Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree2Likes
  • 2 Post By Flycat

Wątek: zdobywanie nalotu na szybowcach

  1. #1
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie zdobywanie nalotu na szybowcach


    Polecamy

    Witam
    Czytałem sporo na temat sposobów zdobywania nalotu na samolotach, np. latanie ze skoczkami czy wyciąganie szybowców. No i zastanawia mnie czy są jakieś sposoby na nabicie nalotu szybowcowego w jakiś "tani" sposób tak jak to jest przy samolotach. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Zawsze możesz zrobić instruktora.Tylko koszty będą się długo zwracały.

  3. #3
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Nabijanie nalotu szybowcowego nie ma sensu. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć to na małą skalę gdzie trzeba dolatać 5 czy 10 godzin do jakiegoś uprawnienia. Ale więcej mija się z celem i całą ideą latania na szybowcach. Ma to jakieś uzasadnienie w lataniu samolotowym gdzie jest wyścig szczurów bo większość ślepo ciągnie do linii, a myśli o przyszłych pagonach przysłaniają im wszystko dookoła. Co ci da 200 godzin? Sławę, pieniądze? Chodzi o przyjemność, traktowanie każdego lotu indywidualnie, wyciąganie wniosków i doskonalenie. Więcej i hurtowo wcale nie znaczy lepiej. Są później tacy z 1000 godzin i mianem mistrza kręgu nadlotniskowego. Można latać z pasażerami o ile klub takie loty wykonuje i będziesz spełniał warunki ku temu, można latać na dwusterze przy podziale kosztów na 2 osoby (imho najbardziej wartościowa opcja), oprócz tego bardzo sporadycznie zrzucanie skoczków czy przebazowywanie szybowca na holu. Innych ewentualności, nie wliczając uprawnień FI (S), nie ma.
    Reyes and klemenko like this.

  4. #4
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Nabijanie nalotu szybowcowego nie ma sensu. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć to na małą skalę gdzie trzeba dolatać 5 czy 10 godzin do jakiegoś uprawnienia. Ale więcej mija się z celem i całą ideą latania na szybowcach. Ma to jakieś uzasadnienie w lataniu samolotowym gdzie jest wyścig szczurów bo większość ślepo ciągnie do linii, a myśli o przyszłych pagonach przysłaniają im wszystko dookoła. Co ci da 200 godzin? Sławę, pieniądze? Chodzi o przyjemność, traktowanie każdego lotu indywidualnie, wyciąganie wniosków i doskonalenie. Więcej i hurtowo wcale nie znaczy lepiej. Są później tacy z 1000 godzin i mianem mistrza kręgu nadlotniskowego. Można latać z pasażerami o ile klub takie loty wykonuje i będziesz spełniał warunki ku temu, można latać na dwusterze przy podziale kosztów na 2 osoby (imho najbardziej wartościowa opcja), oprócz tego bardzo sporadycznie zrzucanie skoczków czy przebazowywanie szybowca na holu. Innych ewentualności, nie wliczając uprawnień FI (S), nie ma.
    Nie chodzi mi o jakiś mega nalot tylko po prostu kilkanaście godzin. Wiem, że jakaś gigantyczna cena nie wyjdzie za takie latanie, ale w tym sezonie chcę jeszcze zrobić coś w stronę lotnictwa (myślę nad PPL), więc każdy "grosz" się liczy.

  5. #5
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Skoro myślisz nad PPL(A), to czy jest sens "żydowania" +/- 800zł? Myślę, że naprawdę w tym przypadku nie ma co się szczypać.

  6. #6
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie


    Polecamy

    Zgodnie z nowymi przepisami najprostszą droga do PPL(A) zdaje się być teraz zrobienie LAPL(S) i uprawnienia TMG (motoszybowiec). Mając 24h na motoszybowcu, aby spełnić wymagania praktyczne do PPL, przepisy przewidują jedynie dolatanie 15h na "zwykłych" samolotach (z czego 10h samodzielnie). Warunek TMG to 6h lotu z czego 4 z instruktorem. Nie licząc kosztów LAPL(S), wychodzi ok. 10-12k.
    Opcja wydaje się atrakcyjna, imho lepiej pomyśleć nad wydatkiem tych +/- 800 zł w inny sposób

    O kwestię konwersji PL(G) na SPL i LAPL mnie nie pytajcie, podobnie jak o programy szkolenia. Póki co to dla mnie czarna magia. Polecam lekturę nowych PART FCL.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •