787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar Artur Dampc

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie Opłaca się czy nie opłaca się ?


    Polecamy

    Witam,

    mam pewną zagwozdkę, to znaczy że już 2 rok przekładam szkolenie szybowcowe, bo tamto i siamto. W tym roku zamierzałem zrobić już szkolenie i licencje na szybowce, lecz w tym roku również piszę egzaminy gimnazjalne i teraz nie wiem czy warto ryzykować osłabieniem egzaminów(chce się dostać na dobre mat-fiz więc 70% w górę raczej potrzebne) na rzecz licencji. Myślę tak ponieważ czuje że testy na PL(G) są ciężkie. I tu do was pytanie, czy licencja na szybowce jest trudna, aby zdać i jak trudna czy warto ryzykować osłabieniem testów(próbne wyszły od 64% do 72% tylko rozszerzenie ang 55% -_-) ? Jeszcze takie małe osobne pytanie, czy warto czekać do wakacji(wtedy mam urodziny) na zrobienie zaraz I klasy żeby mieć jako taką pewność na przyszłość, czy robić II i się nie martwić ?

    Pozdrawiam,
    Artur

  2. #2
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Jak w tym roku zaczniesz kurs szybowcowy (rozumiem, że teorii też nie robiłeś?) to na pewno egzaminy do licencji będziesz zdawał długo po czerwcu, czy kiedy tam są egzaminy gimnazjalne . Zrobienie licencji od zera w jeden sezon wymaga spędzenia duuużo czasu na lotnisku, zazwyczaj ludzie robią w dwa sezony.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar Artur Dampc

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Dzękuje za odpowiedź na pierwsze pytanie. A jak z orzeczeniem lekarskim ? Poczekać do wakacji żeby mieć pewność czy teraz zrobić tylko na II. Chciałem zrobić I klasę żeby na później się nie martwić o to czy zostanę pilotem zawodowym.

  4. #4
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Artur Dampc Zobacz posta
    Dzękuje za odpowiedź na pierwsze pytanie. A jak z orzeczeniem lekarskim ? Poczekać do wakacji żeby mieć pewność czy teraz zrobić tylko na II. Chciałem zrobić I klasę żeby na później się nie martwić o to czy zostanę pilotem zawodowym.
    Jak zrobisz badania I klasy, to i tak do szkolenia szybowcowego zażądają od Ciebie "dwójki". Niepotrzebnie zapłacisz dwa razy.
    Klasy badań, od co najmniej 5 lat nie są "gradacją", gdzie wyższa klasa jest "ważniejsza" od niższej, lecz jedynie rozróżnieniem wymogów. Do tego dochodzą jeszcze podziały na specjalizacje. na przykład klasa III dla skoczków spadochronowych ma inne wymagania niż dla kontrolerów ruchu lotniczego, choć nazywają się tak samo.

    Poza tym, zanim rozpoczniesz szkolenie do licencji CPL, Twoje orzeczenie klasy I straci ważność.

    Pozdrawiam
    M..M

  5. #5
    Awatar Artur Dampc

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    I klasę chciałem zrobić tylko dlatego żeby mieć pewność że mogę dalej ciągnąc w tym kierunku i nie będę mieć jakiś przeszkód, ale raczej chyba robię tak że zrobię po prostu "dwójkę". Tylko będę się bał że mogę jednak nie dostać I klasy przez coś i nie będę mógł latać.

    Pozdrawiam,
    Artur

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m..m Zobacz posta
    Jak zrobisz badania I klasy, to i tak do szkolenia szybowcowego zażądają od Ciebie "dwójki".
    Drugą klasę dostaje się razem z pierwszą.

  7. #7
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Drugą klasę dostaje się razem z pierwszą.
    Jeżeli tak, to fajnie. Ale na pewno nie dają III razem z II. Sprawdziłem na własnej skórze ;-)

    M..M

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale jak robisz je w tym samym czasie w Luxmed Michał to nie musisz płacić z prywatnej kasy za te same badania.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •