Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie Członkostwo w aeroklubie


    Polecamy

    Witam
    Chciałbym uzyskać informację odnośnie członkostwa zwyczajnego i stowarzyszonego w aeroklubie. Co należy uczynić aby zostać członkiem zwyczajnym bądź stowarzyszonym? Jakie wiążą się z tym korzyści i zobowiązania? Słyszałem, że będąc członkiem stowarzyszonym aeroklubu, płaci się mniej za loty szybowcowe? Czy to prawda? I czy można być członkiem więcej niż jednego aeroklubu?
    Dziękuję za info

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Słyszałem, że będąc członkiem stowarzyszonym aeroklubu, płaci się mniej za loty szybowcowe?
    Wręcz przeciwnie. Członkowie zwyczajni zazwyczaj płaca większe składki, przez co właśnie płacą mniej za loty. W niektórych aeroklubach panuje zasada, że stowarzyszeni w ogóle nie latają na sprzęcie klubowym.
    Aby zostac członkiem aeroklubu trzeba po prostu pojechać na lotnisko , podpisać deklaracje członkowską, zazwyczaj uiścić opłatę wpisową i to wszystko.
    Jeżeli zaczynasz dopiero swoją przygodę z lataniem i zamierzasz dopiero zrobić podstawówkę to z tego co sie orientuję na sam okres szkolenia podstawowego nie musisz być członkiem aeroklubu, ale wydaje mi się, że teraz to już i tak za późno bo wszędzie się juz podstawówki rozpoczęły (teoria).

    Tak czy siak polecam pojechać lub w inny sposób skontaktować się z biurem upatrzonego Aeroklubu i tam dowiedzieć się wszystkiego. W każdym aeroklubie jest trochę inaczej.

    Pozdrawiam
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Rozumiem że uiszczam składkę członkowską na początku każdego roku ( 360 zł w przypadku Aeroklubu Rybnickiego do którego mam najbliżej ) wraz z jednorazową deklaracją członkowską? Na przykład w Aeroklubie Gliwickim deklarację członkowską wraz ze składką można złożyć dopiero po upływie 3 miesięcy od zakończenia szkolenia praktycznego. Postawiłem takie pytanie, ponieważ po zakończeniu szkolenia praktycznego trzeba oczywiście wykonać daną ilość lotów i ćwiczeń do licencji, a w przypadku bycia członkiem jednak koszty lotów są mniejsze ( pomimo składki ) zwłaszcza startu za samolotem. Mam zamiar rozpocząć szkolenie teoretyczno-praktyczne w przyszłym roku. Kolejne moje pytanie dotyczy wymogów zdrowotnych w przypadku badań lekarskich przed rozpoczęciem szkolenia. Czy są duże wymogi zdrowotne przyszłego pilota szybowcowego?

  4. #4
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wystarczy rozejrzeć się po forum: Wymagania zdrowotne do podstawówki szybowcowej

  5. #5
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Rozumiem że uiszczam składkę członkowską na początku każdego roku ( 360 zł w przypadku Aeroklubu Rybnickiego do którego mam najbliżej ) wraz z jednorazową deklaracją członkowską? Na przykład w Aeroklubie Gliwickim deklarację członkowską wraz ze składką można złożyć dopiero po upływie 3 miesięcy od zakończenia szkolenia praktycznego.
    Tutaj najlepiej się dopytać w aeroklubie jak to dokładnie działa. Bo np. w AW wysokość składki (na cały rok jednorazowa opłata) w styczniu i lutym jest niższa niż w kolejnych miesiącach, a oprócz składki aeroklubowej jest składka sekcyjna i np. godziny społeczne do wyrobienia/opłacenia (ale to nie dotyczy tych którzy w poprzednim sezonie zrobili podstawówkę).
    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Postawiłem takie pytanie, ponieważ po zakończeniu szkolenia praktycznego trzeba oczywiście wykonać daną ilość lotów i ćwiczeń do licencji, a w przypadku bycia członkiem jednak koszty lotów są mniejsze ( pomimo składki ) zwłaszcza startu za samolotem.
    Generalnie tak, jeśli regularnie latasz w sezonie. Im więcej lotów tym większa oszczędność w porównaniu do cen dla osób spoza klubu.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Rozpoczynając od końca:

    Badania lotniczo lekarskie (2 klasa), nie są rygorystyczne tak jak były kiedyś, ok. 15 - 20 lat temu. Teraz jest okulista, kardiolog (EKG), krew mocz...i nie pamiętam co jeszcze. Można nosić okulary i nie ma ograniczeń, problemem jest daltonizm - to dyskwalifikuje.

    Co do członkostwa...to jeśli się nie mylę, przystępując do szkolenia praktycznego, stajesz się członkiem aeroklubu. ośrodek szkolenia szkoli swoich członków, wiąże się to z ubezpieczeniem, odpowiedzialnością (OC), etc.
    Zagranicą pilot przyjeżdżający do aeroklubu, nie będąc zwyczajnym członkiem tego aeroklubu, również wykupuje członkostwo np na 2 tygodnie.

    W niektórych aeroklubach na początku jest się członkiem stowarzyszonym, pózniej np. po 1 roku lub 2 latach członkiem zwyczajnym. Tak jak pisał Lotnik wiąże się to przede wszystkim z opłatami, ponadto członek stowarzyszony nie ma prawa głosu na walnym.

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Moja pomyłka - daltonizm nie dyskwalifikuje

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Rozpoczęcie szkolenia nie zawsze wiąże się z przynależnością do aeroklubu, wręcz rzadko.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •