Strona 37 z 42 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 721 do 740 z 828
  1. #721

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzień doberek.
    Darecki - jeżeli będziesz miał PLG to to będzie tylko dla ciebie. Chodzi o to, (jeżeli oczywiście masz potem w planach ATPL) żebyś oswoił się z samą atmosferą latania. Jak myślisz "przyszłościowo" to proszę bardzo, ale jeżeli zamierzasz zrobić PLG, ew. PPL tylko po to, żeby jak najszybciej dostać się do ATPL, to rozumujesz trochę w zły sposób. Swego czasu było u mnie podobnie, ale przecież będąc pilotem samolotów pasażerskich bierzesz na siebie ogromną odpowiedzialność za przewożonych ludzi. Dlatego przy naborze pilotów w liniach lotniczych wymagane jest (może nie takie duże) doświadczenie, ale po prostu trzeba wiedzieć co w trawie piszczy. Moim zdaniem powinieneś trochę przystopować , bo jeżeli chcesz to do wszystkiego dojdziesz. Ale pomyśl najpierw, czy latasz po to, że fajnie byłoby się komuś pochwalić, że jesteś pilotem, czy po prostu dla spełnienia swoich marzeń? W większości przypadków niestety na marzeniach się kończy. Wg mnie powinieneś przelecieć się szybowcem najpierw jako pasażer, jak ci się spodoba to zrobić licencję PLG, jak uznasz że to ci wystarczy to latać rekreacyjnie lub brać udział w zawodach, a jak starczy czasu, pieniędzy, nerwów, miejsca w mózgu na zakuwanie, to zapraszamy na studia (np. PRz) albo prywatnie robić ATPL i szukać pracy w liniach. Pamiętaj, im więcej doświadczenia tym lepiej i bezpieczniej, a kasa przecież się zwróci

    Pozdrawiam

    P.S. Flycat - podziwiam za cierpliwość i wyczerpujące wypowiedzi

  2. #722
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Daj spokój. Bez sensu, szkoda kasy i czasu. Musisz wstawać przed wschodem słońca, pracować na lotnisku cały dzień, do domu wrócisz i tak dopiero w nocy. W ogóle to poparzenia słonecznego można dostać przez to czekanie i bieganie w tą i z powrotem po pasie jak głupi, a wszystko po to, żeby wykonać kilka pięciominutowych lotów, no a jak się już pogoda albo wyciągarka popsuje to nie polecisz w ogóle. Najwyżej każą ci pomóc pchać jakiemuś staremu dziadowi szybowiec :/ Ja się w ogóle dowiedziałem, że te szybowce to nawet awioniki nie mają, raptem kilka banalnych przyrządów. Zresztą czasem i tak będziesz musiał określać prędkość na podstawie szumu powietrza, a siłę wznoszenia w kominie rozpoznawać własnym "tyłkiem"- trochę obiciach, a tacy piloci beningów i airbusów to mają wszystko elegancko wyświetlone. Jak gdzieś już lecisz to też nie lecisz gdzie chcesz po kresce, tylko musisz szukać obszarów noszeń, a później kręcić się w kółko... zupełnie nie przydatne jeśli chce się w przyszłości latać po drogach lotniczych. Autopilota też żadnego nie ma, wszystkie obliczenia nawigacyjne w głowie trzeba robić, a to boli. No, a najlepsze jest to, że czujesz jakiś taki dziwny strach przed potęgą natury. Widzisz jakąś chmurkę płynącą w Twoim kierunku (bardzo ładna, ma nawet takie fajne kowadełko na górze) i nagle robi Ci się gorąco i zawracasz. Cały przelot idzie w diabły, a Ty siedzisz w jakimś kartoflisku, muchy gryzą, słońce piecze, a jaki wstyd przed dziewczyną będzie (respekt, że w ogóle znalazłeś na nią czas)! Lotnik za dychę. W samolocie to byś się na IFR przełączył i można by pociąć...
    Moja rada- odpuść sobie. Dla dobra własnego, instruktorów i kolegów z lotniska.

    Pozdrawiam.
    Moim zdaniem jedna z lepszych wypowiedzi tego forum
    I trochę się nawet zgadzam,też należę do grupy osób zaskoczonych podaną wyżej ceną (zawsze sądziłem że w 6 tys. się wyrobię) i zastanawiam się czy jednak nie zrezygnować z patyków jako rozpoczęcia "kariery" lotniczej.I tak chyba musiałbym gdzieś dojeżdżać,a na samolotach to pewnie większe prawdopodobieństwo,że wizyta na lotnisku będzie miała konkretny cel


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  3. #723

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Trochę sarkazmu wyczuwam w niektórych wypowiedziach. Chłopak dobrze kombinuje, chce iść do ATPL to od razu robić PPL a nie PLG.
    Moim zdaniem PL(G) robi się aby spełnić marzenie o lataniu, bo albo wystarczy już na tym etapie i będzie się dumnie szybować, albo za jakiś czas znów obudzi się chęc latanie wielkimi maszynami i wtedy "kilka" godzin się przepisze do ATPL. Jeśli jednak jest się ukierunkowanym bezpośrednio na wielkie maszyny to po co czas i pieniądze marnować?

  4. #724

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Jego sprawa jak chce osiągnąć cel tz. latać na Boeingach czy Airbusach, ale tylko powiem że większość pilotów chociażby w LOT zaczynała swoją karierę od szybowców.
    Ja na przykład szybowce uważam za świetną zabawę i hobby, ale każdy ma prawo do swojego wyboru, więc jak lubisz latać samolotami to prosta sprawa - lataj samolotami.

  5. #725
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Ja na to patrzę trochę z innego punktu widzenia.
    Sam w planach mam latać liniowcami. I chcę zrobić PPL(A), a nie PLG. Gdyż z PPL(A) mam większe szanse na Politechnikę Rzeszowską.
    Ale samo szybownictwo to nie jest taka głupia sprawa Latałem i jest naprawdę fajnie.

  6. #726

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    No tak, ale PLG można robić już w wieku 14 lat, PPL w wieku 18 lat, więc jeżeli ktoś ma marzenie i już chce coś robić to może spróbować szybowców. Jak chłopak będzie robił PPL po 18-nastce mając na celu PRz, to nie wiem czy się "wyrobi" z licencją oraz zrobieniem nalotu, który to ułatwia dostanie się na pilotaż w Rzeszowie.

    Pozdrawiam

  7. #727

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    PLG i 14 lat ?

    a nie jest tak, że przed pierwszym samodzielnym wylotem trzeba mieć ukończone 15 ?

  8. #728

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na stronach wielu aeroklubów jest napisane, ze 16.
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  9. #729
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vetalokub Zobacz posta
    No tak, ale PLG można robić już w wieku 14 lat, PPL w wieku 18 lat, więc jeżeli ktoś ma marzenie i już chce coś robić to może spróbować szybowców. Jak chłopak będzie robił PPL po 18-nastce mając na celu PRz, to nie wiem czy się "wyrobi" z licencją oraz zrobieniem nalotu, który to ułatwia dostanie się na pilotaż w Rzeszowie.

    Pozdrawiam
    Nie wprowadzaj ludzi w błąd!

    Podstawówke do szybowców można zacząć od 16lat tak samo PPL (JAR-FCL 1 część B)
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  10. #730

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Podstawówkę w Polsce można zrobić mając 14 lat, ORAZ WYKSZTAŁCENIE GIMNAZJALNE co w praktyce oznacza 16 lat.

  11. #731

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    Wymagania stawiane kandydatom na pilota szybowcowego
    Wiek - od 14 do 100 lat. A nawet więcej Szkolenie teoretyczne i loty z instruktorem można rozpocząć przed ukończeniem 14-go roku życia, w dniu pierwszego samodzielnego lotu należy mieć ukończony 14-ty rok życia.



    Aeroklub Warszawski. "Wiele" nie znaczy wszystkie

    Aby ubiegać się o licencję pilota samolotowego turystycznego trzeba spełniać następujące warunki:
    - ukończone 17 lat (do ukończenia 18 lat należy przedstawić także pisemną zgodę rodziców lub opiekunów),
    - wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub równorzędne,
    - posiadać ważne orzeczenie badań lotniczo-lekarskich (2 klasy).


    Także Aeroklub Warszawski. Jeżeli się mylę, to zwracam honor, ale nie bez powodu jest tak napisane.

    Dla porównania AWM: (PPL)



    Warunkiem rozpoczęcia szkolenia jest:
    ukończone 17 lat
    wykształcenie min. gimnazjalne

    zaświadczenie o niekaralności

    ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie II klasy
    Ostatnio edytowane przez vetalokub ; 11-01-2011 o 18:16 Powód: mały błąd

  12. #732
    Awatar Maxioo

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W praktyce wygląda to tak, że w AW przed pierwszym samodzielnym na szybowcu musisz mieć ukończone 16 lat.

  13. #733
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Potwierdzam, sam sie dalem nabrac na 14 lat.

    Vetalokub
    w sprint air musisz miec 16 lat by robic praktyke do ppl
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  14. #734
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Tak czy owak PPL(A) można robić wcześniej niż 18 lat.
    Jak chłopak będzie robił PPL po 18-nastce mając na celu PRz, to nie wiem czy się "wyrobi" z licencją oraz zrobieniem nalotu, który to ułatwia dostanie się na pilotaż w Rzeszowie.
    Z tego co wiem to większość kandydatów do PRz ma PPL(A). Wiec robią wcześniej niź osiemnastka.

  15. #735
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Szybowce uczą myślenia, które przydaje się w niektórych sytuacjach na samolotach. Osobiście uważam, że nie ma takiego elementu lotu samolotami, którego nie da nauczyć się na samolotach ale na szybowcach jest po prostu łatwiej, szybciej i taniej Poza tym wszystkim mając PLG i PPL można wskoczyć w aeroklubie na holówke i latać za darmo, bez PLG bardzo ciężko coś takiego załatwić. Szybowce tylko z pozoru wydają się drogą na około na prawy fotel do 737, tak serio serio to bardzo pomagają i skracają tą drogę. Z PPL odejmuje się 10h, z CPL 30h - ponadto rozpoczynając szkolenie PPL tam gdzie robiłeś szybowce wszyscy Ci pomagają, zwykle ma się już tańsze stawki. Moja turystyczna na ten przykład kosztowała 14 tys zł.

    Co do 14 lat to raz, że wymagane jest wykształcenie gimnazjalne a dwa - aerokluby regionalne nie zmieniły swoich programów szkolenia w których zostało 16 lat. (większość z nich).

  16. #736

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    Ale możliwe byłoby posiadanie wykształcenia gimnazjalnego mając 14 lat... Może trochę pokombinowane, ale takie przypadki się zdarzają. Nawet znam dwa. Ale nie wnikając w szczegóły, PPL jest rzeczywiście wartościowszy na PRz niż PLG, jednak patrząc na pilotów chociażby LOT-u, to wielu z nich ma osiągnięcia akurat w zawodach szybowcowych, tylko ciekawe czy tacy ukończyli Rzeszów, w co wątpię.

  17. #737
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Po prostu na PRz nie ma co się pchać bez PPL(A). Nie wiem jak sprawa wygląda z innymi ośrodkami kształcenia lotniczego.

  18. #738

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    W sumie masz rację Skyflighter, chociaż z PLG też można się dostać. Ponoć kiedyś ktoś dostał się na pilotaż bez żadnych licencji, ale za to z mega wysoką średnią, a o to ciężko (ale wiadomo, że trzeba mieć świetne wyniki). Można zaryzykować i iść z mniej cenionym PLG albo zrobić PPL i być na 99.9% pewnym miejsca. Nie zapominajmy o zakuwaniu. I tak każdy to dobrze wie, więc trzeba po prostu się na coś zdecydować

  19. #739

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Witam. Mam dwa małe pytanka.
    1. Powiedzmy że musimy lądować w terenie przygodnym. Wybraliśmy sobie pole, ale z kąd mam wiedzieć z której strony wieje wiatr żeby lądować pod wiatr?
    2. Czy jest jakaś strona z frazeologią, ale specjalnie dla szybowców? Tz. zwroty i odpowiedzi?

  20. #740

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    1. Prognoza pogody ... powinieneś wiedzieć skąd dziś wieje, ale może się zmienić w czasie lotu... tak samo jak ciśnienie, więc przy dłuższym locie i poniżej 300 m obserwacja wzrokowa ...
    2. Wszelkie dymy z kominów
    3. Możesz zakrążyć i zobaczyć gdzie cię zwieje, ale pamiętaj, że przy ziemi może być trochę inaczej ...
    4. GPS, jak lecisz z równą prędkością IAS to z wiatrem masz ground speeda większego właśnie o prędkość wiatru.

    Dodatkowo programy nawigacyjne mogą za ciebie wykonać robotę i podać Ci kierunek i prędkość wiatru, tak samo jak pomóc wycentrować komin ... ale to po prostu trochę mało rozsądne, bo musisz to czuć i wiedzieć bez elektroniki ... elektronika pomaga, bo odciąża pilota i można się skupić na obserwacji i pilotażu, ale jednocześnie w przypadku awarii elektroniki musisz w kilka sekund przepiąć się w klasyczny tryb analogowy

    Generalnie przez cały lot musisz wiedzieć skąd wieje ... to właśnie latanie na szybowcach ... masz Pan matkę naturę jako przeciwnika i musisz znać cały oręż który może ona wystawić

    Pozdrawiam Marcin

Strona 37 z 42 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-02-2013, 00:29
  2. 18-02-2013, 08:58
  3. 11-12-2012, 17:25
  4. 27-11-2012, 18:55
  5. 04-11-2012, 11:45
  6. 16-10-2012, 08:20
  7. 29-08-2012, 17:32
  8. 21-08-2012, 12:42
  9. 03-05-2012, 10:15
  10. 13-04-2012, 22:32
  11. 21-03-2012, 13:23
  12. 28-02-2012, 20:30
  13. 26-02-2012, 20:28
  14. 17-02-2012, 14:25
  15. 30-01-2012, 15:39
  16. 13-01-2012, 21:16
  17. 10-01-2012, 23:16
  18. 20-12-2011, 08:18
  19. 09-11-2011, 18:25
  20. 08-11-2011, 15:44
  21. 26-10-2011, 21:17
  22. 10-10-2011, 22:15
  23. 26-09-2011, 12:11
  24. 23-09-2011, 10:22
  25. 11-07-2011, 15:16
  26. 20-11-2010, 12:44

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •