Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree6Likes

Wątek: Nowe wymagania na PL(G)

  1. #1
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Nowe wymagania na PL(G)


    Polecamy

    Z tego co się wczoraj dowiedziałem, w Kwietniu bieżącego roku mają się zmienić przepisy dot. wymagań na licencję PL(G). Wymagane godziny zostają obcięte z 35 na 15h i nie trzeba robić akrobacji podstawowej. Wiecie może czy jeszcze coś się zmienia?

    *Taka licencja na dobrą sprawę upoważni do latania w stożku nadlotniskowym, a co kiedy będziemy chcieli polecieć na przelot?

  2. #2
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    Wiecie może czy jeszcze coś się zmienia?
    Tutaj masz wszystkie informacje:

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0193:PL:PDF

    Dla licencji szybowcowej przeczytaj rozdział FCL.205.S SP (strona 24 i 25)

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    *Taka licencja na dobrą sprawę upoważni do latania w stożku nadlotniskowym, a co kiedy będziemy chcieli polecieć na przelot?
    Nie polecimy dopóki nie uzyskamy stosownego uprawnienia, nadanego zgodnie z zatwierdzonym programem szkolenia i wpisywanego do stosownej dokumentacji - w domyśle książki pilota, karty przebiegu szkolenia, czy co tam sobie Minister w kwietniu wymyśli.

    Pozdrawiam
    M..M
    Reyes likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W programach szkolenia pewnie niewiele się zmieni (pozostaną te same zadania i ćwiczenia, ukończenie każdego z nich da kolejne uprawnienia), natomiast zmienią się minima do uzyskania licencji. Jest jeszcze wymóg przelotu 50km samodzielnie (ale to już było) lub 100km na dwusterze.
    Reyes likes this.

  4. #4
    Awatar safemode

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Zdunska Wola, Poland

    Domyślnie Baza pytań bez zmian?

    Cześć.
    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem ten komunikat, baza pytań do egzaminu teoretycznego się nie zmieni?
    Pozdrawiam.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Nowa baza dotyczy tylko pytań do CPL, ATPL i MPL.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Jednakowoż z uwagi na zmianę aktów prawnych należy spodziewać się zmiany niektórych pytań z prawa i przepisów.

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Jednakowoż z uwagi na zmianę aktów prawnych należy spodziewać się zmiany niektórych pytań z prawa i przepisów.
    Hahahaha dobre Jak ja zdawałem w 2006 to zdarzały się pytania z aktów, które przestały obowiązywać w 2002 To samo było na ATPLu rok temu
    Flycat likes this.

  8. #8
    Awatar safemode

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Zdunska Wola, Poland

    Domyślnie

    Dzisiaj miałem LKE na SPL i w Prawie Lotniczym miałem pytanie 010-0289, które brzmi "Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota szybowcowego (...) wykonał co najmniej 35 godzin lotu (...)" To chyba tyle w temacie "nowych wymagań" )
    Przepraszam, zmieniono nagłówek, okna egzaminacyjnego i protokołu i zamiast PL(G) jest SPL

    PS: Kolega Boruh http://lke.boruh.com.pl jeśli to czyta i będzie kiedyś w moich stronach ma u mnie najlepsze duuuuuuuże piwo, jego strona jest bardzo pomocna! Dzięki!

  9. #9
    Awatar romasko1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Wie ktoś może czym różni się licencja SPL od LAPL(S) i która upoważnia do większej ilości rzeczy (po prostu która jest lepsza). Jakoś po przeczytaniu zawartości linka, podanego kilka postów wyżej, nie mam pojęcia jaka jest różnica między nowymi licencjami szybowcowymi.

  10. #10
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    SPL to odpowiednik dawnego PL(G). LAPL(S) to licencja rekreacyjna.

  11. #11
    Awatar safemode

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Zdunska Wola, Poland

    Domyślnie

    Wie ktoś może czym różni się licencja SPL od LAPL(S)
    Według mnie, jedyna różnica polega na tym, że mając SPL, możesz po wylataniu odpowiedniej ilości godzin uprawiać "szybownictwo zarobkowe".
    FCL205.S punkty b i c.
    To są jedyne różnice, jakie zauważyłem porównując LAPL(S) i SPL

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    SPL jest licencją zgodną z Załącznikiem 1 ICAO, czyli może być uznawana na całym świecie, zaś LAPL(S) nie jest licencją ICAO i poza krajami EASA nie musi być uznawana.

  13. #13
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Coś mi świta, że czytałem o niższych wymaganiach zdrowotnych na LAPL(S)?

  14. #14
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Do zorientowanych lub względnie zorientowanych - czy te nowe przepisy w całości zawierają się w tym dokumencie: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0193:PL:PDF , czy też może z racji rozpoczęcia szkolenia wg 'starych' zasad muszę wiedzieć coś jeszcze i szukać gdzie indziej?
    Czy jest teraz jakiś limit czasowy na zakończenie szkolenia do licencji? Albo jakiś okres przejściowy dla 'starych' i gdzie szukać o tym informacji?

    Strona AP jest więcej niż śmieszna w tym względzie, chyba że ja nie potrafię szukać


  15. #15
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Dowiedziałem się, że AP "rzutem na taśmę" udało się uzyskać uznanie Programu Szkolenia Szybowcowego jako akceptowalnego przez EASA programu do SPL. W związku z tym nie będzie konieczności tworzenia programów pomostowych.
    Nie wiem tylko jak z godzinami i zaliczeniem ćwiczeń, czyli jaką część programu musisz mieć wylataną by przystąpić od LKE. Postaram się dowiedzieć w najbliższych dniach.
    Pozdrawiam
    M..M

  16. #16
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Dzieki, kazde info bedzie bedzie pomocne.


  17. #17
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Sorry za spóźnienie, ale zarobiony byłem.

    Dowiedziałem się, że póki co Aeroklub Polski i aerokluby regionalne nie są ośrodkami PART-owskimi, więc do czasu gdy się pracują na starych - ULC-owskich certyfikatach szkolą według obecnego programu. Certyfikaty ważne będę jeszcze od półtora do dwóch lat - w zależności od daty ich wydania. Później każdy ośrodek będzie się musiał poddać recertyfikacji według nowych zasad - opisanych w PART-FCL i na tą okoliczność przygotować nowy program.
    Pocieszające jest, że po zakończeniu szkolenia według obecnego programu dostaniesz bez problemu wydadzą Ci nową licencję. Chcesz zapłacić mniej - czekasz, chcesz zacząć latać już teraz - musisz się liczyć z większym nakładem finansowym zanim przystąpisz do LKE. Twój wybór!
    Pozdrawiam
    M..M
    safemode and Rosenzweigova like this.

  18. #18
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Dzięki za info!

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Pocieszające jest, że po zakończeniu szkolenia według obecnego programu dostaniesz bez problemu wydadzą Ci nową licencję.
    Ale to rozumiem do momentu recertyfikacji ośrodka szkolącego? Bo jeśli teraz wylatam większość z wymaganych zadań, a nie zdążę z egzaminami, to pewnie czekać mnie będzie jakiś program 'pomostowy' gdy już nowe przepisy w 100% wejdą w życie?


  19. #19
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    8 kwietnia 2016 - Koniec możliwości uzyskania licencji PART-FCL po szkoleniach w Ośrodkach JAR-owskich

    Masz 3 lata, powinieneś się chyba wyrobić Wiem, że nie o to pytałeś, ale to wrzucam tak przy okazji.

  20. #20
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    To też mnie interesuje .
    A możesz przybliżyć jakieś źródło szerzej opisującące tą informację? Chętnie sobie doczytam jeśli jest jakieś dodatkowe info do doczytywania


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •