Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie przelot warunkowy z instruktorem


    Polecamy

    Witam!
    W następnym sezonie chciałbym wykonać jeden z warunków do uzyskania licencji szybowcowej. Chodzi o przelot na 100km z instruktorem. Myślałem nad Żarem lub CSS Leszno. I tu pytanie do Was: jak się przygotować do takiego przelotu? Muszę zdać jakiś egzamin ze znajomości terenu lotniska? Poza tym jakie koszta z tym się wiążą (instruktor)? Jak jest z nawigacją podczas takiego lotu?

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Nawigacja to mapa lub dodatkowo do tego GPS. Przygotowanie do lotu to raczej omówienie z instruktorem taktyki przelotowej. Koszta zależne głównie od pogody - im lepsza, tym szybciej oblecisz i mniej będziesz musiał zapłacić za lot instruktorski.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    A podczas takiego lotu instruktor "tylko siedzi" czy również stanowi pewną pomoc?

  4. #4
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez expert Zobacz posta
    A podczas takiego lotu instruktor "tylko siedzi" czy również stanowi pewną pomoc?
    Stanowi pomoc. Większą lub mniejszą. Po to jest
    Mimo to na początek zachęcam próbować samodzielnie.
    Sposób zapoznania z lotniskiem i okolicznym terenem przybiera różne formy zależnie od ośrodka.

  5. #5
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Poza tym nie wiem czy wiesz, ale samodzielny przelot do licencji możesz zrobić 25km w jedną i 25km w drugą stronę. W sumie 50km.

  6. #6
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Przy dobrych podstawach to stożek nad lotniskowy. Z jednej strony na upartego można, z drugiej to takie trochę, bez urazy, lotnicze kalectwo.
    Patrząc na tendencję w prawodawstwie niedługo do licencji wystarczy Condor i joystick.

  7. #7
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w sprawie kolegi Experta, ale w niektórych Aeroklubach nie chcą puścić na samodzielny przelot nawet osoby mające blisko 100h nalotu (sam byłem świadkiem takiej sytuacji...). Dlatego też zauważyłem, że wiele osób decyduje się pojechać na Żar i zrobić 100km z instruktorem.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Francja/Poitiers

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Poza tym nie wiem czy wiesz, ale samodzielny przelot do licencji możesz zrobić 25km w jedną i 25km w drugą stronę. W sumie 50km.
    to może jeszcze nad lotniskiem wyznaczyć sobie odcinek 5km i zrobić go 10x??
    Zdaje sie ze trzeba odlecieć 50km od lotniska mierząc po prostej by zaliczyć warunek do licencji. A czy wrócisz czy siądziesz w polu to już inna sprawa.

  9. #9
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eRMD Zobacz posta
    Zdaje sie ze trzeba odlecieć 50km od lotniska mierząc po prostej by zaliczyć warunek do licencji. A czy wrócisz czy siądziesz w polu to już inna sprawa.
    Radku, piszesz tutaj o warunku do srebrnej odznaki To co ja napisałem to minimalny warunek do samej licencji.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    A przed takim przelotem wymagane jest zapoznanie się z terenem (może jest wymagana ilość lotów/godzin nad danym terenem)?
    Bo Ci którzy są spoza np. Żaru mieliby problem z orientacją w terenie za pierwszym razem nawet przy użyciu mapy.

  11. #11
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez expert Zobacz posta
    Bo Ci którzy są spoza np. Żaru mieliby problem z orientacją w terenie za pierwszym razem nawet przy użyciu mapy.
    Nie zgodzę się. To już zależy od umiejętności nawigacyjnych danej osoby. Poza tym dlaczego uparłeś się koniecznie na ten Żar?

    Cytat Zamieszczone przez expert Zobacz posta
    A przed takim przelotem wymagane jest zapoznanie się z terenem (może jest wymagana ilość lotów/godzin nad danym terenem)?
    Tutaj w grę wchodzi zdrowy rozsądek, nie ma oficjalnie czegoś takiego.To jest bardziej do decyzji instruktora, który jest za Ciebie odpowiedzialny. Teoretyczna znajomość rejonu to swoją drogą, czasami trzeba zdać coś takiego, lecz nie zawsze.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Żar jest fajny .
    Trochę dziwnie to zorganizowane, bo w takim razie osoba chcąca zrobić przelot z instruktorem to w sumie może lecieć "na ślepo"...

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ROOS Zobacz posta
    Nie wiem jak jest w sprawie kolegi Experta, ale w niektórych Aeroklubach nie chcą puścić na samodzielny przelot nawet osoby mające blisko 100h nalotu (sam byłem świadkiem takiej sytuacji...). Dlatego też zauważyłem, że wiele osób decyduje się pojechać na Żar i zrobić 100km z instruktorem.
    Znam takie osoby, którym nawet z nalotem 1000h nie dałbym odlecieć z nad lotniska. Druga sprawa jest taka, że jeżeli pojawiasz się po raz pierwszy w aeroklubie i jako pierwszy lot chcesz lecieć na przelot to nikt się nie zgodzi.

    Zapraszamy do Lisich Katów (koło Grudziądza) na 100km od reki, a na 50km trzeba dać się poznać instruktorom i nie ma żadnego problemu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •