Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree4Likes
  • 3 Post By Rosenzweigova
  • 1 Post By frik

Wątek: Ograniczenia pilota w lotach szybowcami

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie Ograniczenia pilota w lotach szybowcami


    Polecamy

    Witam
    Czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia fizyczne pilota (waga i wzrost ) dotyczące lotów szybowcami? Osobiście mam 190 cm wzrostu oraz ważę 80 kg. Czy powyższe warunki dyskwalifikują? Kolejne pytanie. Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?

    Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów

  2. #2
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Spokojnie z rozmiarami. Ja z 194cm@90kg się zmieściłem, aczkolwiek nie powiem żeby mi było wygodnie szczególnie w Bocianie, bo kolana miałem "pod brodą". W jednomiejscowych jak i nowszych dwumiejscowych jest mi zdecydowanie wygodniej.
    Ostatnio edytowane przez piopawlu ; 18-06-2014 o 20:18

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Dziękuję piopawlu
    Pozdrawiam

  4. #4
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?
    Nie ma takiego wymogu.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Co do Puchacza: Jeśli chodzi o wagę, to max. 115 kg w pierwszej kabinie licząc razem ze spadochronem (ok. 6.5-7.5kg w zależności od typu). Jeśli chodzi o wzrost w Puchaczu, to ja mam 182 cm i na max. wsuniętych pedałach mogę latać z całkowicie wyprostowanymi kolanami. Jeśli dobrze pamiętam Instrukcję Obsługi, to powyżej 100kg w pierwszej kabinie jest zakaz wykonywania akrobacji z ciężarkami. W szkoleniu podstawowym standardowo nie ma czasu na operowanie ciężarkami. Zazwyczaj lata się z jednym ciężarkiem. Ja tylko w jednym wypadku na wszelki wypadek wymontowałem ciężarek - gdy robiłem zadanie na samodzielne korkociągi pod koniec szkolenia do licencji. Przy dużej masie pilota szybowiec jest dużo stabilniejszy i bezpieczniejszy. Zasadniczo im cięższy pilot - tym bezpieczniej. Bardzo muszą wtedy uważać drobne dziewczyny <70kg, i nie pozwalać sobie na latanie bez ciężarków, bo może być niebezpiecznie. Środek ciężkości może się przesunąć niebezpiecznie do tyłu. Trzeba tego pilnować samemu, bo instruktorzy często o tym nie pamiętają w ogólnym zamieszaniu, w jakim lata podstawówka.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?
    Jest jeden wymóg dotyczący wznowienia po przerwie w lotach samodzielnych. Przy dłuższych przerwach musisz wykonać lot kontrolny z instruktorem, aby zostać ponownie dopuszczonym do latania samodzielnego. Wg programu PL(G) z 2004 roku: po 14 dniach jest to 1 lot, jeśli masz nalot mniejszy, niż 20 godzin. Powyżej 20 godzin nalotu "wznowienie" robiło się dopiero po miesiącu nielatania. Nie wiem dokładnie, jak jest teraz, ale nie spodziewam się większych zmian.

  7. #7
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Roggen Zobacz posta
    Co do Puchacza: Jeśli chodzi o wagę, to max. 115 kg w pierwszej kabinie licząc razem ze spadochronem (ok. 6.5-7.5kg w zależności od typu). Jeśli chodzi o wzrost w Puchaczu, to ja mam 182 cm i na max. wsuniętych pedałach mogę latać z całkowicie wyprostowanymi kolanami. Jeśli dobrze pamiętam Instrukcję Obsługi, to powyżej 100kg w pierwszej kabinie jest zakaz wykonywania akrobacji z ciężarkami. W szkoleniu podstawowym standardowo nie ma czasu na operowanie ciężarkami. Zazwyczaj lata się z jednym ciężarkiem. Ja tylko w jednym wypadku na wszelki wypadek wymontowałem ciężarek - gdy robiłem zadanie na samodzielne korkociągi pod koniec szkolenia do licencji. Przy dużej masie pilota szybowiec jest dużo stabilniejszy i bezpieczniejszy. Zasadniczo im cięższy pilot - tym bezpieczniej. Bardzo muszą wtedy uważać drobne dziewczyny <70kg, i nie pozwalać sobie na latanie bez ciężarków, bo może być niebezpiecznie. Środek ciężkości może się przesunąć niebezpiecznie do tyłu. Trzeba tego pilnować samemu, bo instruktorzy często o tym nie pamiętają w ogólnym zamieszaniu, w jakim lata podstawówka.

    W sumie trochę odświeżam temat
    Na wiosnę chciałbym zacząć licencję szybowcową. Obecnie przy wzroście 195 to około 119kg, więc kawał byka. Czy powinienem szukać jakiegoś specyficznego ośrodka, który ma "pojemniejsze" w środku szybowce? Bo możliwe, że zamiast przyjemności z latania będę się tylko irytował brakiem miejsca, a jeszcze np. waga uniemożliwi coś.
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  8. #8
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Za IUwL:
    Twin Astir Maximum Front Seat Load: 109 kg.
    Duo Discus Maximum Front Seat Load: 110 kg.
    PW-6 maksymalna masa w pierwszej kabinie (ze spadochronem): 110 kg.
    Arcus M (był kiedyś w Lesznie) ma 115 kg, ale też wliczając spadochron.

    Nie wiem na czym jeszcze się szkoli w PL?

    W sumie w instrukcji Bociana nie ma (chyba) masy w przedniej kabinie wyrażonej wprost. Jest łączna masa delikwentów z przodu + z tyłu + szpej, wyznaczona na 186 kg... Musiałbyś mieć instruktora o wadze 45-50 kg

    Obstawiam, że lepiej zmniejszać masę ładunku niż zwiększać ładowność szybowca
    Omega98, kitenation and jordanj like this.


  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Puchacz ma też w instrukcji 110kg w przedniej kabinie.
    Rosenzweigova likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    KR-03A Puchatek? Każdy Byk tam wejdzie.
    Albo olej szybowce i idź od razu do Dęblina a potem do 8 BLT w Krakowie

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Zostaje druga kabina i MZ

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Blanik L23 tez 110 kg ale obszerna kabina. Razem do 200kg
    Jeszcze ASK 21 dopuszcza po 110kg na kazdym siedzeniu ale kabina mniejsza

LinkBacks (?)

  1. 10-03-2015, 21:25

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •