Spokojnie z rozmiarami. Ja z 194cm@90kg się zmieściłem, aczkolwiek nie powiem żeby mi było wygodnie szczególnie w Bocianie, bo kolana miałem "pod brodą". W jednomiejscowych jak i nowszych dwumiejscowych jest mi zdecydowanie wygodniej.
Witam
Czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia fizyczne pilota (waga i wzrost ) dotyczące lotów szybowcami? Osobiście mam 190 cm wzrostu oraz ważę 80 kg. Czy powyższe warunki dyskwalifikują? Kolejne pytanie. Czy istnieje określony wymóg co do czasu w jakim należy realizować ćwiczenia i godziny nalotu do licencji szybowcowej po ukończonym szkoleniu podstawowym?
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów
Spokojnie z rozmiarami. Ja z 194cm@90kg się zmieściłem, aczkolwiek nie powiem żeby mi było wygodnie szczególnie w Bocianie, bo kolana miałem "pod brodą". W jednomiejscowych jak i nowszych dwumiejscowych jest mi zdecydowanie wygodniej.
Ostatnio edytowane przez piopawlu ; 18-06-2014 o 20:18
Dziękuję piopawlu
Pozdrawiam
Co do Puchacza: Jeśli chodzi o wagę, to max. 115 kg w pierwszej kabinie licząc razem ze spadochronem (ok. 6.5-7.5kg w zależności od typu). Jeśli chodzi o wzrost w Puchaczu, to ja mam 182 cm i na max. wsuniętych pedałach mogę latać z całkowicie wyprostowanymi kolanami. Jeśli dobrze pamiętam Instrukcję Obsługi, to powyżej 100kg w pierwszej kabinie jest zakaz wykonywania akrobacji z ciężarkami. W szkoleniu podstawowym standardowo nie ma czasu na operowanie ciężarkami. Zazwyczaj lata się z jednym ciężarkiem. Ja tylko w jednym wypadku na wszelki wypadek wymontowałem ciężarek - gdy robiłem zadanie na samodzielne korkociągi pod koniec szkolenia do licencji. Przy dużej masie pilota szybowiec jest dużo stabilniejszy i bezpieczniejszy. Zasadniczo im cięższy pilot - tym bezpieczniej. Bardzo muszą wtedy uważać drobne dziewczyny <70kg, i nie pozwalać sobie na latanie bez ciężarków, bo może być niebezpiecznie. Środek ciężkości może się przesunąć niebezpiecznie do tyłu. Trzeba tego pilnować samemu, bo instruktorzy często o tym nie pamiętają w ogólnym zamieszaniu, w jakim lata podstawówka.
Jest jeden wymóg dotyczący wznowienia po przerwie w lotach samodzielnych. Przy dłuższych przerwach musisz wykonać lot kontrolny z instruktorem, aby zostać ponownie dopuszczonym do latania samodzielnego. Wg programu PL(G) z 2004 roku: po 14 dniach jest to 1 lot, jeśli masz nalot mniejszy, niż 20 godzin. Powyżej 20 godzin nalotu "wznowienie" robiło się dopiero po miesiącu nielatania. Nie wiem dokładnie, jak jest teraz, ale nie spodziewam się większych zmian.
W sumie trochę odświeżam temat
Na wiosnę chciałbym zacząć licencję szybowcową. Obecnie przy wzroście 195 to około 119kg, więc kawał byka. Czy powinienem szukać jakiegoś specyficznego ośrodka, który ma "pojemniejsze" w środku szybowce? Bo możliwe, że zamiast przyjemności z latania będę się tylko irytował brakiem miejsca, a jeszcze np. waga uniemożliwi coś.
UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10
Za IUwL:
Twin Astir Maximum Front Seat Load: 109 kg.
Duo Discus Maximum Front Seat Load: 110 kg.
PW-6 maksymalna masa w pierwszej kabinie (ze spadochronem): 110 kg.
Arcus M (był kiedyś w Lesznie) ma 115 kg, ale też wliczając spadochron.
Nie wiem na czym jeszcze się szkoli w PL?
W sumie w instrukcji Bociana nie ma (chyba) masy w przedniej kabinie wyrażonej wprost. Jest łączna masa delikwentów z przodu + z tyłu + szpej, wyznaczona na 186 kg... Musiałbyś mieć instruktora o wadze 45-50 kg
Obstawiam, że lepiej zmniejszać masę ładunku niż zwiększać ładowność szybowca
KR-03A Puchatek? Każdy Byk tam wejdzie.
Albo olej szybowce i idź od razu do Dęblina a potem do 8 BLT w Krakowie
Zostaje druga kabina i MZ
Zakładki