Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Like Tree1Likes
  • 1 Post By gliderman13

Wątek: Egzamin teoretyczny SPL

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie Egzamin teoretyczny SPL


    Polecamy

    Mógłby ktoś podać ilość pytań i czas na poszczególne przedmioty na egzaminie teoretycznym? Nie mogę znaleźć na stronie ulcu. A tak po za tym, macie jakieś porady na ten egzamin?

  2. #2
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez johnny7 Zobacz posta
    A tak po za tym, macie jakieś porady na ten egzamin?
    Testy LKE Symulator LKE pytania do licencji pilota PPL(A), PL(G) SPL, PL(FB) BPL, PPL(H), PJ, UHP

    Pozdrawiam
    M..M

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Podepnę się do tego tematu. Uczę się testów i natrafiłem na takie pytanie:

    "Zdolność do samoczynnego powrotu szybowca do położenia równowagi, gdy przestaną działać zakłócenia, które tę równowagę naruszyły nazywamy:"
    Rzekoma prawidłowa odpowiedź to: stateczność dynamiczna.

    Tylko, że wg definicji prawidłową odpowiedzią powinna być stateczność stateczna:
    "Stateczność statyczna – zdolność do samoczynnego powrotu szybowca do położenia równowagi , gdy przestaną działać zakłócenia , które
    tę równowagę naruszyły. "

    We wszystkich bazach pytań, które znalazłem (również na podanej stronie) podana jest odpowiedź: stateczność dynamiczna. Czy wszędzie jest błąd czy to ja czegoś nie rozumiem? Mam nadzieję, że na ostatecznym egzaminie mają tam odpowiedzi jak należy.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    A czy informację o ilości pytań z poszczególnych przedmiotów czas trwania egzaminu itp można znaleźć w jakichś oficjalnych dokumentach? Rozporządzenie, regulamin albo coś w tym stylu?

  5. #5
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcinv1 Zobacz posta
    Podepnę się do tego tematu. Uczę się testów i natrafiłem na takie pytanie:

    "Zdolność do samoczynnego powrotu szybowca do położenia równowagi, gdy przestaną działać zakłócenia, które tę równowagę naruszyły nazywamy:"
    Rzekoma prawidłowa odpowiedź to: stateczność dynamiczna.

    Tylko, że wg definicji prawidłową odpowiedzią powinna być stateczność stateczna:
    "Stateczność statyczna – zdolność do samoczynnego powrotu szybowca do położenia równowagi , gdy przestaną działać zakłócenia , które
    tę równowagę naruszyły. "

    We wszystkich bazach pytań, które znalazłem (również na podanej stronie) podana jest odpowiedź: stateczność dynamiczna. Czy wszędzie jest błąd czy to ja czegoś nie rozumiem? Mam nadzieję, że na ostatecznym egzaminie mają tam odpowiedzi jak należy.
    Stateczność statyczna to tylko PIERWSZA TENDENCJA szybowca/samolotu po wytrąceniu go ze stanu równowagi.
    Stateczność dynamiczna to sposób (po zadziałaniu stateczności statycznej) w jaki szybowiec wraca (lub nie) do położenia równowagi.

    Zatem odpowiedz stateczność dynamiczna jest poprawna. Teoretycznie może zaistnieć sytuacja w której szybowiec jest stateczny statycznie ale nie jest już stateczny dynamicznie. Dla przykładu: szybowiec wytrącony z równowagi zadziera nos do góry -> statyczność stateczna powoduje, że pierwszą reakcją szybowca jest pochylenie nosa w dół natomiast niestateczność dynamiczna powoduje, że szybowiec będzie już tak kontynuował w stronę ziemii, bez powrotu do lotu ustalonego.
    Krótka Prosta likes this.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •