39 (ewentualnie 37 wg tego jak mnie uczono matematyki). W doc a1 : Przy szkoleniu za wyciagarka 42 z instruktorem +10 samodzielnie =52 loty.

    Program Szkolenia Szybowcowego, który jest na stronie Aeroklubu Białostockiego jest bez sześciu zmian, które zostały wprowadzone od czasu jego powstania. Jest to Program Aeroklubu Polskiego, który praktycznie jest stosowany w każdym Aeroklubie, który szkoli na szybowcach. BB-Aero też go stosuje (zakupiliśmy go w AP), żeby nie było problemów przy migracji uczniów między naszym Ośrodkiem a Aeroklubami i odwrotnie.
    W aktualnym Programie ilość szybowcowych lotów instruktorskich za samolotem: 1+5+10+3+2+4+3 = 28 choć może być i tak: 1+5+10+3+1+4+3 = 27 (wyjaśnienie masz w Ćwiczeniu nr 5). Należy pamiętać, że są to minima, które należy spełnić i nie ma tu podanych ilości lotów sprawdzających z instruktorem, które wykonuje się w czasie wystąpienia przerw w szkoleniu praktycznym. Nie uda Ci się też zrobić 10 lotów samodzielnych jednego dnia (maksymalnie można 8). Przed dokończeniem lotów samodzielnych będziesz musiał polecieć z instruktorem (chociaż teoretycznie może tak nie być).


    3) http://www.bb-aero.pl przegladalem z duzym zaintreresowaniem. I takie mam spostrzezenia:
    zalety:
    - zdrowa, prywatna inicjatywa. Jasna relacja miedzy zleceniodawca, a zleceniobiorca. Szkolacy wie kto mu placi. Mi taki uklad bardzo odpowiada. Nie ukrywam, ze mam najwiecej watpliwosci zwiazanych z robieniem kursu w "stowarzyszeniu". Przywyklem jednak do uslug w sektorze prywatnym.
    wady:
    - bocian na zdjeciu. Rozumiem, ze na bocianie jest kurs.

    Potwierdzam. Szkolenie podstawowe realizujemy na Bocianie, bo według naszej opinii jest do tego najlepszy. Dobiję Cię jeszcze datą produkcji jednego z nich: 1968 rok Jedynie korkociągi ćwiczymy na pożyczonym Puchaczu.

    - szkolenie tylko za wyciagarka. Latalem za wyciagarka na paralotni. Teraz chce cos nowego.

    Potwierdzam. Szkolimy za wyciągarką ale za to nowoczesną, bo jest to WS-02-JK z Moto-Hurtu w Ropczycach (rok produkcji 2011) i używamy lin syntetycznych (nie stalowych). Możesz jeszcze odbyć szkolenie podstawowe na motoszybowcu oprócz możliwości szkolenia za samolotem lub wyciągarką.

    - regulamin szkolenia szybowcowego pkt 9) "Ustalenie terminu szkolenia praktycznego (musi być grupa min. 5 osób )" -Dla mnie nie do przyjecia. Nie jestem w stanie sie dostosowac do grupy. W Lesznie podaja z gory 7 terminow z ktorych mozna wybrac.

    Regulamin podaje grupę 5 osób do szkolenia, żeby zebrać ekipę do latania. Szkolenie szybowcowe za wyciągarką, to praca zbiorowa, bo ktoś musi pojechać po liny do wyciągarki, podczepić szybowiec i go wypuścić, trzymać tarczę, pisać chronometraż. Sam albo nawet z instruktorem tego nie zrobisz. Mieliśmy przypadki, że szkoliliśmy mniejsze grupy a nawet pojedynczego ucznia ale wtedy był ktoś do pomocy. Jeżeli chcesz mieć indywidualne szkolenie, to na pewno jest ono na motoszybowcu lub może być za samolotem, gdzie niektóre Aerokluby oferują szkolenia (droższe) indywidualne.


    - dlaczego kurs teoretyczny kosztuje 1476zl., jezeli w CSS Leszno 600zl.? (250%)

    Cena 1476,00 zł za kurs teoretyczny dotyczy kandydatów, którzy nie deklarują u nas szkolenia praktycznego. Wcześniej sporo kandydatów korzystało z możliwości realizacji w BB-Aero szybowcowego szkolenia teoretycznego przez internet (jako pierwsi w Polsce) i odchodziło na szkolenie praktyczne do Aeroklubów.
    Normalna cena za ten kurs to: 738,00 zł.
    Proszę zwrócić uwagę, że są to cenny brutto i zawierają 23 % VAT, który Aerokluby najczęściej nie uwzględniają w swoich cennikach.

