Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie Roznice w szkoleniu szybowcowym za wyciagarka a samolotem


    Polecamy

    Witam chcę wybrać się na szkolenie szybowcowe i zastanawiam się między wyborem kursu za wyciągarką i za samolotem. Kurs za wyciągarką jest prawie połowę tańszy. Czy jest w tym jakaś różnica co do uprawnień po uzyskaniu licencji jeśli cały kurs robiło się za wyciągarką? CZy np potem mógłbym latać na szybowcach holowanych przez samoloty? czy musiałbym ciągle za wyciągarką. Jaka jest różnica między tym

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Za winda (wyciagarka) jest tanszy bo koszty eksploatacyjne wyciagarki sa tansze niz za samolotem. Mniej lotow bo dłuzej jestes w powietrzu i caly czas musisz pracowac czyli sterowac.
    Roznice w uprawnieniach sa takie ze majac szkolenie za samolotem mozesz startowac tylko za samolotem i podobnie jest z winda. Nic nie szkodzi aby zrobic jedno uprawnieni a nastepnie drugie. Start za wyciagarka jest prostszy praktycznie 20-25 sek na utrzymanie kierunku i masz juz ok 300 m, wznoszenie ok 15 m/s pierwszy raz robi wrażenie ... przyspieszenie do ok 100 km/h w 2 -2,5 sek i juz jestes w powietrzu lecisz w nogami do gory. Po przesiadce z windy na samolot wydaje sie ze stoisz mimo ze szybciej lecisz w poziomie ;-) .
    Jest jeszcze trzecia mozliwosc startu czyli grawitacja jedyne takie uprawnienia mozna zrobic w Bezmiechowej prawdopodobnie jedyne miejsce na swiecie gdzie jeszcze szkola ...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    No i loty poza sezonem często są tylko za windą, przynajmniej u mnie tak było.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Jest wiele zalet i wad kazdego startu ...
    Co do kursu ważne aby kurs był na zasadzie obozu czyli latanie codziennie nie polecam latania weekendami bo kurs moze troche trwac, max 8 lotow dzienie co przy duzej grupie, klopotach technicznych, kadrowych, pogodowych moze dosc wydluzyc szkolenie oraz ilosc lotow

  5. #5
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Kurs za samolotem:
    + krótszy
    + nie wymaga umawiania się z całą grupą
    - droższy
    - i tak warto zrobić uprawnienia na wyciągarkę, jeśli jest w danym klubie używana

    Kurs za wyciągarką:
    + tańszy
    - i tak będziesz _musiał_ zrobić przeszkolenie na start za samolotem jeśli zechcesz dalej latać


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •