Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie Licencja- koszty


    Polecamy

    Hej,

    Chciałabym rozpocząć szkolenie do licencji, aczkolwiek trudno otrzymac klarowną informację dotycząca tego jaki byłby koszt szkolenia praktycznego. Oczywiście wiele zalezy od tego czy osoba szkoląca sie będzie w stanie sprostać stawianym zadaniom itd. Domyslam się, że niezbędne jest wykupienie dodatkowych godzin lotu itd. Chciałabym jednak dopytać, jaki jest orientacyjny koszt takiego szkolenia? Jeśli chodzi o teorię, stawki są jasne, natomiast w przypadku praktyki, mam pewne wątpliwości. W kilku aeroklubach podano mi zupełnie inne kwoty. Czy bazując na swoim doświadczeniu, moglibyście przedstawić jakies widełki?

  2. #2
    Awatar Krzychu123

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hoyka Zobacz posta
    W kilku aeroklubach podano mi zupełnie inne kwoty. Czy bazując na swoim doświadczeniu, moglibyście przedstawić jakies widełki?
    Prawdopodobnie podali Ci ceny szkolenia praktycznego za wyciągarką i samolotem. Wydaje mi się, że stąd może wynikać ta różnica.

  3. #3
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    I chyba rzadko można spotkać zintegrowane szkolenie aż do licencji. Zazwyczaj podawany jest zryczałtowana opłata za podstawówkę. Później płaci się za to co się wylata.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hoyka Zobacz posta
    Hej,

    Chciałabym rozpocząć szkolenie do licencji, aczkolwiek trudno otrzymac klarowną informację dotycząca tego jaki byłby koszt szkolenia praktycznego. Oczywiście wiele zalezy od tego czy osoba szkoląca sie będzie w stanie sprostać stawianym zadaniom itd. Domyslam się, że niezbędne jest wykupienie dodatkowych godzin lotu itd. Chciałabym jednak dopytać, jaki jest orientacyjny koszt takiego szkolenia? Jeśli chodzi o teorię, stawki są jasne, natomiast w przypadku praktyki, mam pewne wątpliwości. W kilku aeroklubach podano mi zupełnie inne kwoty. Czy bazując na swoim doświadczeniu, moglibyście przedstawić jakies widełki?
    Pomiędzy 7 a 10 tyś. złotych

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    EPWK

    Domyślnie

    Racja szykuj sobie 10 tyś. I zamów dobrą pogodę.

  6. #6
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    10 tyś. wyszłoby kiedyś, teraz się pozmieniało i myślę, że 6-7k.

  7. #7
    gts
    gts jest nieaktywny
    Awatar gts

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    6-7k - sama podstawówka za samolotem (w EPGL), oczywiście mogą być drobne wahania, zwłaszcza w górę, jak nauka nie idzie zgodnie z programem i/lub planem

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Liczyłem to kiedyś. Wszystkie koszty łącznie wyszły mnie ok. 15 tys. i ponad 2 lata. Podaję wszystko łącznie: z dojazdami (80 km na lotnisko), noclegami, badaniami, ubezpieczeniami etc...
    Sama podstawówka to tak, jak w cenniku. Najtaniej za wyciągarką. Później robisz kolejne przeszkolenia: celność, termikę i najlepiej wtedy hol za samolotem. Nie liczyłem dokładnie, ale po skończeniu tych zadań masz nalatane coś ok. 15-20 godzin. Jak już to masz, to do samej licencji możesz latać samodzielnie i cieszyć się z latania. Inaczej mówiąc latasz już prawie normalnie. Są tacy, którzy nie robią licencji nawet kilka, kilkanaście lat i ciągle latają jako uczeń-pilot. Wadą nieposiadania licencji jest dodatkowa opłata za nadzór instruktora (kilkadziesiąt zł/godz.), plus dość kłopotliwe wznowienia na początku sezonu. Ponadto trudności organizacyjne (czasem nie ma pod ręką instruktora, albo chce iść do domu, jak wisisz w powietrzu), pewne ograniczenia pogodowe ("dzisiaj latają tylko piloci z licencją").

    Aby zrobić licencję musisz mieć jeszcze: 35 godzin nalotu, przelot (50km samodzielnie lub 100 km z instruktorem) i (zwyczajowo) dwa pierwsze ćwiczenia na akrobację: przeciągnięcia i korkociągi. tyle do SPL-a, a do tej uproszczonej, to nie wiem (LAPL(S) chyba się nazywa).

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Do SPL'a jest wymagane 15h nalotu i nie wymogu wykonywania zadań na akrobację.
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  10. #10
    Awatar wronek

    Dołączył
    Apr 2013
    Mieszka w
    Brodnica

    Domyślnie

    Możesz rozwinąć lotnik ?

  11. #11
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wronek Zobacz posta
    Możesz rozwinąć lotnik
    Rozporządzenie UE1178/11 punkt FCL 210.S SPL podpunkt a

    :-)


    M..M

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •