Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie Przeszkolenie na start za samolotem


    Polecamy

    Czy orientuje się może ktoś z was jak wygląda przeszkolenie na start za samolotem? Ile lotów trzeba wykonać na jakie wysokości. Szukam tego i nigdzie nie mogę znaleźć.

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Kiepsko szukasz http://lisie.nazwa.pl/wp2013/wp-cont.../PL_G_ZM.3.pdf Przy przeszkoleniu na nowy rodzaj startu patrz na zadanie A/II wg tabeli (P). Jest to stary program, ale nowe pisane były w oparciu o niego i nie powinny się istotnie różnić w kwestii przeszkolenia na hol. Generalnie oprócz lotów na korkociągi wysokość to 300-500 metrów, 5 lotów samodzielnych, liczbę lotów instruktorskich zależy od postępów ucznia (ustala instruktor, min. 6).
    Ostatnio edytowane przez frik ; 13-06-2017 o 14:53
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie


    Polecamy

    Obecnie, przy przeszkalaniu na nowy rodzaj startu, nie ma już w programach konieczności lotu na sytuacje awaryjne w locie swobodnym (przeciągnięcia i korkociągi) bo też i po co, skoro zadanie dotyczy nauki startu za samolotem, a nie ćwiczenia tych sytuacji.
    Realnie, zależnie od zdolności ucznia trzeba liczyć sobie z zapasem około 15 lotów bo mało kiedy udaje się wyrobić w minimum (6 z instruktorem + 5 samodzielnych jak napisał frik). Często wychodzi nawet bliżej 20.
    Wysokości jakie narzuca program (ćw. II-3, II-4, II-7 i II-8) to 300 metrów AGL lub więcej, ale to już jest zależne od potrzeb albo decyzji instruktora.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •