Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Flycat

Wątek: Skutki niepoprawnego położenia środka ciężkości

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2017

    Domyślnie Skutki niepoprawnego położenia środka ciężkości


    Polecamy

    Czy ktoś może mi prosto wytłumaczyć?
    Przed skrajnym przednim położeniem:
    Zwiększenie prędkości przeciągnięcia.
    Zwiększenie stateczności podłużnej

    Za skrajnym tylnim położeniem:
    Zmniejszona stateczność podłużna

  2. #2
    Awatar slawosz

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_ Zobacz posta
    Czy ktoś może mi prosto wytłumaczyć?
    Przed skrajnym przednim położeniem:
    Zwiększenie prędkości przeciągnięcia.
    Zwiększenie stateczności podłużnej

    Za skrajnym tylnim położeniem:
    Zmniejszona stateczność podłużna
    Hej,
    wg mnie to co napisales jest mocno teoretyczne, od strony praktycznej ujal bym to ta
    Przed skrajnym przednim położeniem:
    - problem z wyrownaniem przed ladawaniem - potrzeba sporo energii by wyrownac, czyli wykonac podejscie z wieksza predkoscia niz zazwyczaj
    - rowniez problem z utrzymaniem predkosci - szybowec bedzie przspieszal
    Uwazam, ze, predkosc przeciagniecia bedzie taka sama - ale ze wzgledu na moment dzialajacy na przod szybowca, nie bedzie mozna wprowadzic w przeciagniecie - moment z przodu bedzie wiekszy niz moment wytworzony przez ster wysokosci - no poza przeciagnieciem przy duzej predkosci na stromym wznoszeniu

    Za skrajnym tylnim położeniem:
    - o wiele grozniejsze - szybowiec bedzie caly czas przeciagal, z korkociagu bedzie trudno wyjsc oraz istnieje zagrozenie korkociagu plaskiego

    W obu przypadkach problem jest ten sam - ster wysokosci nie jest w stanie zrownowazyc momentu od srodka ciezkosci.

  3. #3
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez slawosz Zobacz posta
    Hej,
    Uwazam, ze, predkosc przeciagniecia bedzie taka sama - ale ze wzgledu na moment dzialajacy na przod szybowca, nie bedzie mozna wprowadzic w przeciagniecie
    Nie prawda, nie będzie taka sama. Przedni środek ciężkości oznacza, że na usterzeniu musi być wytworzona większa siła skierowana w dół, aby utrzymać stały współczynnik przeciążenia (siła nośna do ciężaru). Skoro musi być większa siła na usterzeniu to znaczy, żeby utrzymać równowagę (nie pozwolić aby siła na usterzeniu + masa spowodowały opadanie) potrzebny nam większy kąt natarcia (większa siła nośna). Biorąc pod uwagę fakt, że przeciągnięcie następuje przy stałym kącie natarcia to to dla każdej nowej prędkości, przy przednim CG, mamy większy kąt natarcia niż "normalnie". W takiej sytuacji prędkość przeciągnięcia rośnie.
    Kaczorra likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •