Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree4Likes
  • 1 Post By Maciejka79
  • 3 Post By vierundvierzig

Wątek: SPLl test z nawigacji

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie SPLl test z nawigacji


    Polecamy

    Siemka, mam na imię Patryk, mam 16 lat i jestem tu nowy, więc pozdrawiam wszystkich i witam

    Do rzeczy.
    Zacząłem robić licencję SPL no i z każdej teorii mamy zrobić zadania. Dali nam taki test z nawigacji, że nie mogę nic znaleźć na necie, a w prezentacjach które nam przesyłają z kursu tego nie ma albo nie umiem szukać, dlatego proszę Was o pomoc


    Pierwsze pytanie brzmi tak..
    Prędkość szybowca wynosi 120km/h, wiatr wieje w dziób z prędkością 10 kts. W jakim czasie szybowiec pokona odległość 12km?
    Jaki jest na to wzór?

    Następne zadanie to:
    Geograficzny kąt drogi zmierzony na mapie wynosi 56 stopni. Deklinacja= -4 stopnie. Ile wynosi nakazany magnetyczny kąt drogi?

    Ostanie pytanko:
    Szybowiec krąży w kominie termicznym. Wiatr wieje z prędkością 12 węzłów. Jak daleko od punktu rozpoczęcia krążenia zostanie zniesiony szybowiec po upływie 10 min?

    Bardzo proszę o pomoc, muszę to zrobić do jutra
    Wystarczą same wzory i wytłumaczenie bo się i tak muszę tego nauczyć.

    Pozdrawiam


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 12-12-2015 o 18:06
     

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Młody człowieku jeżeli nie radzisz sobie z takimi zadaniami to może przemyśl sens robienia czegokolwiek w kierunku lotniczym. Prostszych zadań już nie będzie, a jak coś rozpoczynasz to używaj słowa "zacząłem"
    suszykuba likes this.
     

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    MAciejka79 Sory za błąd
    Jak nie chcesz odpowiedzieć to nie odpowiadaj ja proszę o pomoc a nie chamskie komentarze,

    Zauważyłem już dawno u niektórych pilotów, takie chamstwo... o nowy pilot, nie nie pomogę mu, z igły zrobię widły ,byle by go zniechęcić !
    Nwm z czego to się bierze, z chęci bycia elitą w jak najmniejszym gronie pilotów. Nie zrozumie tego nigdy

    Jak ktoś chcę mi pomóc to chętnie przyjmę ale jak ktoś ma tylko komentować to dziękuję
     

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk.14 Zobacz posta
    Zauważyłem już dawno u niektórych pilotów, takie chamstwo...
    To wcale nie musiało być chamstwo.

    Smutna prawda jest taka, że zabawa w latanie nie jest na twoją głowę.
    For every solution there is a problem.
     

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Ludzie co wy piszecie mogę znaleźć wzoru i się nie nadaje do latania xd
     

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Akurat tu wystarczy samo tylko rozumienie pojęć i "pomyślunek". I gdybyś miał do tego głowę, nie potrzebowałbyś gotowego wzoru.
    For every solution there is a problem.
     

  7. #7
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    A czy żaden z Was profesory nie pomyślał, że Patryk może mieć 14/15 lat?

    W pierwszym zadaniu musisz zamienić kts'y na km/h. Skoro wiatr wieje w dziób to spowalnia szybowiec.
    W drugim musisz uwzględnić deklinację ( w tym przypadku jest ujemna, więc...)
     

  8. #8
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reyes Zobacz posta
    A czy żaden z Was profesory nie pomyślał, że Patryk może mieć 14/15 lat?
    Do tego to nie trzeba nawet "pomyślunku" - on sam napisał, że ma 16 lat.
    To chyba już za dużo.
    For every solution there is a problem.
     

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Reyes Bardzo Ci dziękuje

    Potrzebna była mi tylko ta wskazóweczka i wszystko rozumiem. Rzeczywiście to było takie proste Banał

    Dziękuję Panu Bardzo
     

  10. #10
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Obliczanie kątów drogi oraz wpływu wiatru na lot jest w każdym opracowaniu dotyczącym nawigacji. Przypomnij sobie wykład, na pewno robiłeś notatki, prawda? Poszukaj dobrze w materiałach które masz tzn. poczytaj, a nie tylko przeleć w poszukiwaniu gotowych rozwiązań - na tym polega samokształcenie, gdyby tak nie było ta część kursu teoretycznego nazywałaby się "podawanie na tacy".
    Ostatnie zadanie to czysta matematyka na poziomie 4 klasy szkoły podstawowej (podpowiem tylko, że skoro szybowiec krąży to można uznać, że "stoi w miejscu" a jedyne co przesuwa go względem ziemi to wiatr, który nawiasem mówiąc jest podany).

    Gdy mimo to wszystko zawiedzie to czy nie lepiej na kolejnej teorii podejść po prostu do któregoś z instruktorów (np. na przerwie) i zapytać? Nie zjedzą, śmiać się też nie powinni...
     

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patryk.14 Zobacz posta
    Zauważyłem już dawno u niektórych pilotów, takie chamstwo... o nowy pilot, nie nie pomogę mu, z igły zrobię widły ,byle by go zniechęcić !
    Nwm z czego to się bierze, z chęci bycia elitą w jak najmniejszym gronie pilotów. Nie zrozumie tego nigdy
    Myślę, że jest dokładnie odwrotnie. Ludzie, którym dane jest latać to jest elita. Zasłużyli sobie na to wykazując się dużą wiedzą w procesie szkolenia. I mają też tyle oleju w głowie, że wiedzą z czym to się je i że przede wszystkim to nie jest dla wszystkich. Podobnie jest z kursem na prawo jazdy - irytują mnie wypowiedzi kursantów, którzy narzekają na zbyt trudne testy itp. Prawo jazdy to przywilej i nie powinien on być "z założenia" dla wszystkich. A licencja na latanie tym bardziej. Na drodze życie tak szybko Cię nie zweryfikuje jak w powietrzu. Tragicznie zweryfikuje.

    I nie sądzę, że podpowiedź Reyesa coś Ci dała. Nie zamieniając kts na km/h wyszedłby Ci po prostu zły wynik. A jeśli nie wiedziałeś, że wiejący w dziób wiatr zwalnia szybowiec to nie wiem czy kiedykolwiek jechałeś na rowerze.

    Nie nazwałbym naszych wypowiedzi chamskimi. Raczej zmuszającymi do refleksji nad swoimi możliwościami. Pokora to ważna rzecz w lotnictwie. I jak to można wyczytać w podręcznikach: "pilota cechuje wysoka samoakceptacja, ale też ADEKWATNA SAMOOCENA".
    woszczol, Mazak and sornat like this.
     

  12. #12
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Użytkownik patryk.14 otrzymuje ostrzeżenie za niechlujstwo w pisaniu postów. Ponieważ brak merytorycznych odpowiedzi, a OT został wyczerpany, wątek zostaje zamknięty.
     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •