Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2021
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie Szkolenie na R22 lub G2


    Polecamy

    Witam, wiecie może czy jakiś ośrodek szkoleniowy szkoli na R22 lub Cabri G2 w Polsce? Pisałem do kilku ale albo be odzewu albo tylko R44. Pytam bo skoro nie ma znaczenia na jakiej maszynie latasz bo później i tak TR można zrobić to żeby zredukować koszty chciałbym szkolić się na czymś trochę bardziej ekonomicznym a w zagranicznych ośrodkach jest spora różnica w cenie szkolenia.

  2. #2
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie

    W PL na Cabri G2 szkoli tylko Lotnicza Akademia Wojskowa, jak jest z R22 nie jestem w stanie się wypowiedzieć, co zamierzasz robić gdy zakończysz szkolenie ppl(h)?

  3. #3
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    R22 z resursem nie znajdziesz w PL, wszyscy szkolą na R44. Są oczywiście firemki krzaki co szkolą na YoYo czy innych poresursowych klonach R22 niby jako ULM, ale jak to się kończy to pokazał ostatni wypadek. Jak chcesz tanio to UHP(L) na Dynali H3, jak PPL(H) to R44.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2021
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noise6 Zobacz posta
    W PL na Cabri G2 szkoli tylko Lotnicza Akademia Wojskowa, jak jest z R22 nie jestem w stanie się wypowiedzieć, co zamierzasz robić gdy zakończysz szkolenie ppl(h)?
    Po skończonym PPL planuję zbudować nalot jak najszybciej i jak najwięcej i zabierać się za CPL. Myślałem o konwersji licencji na FAA i za oceanem wylatać godziny bo wyjdzie chyba najrozsądniej cenowo nawet włączając w to TR na różne maszyny, tyle wywnioskowałem wertując różne fora i strony ośrodków na świecie.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2023
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ogólnie ciężko znaleźć czy ktoś w pl szkoli na R22, nawet helipoland który douczają do R22 ma napisane że szkoli na R44.
    Sam długo szukałem i nic. Ale przedwczoraj trafiłem na stronę manufaktury lotniczej produkującej AK1-3 a tam mieli podany ośrodek który na tym szkoli.
    Na stronie ośrodka trafiłem na wpis że uczą też na R22 od postaw tak samo jak na Jojo, R44 czy wyżej wspomnianym AK, co może znacząco zredukować koszt. A w moim przypadku gdzie muszę zrobić nalot kilkuset godzin to cenna informacja. Dlatego też dziele się nią z innymi, warto wiedzieć że jest taki ośrodek.
    Akademia lotnicza - FlyArgo

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2021
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Nie wiem czy już z FlyArgo się kontaktowałeś ale ja pisałem do nich w styczniu i odpisali mi, że „mają nadzieję że tylko czasowo ale wstrzymali działalność z użytkowaniem śmigłowców”.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2023
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W takim razie najlepiej zapytać manufaktury lotniczej gdzie można odbyć szkolenie na ich Ak1-3 skoro Argo już nie. Na pewno mają jakiś ośrodek szkoleniowy który szkoli od zera na ich maszynie.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2023
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jak już jesteśmy na tym temacie tego ak i tańszych nalotów, to kolega może się orientuje jak to jest z możliwością lotu IFR przy takich maszynach? Wiem że taki Rotorway jest dopuszczony i ma sprzęt IFR (starsze modele nie mają) a taki AK jest jako tylko do lotów VFR dzień, nie ma sprzętu IFR. Pytanie czy jest możliwość latać na nim IFR po dołożeniu sprzętu czy raczej procedura jest skomplikowana i zależy bardziej od otrzymanych zezwoleń przez producenta śmigłowca?
    Pytam ponieważ z uwagi by zmniejszyć ceny nalotu rozważam zbudowanie własnego śmigłowca z zestawów ewentualny zakup już zbudowanego ale używanego kilka godzin i zarejestrowanego. Gdyby się dało dołożyć sprzęt IFR (to i tak na dużo później po zrobieniu wystarczającego nalotu i uprawnień do tego) to pomyślał bym nad AK z starych zapasów z ukrainy bo są tańsze. Jak nie da sie to zapewne zakup złożonej używki A600 (tylko nie wiem kto aktualnie może robić przeszkolenie na typ - znalazłem 2 firmy tym handlujące kiedyś z czego jedna już zamknięta ale druga dalej ma ogłoszenia o sprzedaż zestawów choć nie kontaktowałem się jeszcze a ich strona nie działa z oczywistych przyczyn - upadek firmy rotorway i przekształcenie w Rotorxaircraft).
    Kalkulowałem na każdy możliwy sposób i najkorzystniej wychodzi przy nalocie powyżej 300h zakup swojego "latadła" za około te 300 tysięcy. (tak da się za tyle miomo że nowy zestaw z fabryki to koszt około 500, to są też leżaki z magazynów - nowe nie złożone). Tu też nie wiem jaka jest procedura przy złożeniu swojego z dopuszczeniem tego do lotu i przeglądem, czy nie lepiej wychodzi już zarejestrowany z malutkim nalotem.
    Do tego gdybym zakupił to na pewno zaoferuję się tu na stronie gdyż pilotów może być 2 a wiadomo że wychodzi dużo taniej robienie nalotu na dwóch bo cena paliwa oraz eksploatacji części zużywających się wychodzi taniej za godzinę.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2023
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Co Do Argo i szkoleń PPL(H) znalazłem informacje:

    Firma MANUFAKTURA Lotnicza prowadzi szkolenia w ośrodku ARGO Aero Trening Center 233 RPS-09/2017/2 na lotnisku EPSJ Sobienie Szlacheckie

    do uprawnień obejmujących statki powietrzne ultralekkie

    Szkolenia do licencji PPLH realizowane są we współpracy z DTO Heliline Training System PL/DTO-16

    Z tego by wynikało że Argo szkoliło też przez kogoś na PPL (H) bo sami to głównie wiatrakowce (choć przez fabryke AK1-3 z ukrainy też są oni podani jako dealer na polske), strony tej firmy znaleźć nie mogę ale z wykazu znalazłem kontakt, może to też dobry punkt zaczepienia. Sam narazie sie nie kontaktuje gdyż ja sobię wziałem za punkt honoru najpierw zdać egzaminy teoretyczne potem robić praktykę więc kontaktował bym się zapewne podczas egzaminów
    Wpis w wykazie DTO:


    PL/DTO-16
    HeliLine Training System
    ul. Polna 24A,05-135 Wieliszew
    tel. 698 563 932; 508 305 596
    pilot7@autograf.pl
    robertzarzycki7@gmail.com
     Szkolenie teoretyczne i praktyczne do PPL(H);
     Szkolenie teoretyczne i praktyczne na uprawnienie na typśmigłowca: TR: R44.

    Gdybyś się kontaktował z nimi to daj mi też znać co odpowiedzieli.

    Dane powyżej z z wpisu z 2020 roku, w wpisie z 2021 roku zmieniły się dane kontaktowe - być może połączyli się wtedy z Argo co by odpowiadało informacji że szkolą na lotnisku w Sobienie Szlacheckie:

    Sobienie Szlacheckie 64
    04-883 Sobienie Jeziory
    tel. 660 575 757, 698 563 932
    kris@argo.aero
    pilot7@autograf.pl

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •