Zamieszczone przez
Flycat
W zakresie szkolenia teoretycznego wspólnymi przedmiotami dla SPL i PPL jest prawo lotnicze, człowiek, meteo oraz łączność, jednak zależy czy program danego ośrodka dopuszcza jakieś skróty w tym zakresie (przejście z PPL na SPL). W znanych mi kilku przypadkach osoby mające licencję turystyczną lub przynajmniej ukończoną teorię w tym zakresie, zawsze powtarzały w całości kurs do SPL. Dawniej, wspólny dla większości klubów program AP dopuszczał skróty, obecnie trzeba byłoby pytać w konkretnym ośrodku. Odnośnie teorii to w trybie zaocznym jest teraz jedynie 40h wykładów (+20h samokształcenia) co przy dobrej organizacji daje 3 kolejne weekendy więc nie jest to jakoś wiele czasu. Jest w ogóle możliwość odbycia szkolenia w całości e-learingowo m.in. w ATO Avioner. Co do aeroklubów wykłady po angielsku się nie odbywają, gdyż nie ma takiego zapotrzebowania.
Co do szkolenia praktycznego to jako posiadacz licencji na inną kategorię SP, możesz mieć zaliczone maksimum 10% czasu lotu w charakterze PIC, jednak nie więcej niż 7 godzin. Czyli jak masz np. 70h PIC na samolotach to możesz sobie od wymaganych do SPL 15h odjąć 7h. Jak masz 100h to wciąż maksymalnie możesz odpisać na szybowce 7, jak masz np. 60h to już tylko 6 itd. Przy czym odpisanie tych godzin nie zwalnia Cię z obowiązku spełnienia takich wymagań jak: minimum 2h nalotu dowódczego, minimum 45 startów oraz lądowań oraz przelot nawigacyjny z instruktorem na odległość 100 km lub samodzielny na odległość 50 km. Ogólnie w takim przypadku Twoje szkolenie będzie odbywać się na podstawie napisanego specjalnie dla Ciebie Indywidualnego Programu Szkolenia.
Zakładki