    Pozdrawiam z przysypanego śniegiem Żywca

  10. #10
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Radoslaw Zobacz posta
    2) w jakich osrodkach mozna robic kurs na puchaczu SZD-50 Puchacz albo na lepszym szybowcu? Nie chce robic kursu na weteranie z lat 50-tych ubieglego wieku SZD-9 Bocian. Wole wydac 1000zl. wiecej, a robic kurs na wspolczesnym sprzecie, a najlepiej najnowszym i najlepszym. Jaki aeroklub moze konkurowac jakoscia oferty z CSS Leszno ( jezeli w Lesznie jest Puchacz)?
    Źle do tego podchodzisz. Jaka jest różnica w szkoleniu między Bocianem a czymś nowszym? Żadna, Bocian uczy prawidłowego latania jak i Puchacz zresztą. Tak czy siak w obecnej sytuacji po szkoleniu podstawowym trzeba wylaszować inne szybowce. Bocianem ląduje się na 2 punkty - tak jak Piratem, Juniorem, Foką i znakomitą większością szybowców. Puchaczem lądujesz na 1 punkt, PW-6 nie wiem bo nie latałem. Nie jest to oczywiście różnica nie do przeskoczenia. Wg mnie szybowiec od szybowca się aż tak nie różnią, wierz mi, że po szkoleniu na bocianie bez problemu wskakujesz na pirata. To nie jest taka różnica jak między C150 a SR22. Jeżeli chcesz latać tylko na nowoczesnym sprzęcie to w PL nie ma szans, wybrzydzając będziesz siedzieć na ziemi. Tak jak Romek napisał jeżeli klamka już zapadła to czeka Cie wycieczka do Niemiec po nowoczesne szybowce.

    Pozdrawiam

  11. #11
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    @Radosław. Jak Ci tak zależy i stać Cię żeby wyłożyć więcej kasy (nie tysiąc jak napisałeś ale kilka tysięcy) dogadaj się Lesznem na Arcusa Choć mówiąc serio wątpię abyś gdziekolwiek znalazł klub w którym szkolą podstawowo, jak to ująłeś, na "najnowszych i najlepszych" sprzętach. Nawet jak byłem w jednym niemieckim klubie to powiedzieli, że Arcus jest tylko do szkolenia zaawansowanego. Nic dziwnego zresztą, takie szybowce jak Duo Discus, wspomniany Arcus czy DG 1000 to niezwykle cenne i drogie sprzęty, szkoda zużywać je na szkolenie podstawowe. Raz, że oferują one duuużo, dużo większe możliwości, aniżeli są Ci w danej chwili potrzebne, dwa są bardziej skomplikowane w obsłudze (pomyśl, że oprócz podstawowej nauki musisz jeszcze np. obsługiwać klapy). Wreszcie po trzecie na początkowym etapie szkolenia szybowiec często dostaje w kość, a to w wyniku trawersów, a to przez twarde przyziemienia bądź po prostu w wyniku nieznajomości należytego obchodzenia się ze sprzętem na ziemi itp. wskutek czego bardziej się zużywa i psuje. To wszystko sprawia trochę takie wrażenie jakbyś naukę prawa jazdy chciał rozpoczynać od bolidu F1.
    Myślę, ze jak na początek Puchacz czy PW 6 (3 latają na Bezmiechowej, bardzo zadbane i z bardzo fajnym wyposażeniem) powinien mimo wszystko zaspokoić Twoje wymagania. Później możesz się przesiadać na co chcesz. Zadaj też sobie pytanie po co chcesz robić podstawówkę - żeby nauczyć się latać i móc dalej rozwijać, czy żeby kilka razy przelecieć się fajnym szybowcem bo wyjdzie taniej niż po komercyjnych cenach? Jeżeli to pierwsze, to myślę, że przystaniesz na to co napisałem

    @Pioterek, PW 6 jak Puchacz ma przednie kółko więc na 1 punkt.

  12. #12
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Poza tym wszystkim co napisali moi poprzednicy, Bocian jest dość prostym szybowcem. Puchacz odrobinę trudniejszy, ale przyjemniejszy w locie Nie ma co na początek kombinować z jakimiś super szybowcami, bo te na pewno Ci wystarczą. Warto też zauważyć, że na tych szybowcach szkoli się poza granicami Polski (ostatnio natknąłem się na zdjęcie Puchacza z Japonii ). Jeżeli stawiasz na komfort to poleciłbym PW6. Jak jest z pilotażem nie wiem, bo nigdy na niej nie latałem.

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Tak. Ja pisalem: "w jakich osrodkach mozna robic kurs na puchaczu SZD-50 Puchacz albo na lepszym szybowcu?" Z tego co ja czytam na wikipedii to Puchacz to "wspolczesny", laminatowy szybowiec. Produkowany biezaco. Obecny na swiecie. PW-6 tez prezentuje sie bardzo nowoczesnie Politechnika Warszawska PW-6 - Wikipedia, the free encyclopedia. Laminat oblatany w 1998r., doskonalosc 34, uznaje za nowoczesny sprzet.
    Ja jestem oczywiscie laikiem, ale wydaje mi sie, ze jest roznica miedzy szybowcami ( Fiat 126p tez jezdzi). Jezeli cena kursu jest taka sama to wole latac 37-38 lotow nowym Puchaczem albo PW-6, albo zaplacic troche wiecej.

  14. #14
    Awatar inimeg

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Realia są takie, że albo podstawówkę zaliczysz na Bocianie, albo na Puchaczu. W Bezmiechowej raczej od PW-6 nie zaczniesz, prędzej Bocian. Poza tym nawet szkolenie za samolotem wymaga działań zespołowych i od tego nie uciekniesz. No chyba, że zechcesz się szkolić indywidualnie, ale tracisz cały fun z czynności około-lotniczych.
    Co do pytania o Puchacza w CSSie, to w tym sezonie mają być trzy sztuki.
    Trust me, I'm an engineer!

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Radosław, a nie lepiej po prostu wybrać się do najbliższego aeroklubu i umówić się na powiedzmy tydzień latania po 5-6h dziennie? Przy tej ilości utargujesz jakieś 150 zł/h.
    Zamiast zrywać się o brzasku, siedzieć godzinami na łące, tartgać po niej ciężkie szybowce, wieczorem upychać wszystko w hangarze i wracać późną nocą przyjedziesz sobie spokojnie jak się wyśpisz, po śniadanku, zaopatrzony w prowiant, szybowiec z instruktorem będzie już na ciebie czekał. Polatacie parę godzin, z pewnością trochę po trasach. Wylądujecie o 15-16 i jesteś wolny. Jeszcze do kina zdążysz... Po co ci ta cała nauka teorii, ślęczenie nad skryptami lub szukanie informacji po necie, po co KWT, po co jakieś tam egzaminy praktyczne, badania i cała ta otoczka?
    frik and m..m like this.

  16. #16
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Radoslaw Zobacz posta
    Z tego co ja czytam na wikipedii to Puchacz to "wspolczesny", laminatowy szybowiec.
    Najpierw narzekasz na szybowiec zaprojektowany w latach 50 ubiegłego wieku, by potem pisać, że szybowiec zaprojektowany w latach 70 tego samego wieku już jest nowoczesny.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie Re: CSS LESZNO szkolenie szybowcowe

    Nie ma chyba co się tutaj czepiać szczegółów, bo to jest juz bardziej indywidualna kwestia co dla kogo jest nowoczesne. Weźmy szybowiec IS-3 ABC oblatany w 1947r., a Bociana z 1952r. Różnica wieku to tylko 5 lat, a osiągi i wygląd zupełnie inne. Chłopak jest po prostu niezdecydowany

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  18. #18
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Do tego chyba wszystkie Bociany latające dzisiaj to wersja E, wprowadzona do produkcji w 1967. Przy okazji ciekawostka znaleziona na owej nieszczęsnej wikipedii: http://www.szybowce.com/ap/rekordy/rekordy.pdf druga strona, ostatnie dwie pozycje.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Ponownie dziekuje za odpowiedzi. Na ich podstawie nasunelo mi sie kolejne pytanie: Na co zwracac uwage przy wyborze osrodka szkolenia? Argumenty ZA i argumenty PRZECIW?

  20. #20
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie Re: CSS LESZNO szkolenie szybowcowe


    Polecamy

    Odległość od miejsca zamieszkania/dojazd, dostępność sprzętu, ceny. Tak po krótce to chyba najważniejsze

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •