Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree1Likes
  • 1 Post By lotnik

Wątek: Licencja Pilota Szybowcowego III kl Rzeszów

  1. #1
    Awatar Quez

    Dołączył
    Feb 2014

    Question Licencja Pilota Szybowcowego III kl Rzeszów


    Polecamy

    Mam pytanie odnośnie wyżej wymienionej licencji.
    Mam zamiar zacząć kurs w przeszłym roku (czyt 1kl szkoły średniej) i zastanawiam się jak to jest z ceną.
    NA stronie ARz jest że szkolenie kosztuje 3000 zł i tu mam pytanie : Czy to jedyna kwota jaką będę musiał zapłacić czy coś jeszcze.
    (Załóżmy, że nie będę musiał dolatywać godzin)

  2. #2
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Nie ma już czegoś takiego jak III klasa. Sądząc po cenie to jest to kwota tylko za podstawówke czyli pierwsze (i jedne z wielu) szkolenie jakie odbywasz na drodze do licencji.

  3. #3
    Awatar Quez

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Więc ile całe szkolenie może kosztować?

  4. #4
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Od zera do licencji trzeba mieć około 9000 zł.

  5. #5

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Szkolenie SPL

    Cytat Zamieszczone przez Quez Zobacz posta
    Mam pytanie odnośnie wyżej wymienionej licencji.
    Mam zamiar zacząć kurs w przeszłym roku (czyt 1kl szkoły średniej) i zastanawiam się jak to jest z ceną.
    NA stronie ARz jest że szkolenie kosztuje 3000 zł i tu mam pytanie : Czy to jedyna kwota jaką będę musiał zapłacić czy coś jeszcze.
    (Załóżmy, że nie będę musiał dolatywać godzin)
    Szkolenie podstawowe obejmuje sensu largo: (teorię) oraz praktykę: naukę startu i lądowania, lot po prostej, zakręt prawidłowy, sytuacje niebezpieczne - rozumiem, że koszt 3.000 PLN dotyczy szkolenia za wyciągarką.
    Niestety, tak jest to dziwnie skonstruowane, ze w przypadku PL(G) obecnej licencji SPL, aerokluby podają koszt szkolenia podstawowego - koszt szkolenia do licencji jest przemilczany..., nota bene, w przypadku PPL np. podawany jest koszt szkolenia "całkowity" do "uzyskania uprawnień".
    Wracając do SPL - po podstawówce, konieczne jest przeszkolenie w "celności lądowania" to nosi nazwę bodajże przygotowanie do lotów termicznych (koszt ok. 1000PLN), "przeszkolenie na inny rodzaj startu" - hol za samolotem - (ok. 1000 PLN) do tego dojdą koszty laszowania jednosteru oraz loty termiczne (koszt. ok. 1500 PLN i wiecej).
    Reasumując koszt minimalny może wynieść 6000 - 7000 PLN ale to w warunkach idealnej pogody i doskonałego zbiegu okoliczności - co w warunkach polskich aeroklubowych...graniczy z cudem.
    Ergo; Należy się liczyć z wyższym kosztem - bo jeśli będą przerwy w lataniu..to trzeba będzie robić wznowienia, etc. Ale rozumiem, że chodzi o pasję i o latanie...a tego nie da się przeliczyć na pieniądze. : )

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No 1000zł za hol za samolotem to chyba zdecydowanie za mało. Licząc, że jeden lot podczas przeszkalania to koszt ok. 80-100zł a takich lotów jest min. 20 to łatwo sobie policzyć ile w sumie wyjdzie.
    Prawda jest taka, że szybownictwo, jak każdy rodzaj latania jest drogie. Nie możesz z góry założyć, że wydasz 7000 zł i będziesz miał licencję, bo to jeżeli nie będziesz miał więcej pieniędzy nic nie daje, bo po prostu nie będziesz miał za co latać. Lepiej od razu przygotować się na ciągłe wydawanie pieniędzy. W wielu aeroklubach jest możliwość jakiś sposób obniżyć sobie te koszty. W niektórych można zostać wyciągarkowym i zarobić przy dobrej podstawówce nawet 200-300 zł dziennie.

    Pzdr
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik Zobacz posta
    W niektórych można zostać wyciągarkowym i zarobić przy dobrej podstawówce nawet 200-300 zł dziennie.
    Aczkolwiek nie da się dzień w dzień Kiedyś 3 dni pod rząd pracowałem... co prawda wpadło chyba z 800 zł ale określenie mnie wtedy jako zombie bylo bardzo optymistyczne...

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Słaby jesteś! :P Ja pracowałem 8 dni pod rząd, dziennie po ok. 50 ciągów. Co prawda pod koniec było ciężko, ale 9 dnia przyszedł już deszcz i można było odpocząć.
    PiotrekR likes this.
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    W jednych aeroklubach 100 ciągów jest realne w innych jest problem z 20 gdy pogoda do bani a lina nadaje się do wymiany bo trzeba cały czas splatać. W moim przypadku siedziałem na wyciągarce po pracy tj od ok 16.30 do zmroku raz zdarzyło mi się opuścić lotnisko ostatnim busem. W domu byłem po 24.

    Wracając do tematu nie da się jednoznacznie napisać ile pieniędzy trzeba wydać aby zdobyć licencje, znam osoby które nie mają wystrczająco czasu aby wylatać wymagane godziny albo organizacja na lotnisku nawala i wszystko ciągnie się latami. Dodatkowo przez zmianę przepisów wymóg otrzymania licencji znacznie ograniczono ilość godzin przez co licencja uzyskanie licencji może być tańsze.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •