Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie Ograniczenia pilota w lotach szybowcami


    Polecamy

    Witam
    Czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia fizyczne pilota (waga i wzrost ) dotyczące lotów szybowcami? Osobiście mam 190 cm wzrostu oraz ważę 80 kg. Czy powyższe warunki dyskwalifikują? Kolejne pytanie. Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?

    Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów

  2. #2
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Spokojnie z rozmiarami. Ja z 194cm@90kg się zmieściłem, aczkolwiek nie powiem żeby mi było wygodnie szczególnie w Bocianie, bo kolana miałem "pod brodą". W jednomiejscowych jak i nowszych dwumiejscowych jest mi zdecydowanie wygodniej.
    Ostatnio edytowane przez piopawlu ; 18-06-2014 o 20:18

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Dziękuję piopawlu
    Pozdrawiam

  4. #4
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?
    Nie ma takiego wymogu.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Co do Puchacza: Jeśli chodzi o wagę, to max. 115 kg w pierwszej kabinie licząc razem ze spadochronem (ok. 6.5-7.5kg w zależności od typu). Jeśli chodzi o wzrost w Puchaczu, to ja mam 182 cm i na max. wsuniętych pedałach mogę latać z całkowicie wyprostowanymi kolanami. Jeśli dobrze pamiętam Instrukcję Obsługi, to powyżej 100kg w pierwszej kabinie jest zakaz wykonywania akrobacji z ciężarkami. W szkoleniu podstawowym standardowo nie ma czasu na operowanie ciężarkami. Zazwyczaj lata się z jednym ciężarkiem. Ja tylko w jednym wypadku na wszelki wypadek wymontowałem ciężarek - gdy robiłem zadanie na samodzielne korkociągi pod koniec szkolenia do licencji. Przy dużej masie pilota szybowiec jest dużo stabilniejszy i bezpieczniejszy. Zasadniczo im cięższy pilot - tym bezpieczniej. Bardzo muszą wtedy uważać drobne dziewczyny <70kg, i nie pozwalać sobie na latanie bez ciężarków, bo może być niebezpiecznie. Środek ciężkości może się przesunąć niebezpiecznie do tyłu. Trzeba tego pilnować samemu, bo instruktorzy często o tym nie pamiętają w ogólnym zamieszaniu, w jakim lata podstawówka.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Spitfire1983 Zobacz posta
    Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?
    Jest jeden wymóg dotyczący wznowienia po przerwie w lotach samodzielnych. Przy dłuższych przerwach musisz wykonać lot kontrolny z instruktorem, aby zostać ponownie dopuszczonym do latania samodzielnego. Wg programu PL(G) z 2004 roku: po 14 dniach jest to 1 lot, jeśli masz nalot mniejszy, niż 20 godzin. Powyżej 20 godzin nalotu "wznowienie" robiło się dopiero po miesiącu nielatania. Nie wiem dokładnie, jak jest teraz, ale nie spodziewam się większych zmian.

LinkBacks (?)

  1. 10-03-2015, 21:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •