Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Zamość/Kraków

    Domyślnie Nauka latania śmigłowcem

    Jednym z moich największych marzeń jest zdobycie licencji pilota śmigłowca niestety w Polsce dość trudno znaleźć szkołę która by w tym pomogła. Możecie wskazać mi jakiejś miejsca w których warto by się zapytać o szkolenie? (w Polsce, Czechach.GB albo w Irlandii). A tak poza tym to czy wymogi stawiane Pilotom śmigłowców różnią się w jakiś istotny sposób od tych stawianych zwykłym pilotom?
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 19-07-2010 o 20:44

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

  3. #3
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie Re: Nauka latania śmigłowcem

    Cytat Zamieszczone przez Scipio
    A tak poza tym to czy wymogi stawiane Pilotom śmigłowców różnią się w jakiś istotny sposób od tych stawianych zwykłym pilotom?
    Stan konta??
    A trochę poważniej to chyba dobra koordynacja ruchowa i podział uwagi jest wskazana, bo do sterowania śmigłowcem używa się obu rąk i nóg.

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Normal-a mogę spokojnie polecić. Robiłem tam PPL(A).

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Zamość/Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky
    Stan konta??
    Heh to akurat dość bolesna różnica. Jeśli dobrze pamiętam ceny to coś około 1400zł?

    Cytat Zamieszczone przez alfsky
    A trochę poważniej to chyba dobra koordynacja ruchowa i podział uwagi jest wskazana, bo do sterowania śmigłowcem używa się obu rąk i nóg.
    Dobra ale jeśli założymy, że ktoś tą koordynacje posiada. Oceniłbyś że wykonywanie manewrów śmigłowcem (np. lądowanie) jest trudniejsze niż samolotem? (wiem wiem dość trudno mówić o czymś takim).

  5. #5
    ModTeam Photo Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scipio
    1400zł

    Czego dotyczy ta cena? Samej teorii, czy godziny lotu śmigłowcem - bo na pewno niczego innego... ?
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  6. #6
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scipio
    Cytat Zamieszczone przez alfsky
    Stan konta??
    Heh to akurat dość bolesna różnica. Jeśli dobrze pamiętam ceny to coś około 1400zł?

    Cytat Zamieszczone przez alfsky
    A trochę poważniej to chyba dobra koordynacja ruchowa i podział uwagi jest wskazana, bo do sterowania śmigłowcem używa się obu rąk i nóg.
    Dobra ale jeśli założymy, że ktoś tą koordynacje posiada. Oceniłbyś że wykonywanie manewrów śmigłowcem (np. lądowanie) jest trudniejsze niż samolotem? (wiem wiem dość trudno mówić o czymś takim).
    Nie mam pojęcia.
    Robiłem PPL(A).
    Za (H) się nie zamierzam zabierać w dającej się przewidzieć przyszłości (jak wiadomo nigdy nie mówi się nigdy ) więc porównania nie mam.

  7. #7
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Re: Nauka latania śmigłowcem

    Cytat Zamieszczone przez alfsky
    A trochę poważniej to chyba dobra koordynacja ruchowa i podział uwagi jest wskazana, bo do sterowania śmigłowcem używa się obu rąk i nóg.
    Do sterowania samolotem też używa się wszystkich kończyn. Mało tego, wypuszcza się klapy, zmienia skok śmigła (jeśli dotyczy), otwiera i zamyka zasłonki (jeśli są) itp. Nie sądzę by do latania samolotem trzeba było się wykazać mniejszą koordynacja ruchową i mniejszą zdolnością do podziału uwagi.
    Latanie śmigłowcem nie jest trudniejsze od latania samolotem, jest po prostu nieco inne.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Zamość/Kraków

    Domyślnie

    Czego dotyczy ta cena? Samej teorii, czy godziny lotu śmigłowcem
    To naprawdę nie było tak oczywiste że wszelkie pytania powinny być zbędne?

  9. #9
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Latanie śmigłowcem nie jest trudniejsze od latania samolotem, jest po prostu nieco inne.
    Miałem przyjemność lecieć za sterami zarówno samolotem, jak i śmigłowcem i się z Tobą kompletnie nie zgodzę... Owszem, śmigłowiec w locie postępowym przy dużej prędkości zachowuje się prawie jak samolot. Ale prawie robi różnicę! Zaś przy małych prędkościach... Masakra! Nie udało mi się utrzymać przez 2 sekundy śmigłowca w zawisie... Za to latanie cesną? dużo łatwiejsze, sterowanie i kontrola w powietrzu bez problemów, nawet skręty udawało mi się skutecznie koordynować

    Moim zdaniem śmigłowiec wymaga dużo większej koordynacji. obiema rękami i nogami "robi" się cały czas. W samolocie podczas lotu jest dużo spokojniej.

    Najlepiej to określił sam p. Robinson - "Jaka jest różnica między lataniem śmigłowcem i samolotem? Samolot leci sam, śmigłowcem musisz lecieć Ty"

    Cytat Zamieszczone przez Scipio
    Oceniłbyś że wykonywanie manewrów śmigłowcem (np. lądowanie) jest trudniejsze niż samolotem?
    Uważam, że jest duuuużo trudniejsze. Za to piękniejsze i bardziej niesamowite... Oczywiście przypuszczam, że dla osób z doświadczeniem już nie ma różnicy, ale początki na pewno są ciężkie.

    Instruktor, z którym robiłem intro śmigłowcowe powiedział, że przeciętny adept PPL(H) "łapie" zawis po ok 20 h lotu. Wydaje mi się, że pierwszą solówkę przy PPL(A) robi się trochę wcześniej, a wymaga ona już bardzo dużego opanowania techniki...
    Wspomniany instruktor stwierdził też, że rzadko zdarza się gość, któremu wystarcza do egzaminu 45 h. Zazwyczaj potrzeba ok. 60h lotu podczas szkolenia, co trochę mówi o skali trudności...
    Cytat Zamieszczone przez Scipio
    Stan konta??
    Heh to akurat dość bolesna różnica. Jeśli dobrze pamiętam ceny to coś około 1400zł?
    W dużym przybliżeniu...
    polecam http://www.goldenline.pl/forum/smigl...56/s/1#8960592 :
    Koszty sa zmienne ale niestety nadal wysokie. Po kolei.

    PPL(H) - ok. 52 tys. jesli chodiz o Robinson R22 (R44 ok. 89 tys) mowimy o czystym nalocie, do tego badania plus koszt kursu teoretysnego 2-3 tys, plus koszyt papierkow i egzaminow.

    CPL(H) - prosze nie pytac

    PPL(H) to ok. 45 godzin nalotu (minimum) razy 1600-1800 zl/h lotu na R22
    PPL(H) na R44 to ok 2200-2300 zl/h lotu.

    CPL(H) to 185 godzin nalotu (czyli do wylatania z poziomu PPL(H) jakies 140 godzin razy ceny z gory).
    Z tego, co wiem, to R22 jest najtańszym w tej chwili dopuszczonym do szkoleni w PL śmigłowcem.
    Dla porównania godzina lotu Eurocoptera 120B 2 lata temu wynosiła 3500 zł (R44ki w tym samym czasie 1800)...

    Ale ponoć się opłaca - ssanie na rynku jest
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #10
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dla człowieka z ulicy lądowanie Cessną 150 jest tak samo trudne jak zawis śmigłowcem.
    20 h na naukę zawisu? Hmmmm, mnie to zajęło... 2h. Zawis nie jest trudny, najtrudniejsze w tym wszystkim jest przejście z lotu postępowego do zawisu i przyziemienie w punkcie planowanym. Na początku nie mogłem się zmieścić na lotnisku w Pobiedniku.
    W dawnych czasach piloci samolotowi przechodzili 50h szkolenie podstawowe na śmigłowcach i otrzymywali od razu CPL(H).
    Oczywiście lot śmigłowcem z Babic do Masłowa to nie to samo co z lądowiska w Zakopanem na Bulę pod Rysami.
    Opinie Pana Robinsona, z różnych ust je słyszałem, powoli odchodzą w zapomnienie, większość współczesnych śmigłowców, w dobie SAS-ów, lata sama. Faktem jest, że R22 to jeden z trudniejszych typów. Podziwiam ludzi szkolących się na nim podstawowo.
    Myślę, że opinii na temat trudności śmigłowiec v. samolot jest tyle ilu pilotów.
    Żeby być dobrym pilotem śmigłowcowym trzeba mieć koniecznie "dar boży", ale w przypadku samolotów jest dokładnie tak samo.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    RobCopter na jakim smigłowcu teraz latasz ?.

  12. #12
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Myślę, że opinii na temat trudności śmigłowiec v. samolot jest tyle ilu pilotów.
    Dokładnie... A jeszcze jak piloci są z Polski, to zdań jest więcej :P

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Dla człowieka z ulicy lądowanie Cessną 150 jest tak samo trudne jak zawis śmigłowcem.
    (...)
    Żeby być dobrym pilotem śmigłowcowym trzeba mieć koniecznie "dar boży", ale w przypadku samolotów jest dokładnie tak samo.
    Moim zdaniem, zbudowanym na ok. 300h nalotu na FSX (wiem, wiem...), intrach śmigłowcowym i samolotowym (w tej kolejności) odniosłem wrażenie, że wiatrak jest trudniejszy do opanowania (samolot to prawie jak samochód, tylko w 3D ), ale za to daje duuużo więcej radochy i przyjemności.

