Hej,
wg mnie to co napisales jest mocno teoretyczne, od strony praktycznej ujal bym to ta
Przed skrajnym przednim położeniem:
- problem z wyrownaniem przed ladawaniem - potrzeba sporo energii by wyrownac, czyli wykonac podejscie z wieksza predkoscia niz zazwyczaj
- rowniez problem z utrzymaniem predkosci - szybowec bedzie przspieszal
Uwazam, ze, predkosc przeciagniecia bedzie taka sama - ale ze wzgledu na moment dzialajacy na przod szybowca, nie bedzie mozna wprowadzic w przeciagniecie - moment z przodu bedzie wiekszy niz moment wytworzony przez ster wysokosci - no poza przeciagnieciem przy duzej predkosci na stromym wznoszeniu
Za skrajnym tylnim położeniem:
- o wiele grozniejsze - szybowiec bedzie caly czas przeciagal, z korkociagu bedzie trudno wyjsc oraz istnieje zagrozenie korkociagu plaskiego
W obu przypadkach problem jest ten sam - ster wysokosci nie jest w stanie zrownowazyc momentu od srodka ciezkosci.
Zakładki