Mam takie pytanie dot. KTP podczas dalszego szkolenia szybowcowego (po podstawówce). Musi być to zaliczone przed każdym sezonem, przez każdego pilota, podobnie jak KWT?
Wersja do druku
Mam takie pytanie dot. KTP podczas dalszego szkolenia szybowcowego (po podstawówce). Musi być to zaliczone przed każdym sezonem, przez każdego pilota, podobnie jak KWT?
Określa to instrukcja operacyjna danego ośrodka - jeśli chodzi o aerokluby działające pod egidą AP to trzeba robić zarówno KWT jak i KTP.
Z tym, że KTP podlegają piloci licencjonowani. Jako uczeń-pilot będą Cię obowiązywały loty wznawiające - ich ilość jest określona programem szkolenia i zależy od długości przerwy od ostatniego lotu.
Jeszcze raz, bo nie do końca zrozumiałem, czyli w aeroklubach KTP robią tylko piloci z licencją, a dla uczniów-pilotów są te tzw. Loty Sprawdzające których ilość jest określona w książce ucznia-pilota? Czyli tak jak w moim wypadku, jeżeli jestem uczniem pilotem z zaczętą termiką instruktorską obowiązuje mnie nie KTP, a określona ilość LS'ów i instruktorem i solo?
Proszę bardzo :)
http://img441.imageshack.us/img441/6073/lsya.jpg
Tak tą tabelkę mam w książce, chodziło mi głównie tylko czy ja jako UCZEŃ-PILOT podegam KTP czy LS?
Loty sprawdzające czyli LS.
Dziękuję :)
Dziękuję :) Atabelkę znalazłem właśnie w książce idowiedziałem się że samodzielne LS'y mogę wykonywać jako zadania A/IV, zawsze to oszczędność 3 kręgów :)
W ramach zadania A/IV-6 czyli loty doskonalące. O jakiej oszczędności kręgów mówisz?
No i warto pamiętać, że LSy podane w książce to minimum. To nie jest tak, że po podstawówce jak przyjdę za dwa miesiące, zrobię dwa kręgi za windą z instruktorem, to mnie musi puścić na samodzielny.