-
Licencja PLG po PPL(A)
Polecamy

Witam, mam takie nietypowe pytanie, otóż posiadam licencje PPL(A) i ostatnio bardzo zainteresowały mnie szybowce, wcześniej o tym nie myślałem ale chciałem po najkrótszej drodze do Cpla, jakie są procedury szkolenia teoretycznego i praktycznego do licencji PLG dla posiadacza PPL? Czy muszę jeszcze raz przechodzić kurs teoretyczny, później na nowo zdawać w ulcu? Wiem że zabrałem się do tego od du...y strony, ale jakosik tak wyszło.
-
Przed 18 kwietnia musiałbyś odbyć szkolenie teoretyczne oraz praktyczne. Byłbyś traktowany jako uczeń-pilot z wcześniejszą praktyką lotniczą, a więc program byłby okrojony. Egzaminy państwowe niezbędne...
Ponieważ jednak mamy już przepisy europejskie to cholera wie jak to teraz wygląda - proponuję lekturę PARTów.
-

Zamieszczone przez
ESK1X
Przed 18 kwietnia
Mała poprawka, przed 8. kwietnia, bo tego dnia PARTy weszły w życie.
Jeszcze co do nazwy licencji to PL(G) zostało zastąpione SPL.
-
Udało mi się znaleźć coosik takiego w partach:
FCL.210.S SPL – wymagane doświadczenie i zaliczenia
a) Osoba ubiegająca się o licencję SPL musi zaliczyć co najmniej 15 godzin szkolenia w locie na szybowcach lub szybowcach z napędem, w tym spełnić co najmniej wymagania określone w FCL.110.S.
b) Osoba ubiegająca się o licencję SPL posiadająca już licencję LAPL(S) uzyskuje pełne zaliczenie wymagań na poczet wydania licencji SPL.
Osoba ubiegająca się o licencję SPL, która była posiadaczem licencji LAPL(S) w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku, uzyskuje pełne zaliczenie wymagań dotyczących wiedzy teoretycznej i szkolenia w locie.
Zaliczanie. Kandydat posiadający licencję pilota na inną kategorię statku powietrznego, z wyjątkiem balonów, uzyskuje zaliczenie 10 % całkowitego czasu lotu w charakterze pilota dowódcy tego statku powietrznego, do ilości 7 godzin. Zaliczenie w żadnym przypadku nie obejmuje wymagań określonych w FCL.110.S lit. a) pkt 2 do lit. a) pkt 4.
a odnośnie teorii:
Zaliczanie wiedzy teoretycznej
A. ZALICZANIE WIEDZY TEORETYCZNEJ W CELU WYDANIA LICENCJI PILOTA NA INNĄ KATEGORIĘ STATKU POWIETRZNEGO — WYMAGANIA DOTYCZĄCE SZKOLENIA POMOSTOWEGO I EGZAMINÓW
1. Licencje LAPL, PPL, BPL i SPL
1.1. W przypadku wydawania licencji LAPL posiadacz licencji LAPL na inna kategorię statku powietrznego uzyskuje pełne zaliczenie wiedzy teoretycznej z zakresu przedmiotów wspólnych, o których mowa w FCL.120 lit. a).
1.2. Bez uszczerbku dla powyższego ustępu, w przypadku wydawania licencji LAPL, PPL, BPL lub SPL posiadacz licencji na inną kategorię statku powietrznego musi odbyć szkolenie teoretyczne i zaliczyć egzaminy z wiedzy teoretycznej na odpowiednim poziomie z następujących przedmiotów:
— zasady lotu,
— procedury operacyjne,
— osiągi i planowanie lotu,
— ogólna wiedza o statku powietrznym, nawigacja.
1.3. W przypadku wydawania licencji PPL, BPL lub SPL posiadacz licencji LAPL na tę samą kategorię statku powietrznego otrzymuje pełne zaliczenie wymagań dotyczących szkolenia teoretycznego oraz egzaminów z wiedzy teoretycznej.
Czyli nie ma lekko i teoria i praktyka, wprawdzie w nieco okrojonym zakresie, ale okazuje się to są dwie całkowicie różne licencje.
-
Polecamy

Czy coś się zmieniło w tym zakresie? Nie bardzo rozumiem "otrzymuje pełne zaliczenie" A potem 7 godzin.
Z ww wynika, że LAPL przybliża do SPL bardziej niż PPL.
Mimo wszystko brzmi ciekawie, gdyż w drugą stronę 30 godzin nalotu szybowcem zalicza się przed egzaminem do CPL. Czy dobrze rozumiem?
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki