Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43
Like Tree9Likes

Wątek: Jak dokończyć rozpoczęty kurs praktyczny podstawowy.

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie Jak dokończyć rozpoczęty kurs praktyczny podstawowy.


    Polecamy

    Witam serdecznie.
    W 2011 r. w sierpniu podjąłem kurs za wyciągarką i niestety nie ukończyłem go z powodu braku czasu ponieważ pracuje zawodowo.
    Chciałem się pod szkolić w aeroklubie w którym miałem szkolenie podstawowe, ale widzę że nie mają dla mnie czasu.
    Oczywiście nie wylatałem wszystkich godzin, mimo to nie chciałbym tam wracać bo mnie zbywają.
    Czy muszę zaczynać od nowa kurs jeżeli mam zaliczone ponad 50 lotów za wyciągarką?
    An-2

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Musisz iść do innego aeroklubu, przedstawić sytuację polecieć na lot sprawdzający i na podstawie lotu instruktor oceni co potrafisz aby napisać program szkolenia przystosowany dla Ciebie. Czasem łatwiej będzie rozpocząć kurs od nowa niż tracić czas na papierkologię.

  3. #3

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    No niestety minęło sporo czasu od Twojego szkolenia podstawowego, i pewnie w między czasie nie latałeś. Generalnie jest problem z tak "rozgrzebanym" szkoleniem, trudno mi powiedzieć czy jakiś szef wyszkolenia podejmie się dokończenia podstawówki. Najlepszym, niestety, rozwiązaniem, będzie dokończenie podstawówki w Twoim macierzystym aeroklubie. Zdecydowanie powinieneś przedstawić swoje stanowisko i zaznaczyć, że zawarłeś z aeroklubem umowę w ramach której, Ty wpłaciłeś należną kwotę za szkolenie podstawowe, a aeroklub nie dokończył szkolenia podstawowego. Rozumiem, że są niechętni, ale podstawówka jest fundamentem (dla Ciebie), później możesz pozostałe ćwiczenia robić gdzieś indziej.

    Snuć mogę tylko przypuszczenia, że jeśli zgłosisz się gdzie indziej, będą chcieli zrobić z Toba podstawówkę od początku, a to będzie się wiązało z dodatkowymi opłatami (znacznymi).

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurt_von_hebel Zobacz posta
    Zdecydowanie powinieneś przedstawić swoje stanowisko i zaznaczyć, że zawarłeś z aeroklubem umowę w ramach której, Ty wpłaciłeś należną kwotę za szkolenie podstawowe, a aeroklub nie dokończył szkolenia podstawowego.
    Nie dokończono szkolenia, ze względu na to, że uczeń nie pojawił się na zajęciach, a nie z winy aeroklubu. Twój post brzmi dość roszczeniowo w stosunku do aeroklubu, jakby to szkolenie miało być w terminie pasującym dla ucznia i wszyscy mieli się dostosować. Nie mamy pojęcia jak wygląda umowa, ale podejrzewam, że są tam zapisy o terminie szkolenia i obowiązku obecności na nich, czego kolega chyba nie dopełnił. Zapytałbym o możliwość dokończenia szkolenia np. z tegoroczną podstawówką (jeśli jest), a i to za zgodą instruktorów (miałeś dość długa przerwę w najbardziej kluczowym szkoleniu - teraz nie będziesz sobie przypominał, wznawiał, a wręcz uczył od nowa) i nie byłbym zaskoczony negatywną odpowiedzią...

  5. #5
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Ja byłbym zaskoczony negatywną odpowiedzią. Byłem w podobnej sytuacji, podstawówkę zaczętą przerwałem na trzecim ćwiczeniu. Po trzech latach pojawiłem się w klubie, opowiedziałem sytuację, że chciałbym dokończyć i jakie są możliwości. Zostałem dopisany do podstawówki która się zaczynała następnego dnia. Co prawda znowu z różnych względów nie udało mi się skończyć, ale poleciałem pierwszy (i drugi) samodzielny ostatniego dnia sezonu. Teraz też mam drugi sezon przerwy, ale w nastepnym zamierzam wreszcie (w sumie po 6 latach!) dokończyć podstawówkę i latać dalej .

    W drugim sezonie latania przekroczyłem 70 lotów, które obejmowała zryczałtowana opłata za szkolenie, więc za każdy lot ponad płacę (i wg cennika dla gości, nie członków klubu, zgodnie z zasadami szkolenia podstawowego w AW).

    Ja bym jednak uderzał do klubu w którym się latało w takiej sytuacji.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dzięki, frik, uświadomiłeś mi że jest jeszcze dla mnie nadzieja
    frik likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Karów

    Domyślnie

    Uczeń się pojawiał na szkoleniach, lecz warunki pogodowe nie były zawsze takie jak trzeba. To znów wyciągarka nie była w pełni sprawna, a to szybowiec nie sprawny. Potem znów pogoda. Niestety urlop nie jest z gumy. Co innego młodzież. Ja pracuje wiec nie mam wakacji.
    Dziękuje za rady.
    An-2

  8. #8
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vierundvierzig Zobacz posta
    Twój post brzmi dość roszczeniowo w stosunku do aeroklubu, jakby to szkolenie miało być w terminie pasującym dla ucznia i wszyscy mieli się dostosować.
    Kurde, a ja zapierdzielam 7 dni w tygodniu,świątek piątek, czasami do 21 wieczorem, żeby tylko dopasować się do terminu pasującemu studentowi - bo dzięki nim mam na chlebek

    jednak Polska to jest dziwny kraj, niby zachód ale etyka pracy jak za przeproszeniem w Bangladeszu

  9. #9
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    Kurde, a ja zapierdzielam 7 dni w tygodniu,świątek piątek, czasami do 21 wieczorem, żeby tylko dopasować się do terminu pasującemu studentowi - bo dzięki nim mam na chlebek

    jednak Polska to jest dziwny kraj, niby zachód ale etyka pracy jak za przeproszeniem w Bangladeszu
    Pytanie czy na tym polega normalne życie?!

    Pracujemy po to żeby żyć, a nie odwrotnie chyba...

    P.S. Rozumiem że ciężko pracować jak za PRL-u, ale nie dajmy się zwariować w drugą stronę. Każdy robi tak jak uważa za stosowane.

  10. #10
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    tylko ze ja kocham moją robotę - latać i mieć za to płacone to jest to !

  11. #11
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    tylko ze ja kocham moją robotę - latać i mieć za to płacone to jest to !
    Dokładnie! Popieram! Gratki!

    ...byle tylko nie płacić za swoją pracę w liniach

  12. #12
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Tylko, że wielu instruktorów szybowcowych w aeroklubach nie robi tego zarobkowo, tylko społecznie (mają jakąś gratyfikację z klubu za lot z uczniem, ale nie jest to ich źródło utrzymania).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    No i co innego dopasować się na popołudnie, a co innego na trwająca 3 tygodnie podstawówkę

  14. #14
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Często gęsto z długim dojazdem albo noclegiem...

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Kurs podstawowy - pytanko

    Witam,

    jestem zapisany na szkolenie teoretyczne. Aeroklub mam praktycznie na miejscu, jednakże dowiedziałem się że na szkoleniu praktycznym - podstawowym wymagana jest moja obecność 3 tygodnie, świątek piątek, od rana do wieczora non-stop. Próbowałem doprecyzować zakres godzin (od do).

    Niestety, jestem człowiekiem pracującym, na 3 tygodnie urlopu nie mam szans. Mogę się dogadać z pracodawcą, mogę, powiedzmy, brać wolny co drugi dzień + weekendy (czyli poświęcić na to 4 pełne dni tygodniowo) lub urywać się z pracy powiedzmy o 12:00... Ale nie może mnie nie być w pracy non-stop przez trzy tygodnie. Ot taka praca, i już.

    Niestety, dowiedziałem się że mam rzucić pracę (lub dać się wyrzucić), albo zrezygnować z latania. Czy któryś aeroklub w Polsce robi podstawówkę w weekendy? Ew. jakaś podpowiedź, jak próbować się dogadać z aeroklubem który mam "za rogiem"?

  16. #16
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aferq Zobacz posta
    Czy któryś aeroklub w Polsce robi podstawówkę w weekendy?
    Nie bardzo, podstawówka wymaga regularnego latania. Ale dziwne jest takie postawienie sprawy, bez alternatywy, w innych klubach są np. dwie grupy podstawówki, poranna od świtu do ~14 i popołudniowa od ~14 do zmierzchu.
    aferq likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    wal ten aeroklub i poszukaj jakieś prywatnej szkoły
    aferq likes this.

  18. #18
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Jest w Polsce jakaś prywatna szkoła szybowcowa???

    A w AW jest też indywidualny kurs szybowcowy za samolotem, tylko kosztuje ponad 10 tysięcy...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Zapytaj w Lisich Kątach, zrobiłem tam podstawowke w 5 dni + 1 dzień po drodze nie lotny ze względu na pogodę. Ale przy takim trybie tylko szkolenie za samolotem wchodzi w grę.
    Powodzenia.

  20. #20
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aferq Zobacz posta
    Czy któryś aeroklub w Polsce robi podstawówkę w weekendy?
    Owszem, Aeroklub w Dęblinie (ja tam zrobiłem), bo tak w ogóle w Dęblinie szybowce latają tylko w weekendy, bez względu czy to szkolenie podstawowe, treningówka czy ludzie z licencją.... Aeroklub Lubelski ponoć również robi podstawówkę w weekendy .

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •