no dokladnie o to co napisales
jezeli nie ma takowych to jest cavok
no dokladnie o to co napisales
jezeli nie ma takowych to jest cavok
Albo jakby ktoś mi to rozrysował...
Spójrz na jakąś mapę VFR. Podzielona jest na prostokątne sektory (bez związku z podziałem na elementy przestrzeni typu strefy itp.). Każdy sektor ma podaną minimalną bezpieczną wysokość lotu, związaną głównie z potencjalnymi przeszkodami typu kominy, góry itp. To jest wysokość sektorowa. Ma to znaczenie głównie przy lotach nocnych VFR lub przy bardzo kiepskiej wysokości. Obrazowo, trzymając się powyżej tej wysokości masz pewność, że w nic nie przywalisz. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, często są sytuacje, że ograniczenia przestrzeni np. TMA powyżej 2000ft, zmuszają cię do latania poniżej wysokości sektorowej. Nie jest to oczywiście nic gróżnego, bo wysokość sektorową może podbić pojedynczy komin na przestrzeni kilkudziesięciu km kwadratowych.
Na mapach VFR nie ma Minimum Sector Altitude!!! Te poziomy w zależności od wydawcy mogą prezentować wysokość najwyższej przeszkody albo minimum safe obstacle clearance altitude albo area minimum altitude zawsze trzeba sprawdzić co jest w legendzie danej mapy VFR.
https://commons.wikimedia.org/wiki/F...r_altitude.png
Jak napiszesz o co Ci chodzi tak naprawdę czyli skąd to wziąłeś (chyba wiem ale chcę to usłyszeć od Ciebie) to Ci powiemy.
Jak mam chmury poniżej najwyższej minimalnej wysokości sektorowej to gdzie one są?
Otwórz sobie ten obrazek z MSA. Najwyższa MSA 5400ft. Wszystkie chmury poniżej 5400ft są dla Ciebie znaczącym zachmurzeniem więc jeden z warunków CAVOK nie został spełniony.
Zakładki