    Koleżanka na jednym z forów napisała, że zdefiniowała sobie 2 kategorie: pilotów (nauczyli się latać) i lotników (kochają latanie). Nie każdy pilot jest lotnikiem i vice versa

    Ja, gdyby nie koszty (a raczej brak kasy na ich pokrycie ), natychmiast robiłbym xPL(H)... A tak to na razie się biorę za "uboższą siostrę" z końcówką A...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    konradeck , z tym ssaniem na rynku to nie wiem czy nie przesadzasz. Nie napotykam wielu ogłoszeń o pracę dla pilotów śmigłowców. Ponadto pytanie, co nam daje "goła" licencja zawodowa. nalot ok. 250 godzin? Bo przeglądając anglojęzyczne strony poświęcone tej tematyce napotyka się na wymagania min. 500 godzin nalotu, a często 1000-1500 i uprawnienia na śmigłowce z napędem turbinowym. I tu rodzi się problem. Bo koszty, jak na polskie realia robią się astronomiczne. Zresztą na realia UK lub USA też jest drogo (nawet bardzo).

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W Polsce widzialem ogloszenia o pracy dla pilotow smigłowców w przeciwieństwie do ofert pracy dla pilów samolotowych jak są to wymagania ogromne.

  15. #15
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suhy
    konradeck , z tym ssaniem na rynku to nie wiem czy nie przesadzasz.
    Znam firmę, która wzięła pół roku temu 2 ludzi wpół do CPL...
    Nie wiem, jak jest teraz, jak kryzys przyszedł, ale sądzę, że rynek nie jest nasycony w takim samym stopniu jak CPL(A), a rośnie szybciej...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  16. #16
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    RobCopter na jakim smigłowcu teraz latasz ?.
    Teraz Mi-2, A109E, kiedyś w przeszłości W-3 i R-44.
    Rynek pracy w PL dla pilotów H... 99% są to prywatni posiadacze R-44, którzy potrzebują kogoś, kto ich będzie woził. Cóż, jakoś zacząć trzeba.
    Popyt spory ponieważ z racji kosztów szkolenia i braku perspektyw pracy w "liniach" pilotów H jest garstka. Tak podobno jest, ofert jakoś interesujących nie znajduję. Na szczęście póki co nie muszę szukać nowego zajęcia.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy wiadomo komuś jak wygląda stan certyfikacji Safari?

  18. #18
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    GoldenLine.pl: Dyskusja - SAFARI - pierwszy lot i zawis - Tutaj masz "na ciepło" informacje o polskim Safari w Stanach

    Wszelkie szczegóły - Konrad Wróbel
    On właśnie się tą certyfikacją zajmuje
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Koledzy, czy ktoś miał styczność ze szkołą AP aviation z Bielska-Białej? Dzięki za wszelkie opinie

  20. #20
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Koledzy, czy ktoś miał styczność ze szkołą AP aviation z Bielska-Białej? Dzięki za wszelkie opinie
    Certyfikat świeży, wygląda na to że dopiero się rozkręcają wiec chyba opinii zbyt wielu nie będzie.
    Robinsona na EPBA to widziałem na pikniku, na codzień to raczej nie bardzo.
    Znaczy jest jeden żółtek w hangarze aeroklubu(ale przez 3 lata nie widziałem go w powietrzu ani raz).

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-04-2013, 14:52
  2. 28-02-2013, 15:09
  3. 22-01-2013, 16:39
  4. 17-01-2013, 19:38
  5. 02-01-2013, 22:57
  6. 31-12-2012, 19:08
  7. 06-11-2012, 14:55
  8. 29-08-2012, 15:39
  9. 25-08-2012, 16:34
  10. 25-08-2012, 16:30
  11. 13-08-2012, 21:42
  12. 02-07-2012, 20:49
  13. 21-06-2012, 15:19
  14. 04-06-2012, 00:25
  15. 27-05-2012, 18:16
  16. 20-05-2012, 18:49
  17. 06-05-2012, 10:38
  18. 05-05-2012, 10:50
  19. 21-04-2012, 10:55
  20. 16-04-2012, 16:27
  21. 13-04-2012, 21:17
  22. 13-04-2012, 21:12
  23. 28-03-2012, 19:26
  24. 19-03-2012, 22:40
  25. 14-03-2012, 14:00
  26. 07-03-2012, 10:46
  27. 19-02-2012, 12:38
  28. 11-02-2012, 08:39
  29. 09-02-2012, 18:48
  30. 05-02-2012, 14:00
  31. 01-02-2012, 13:44
  32. 21-01-2012, 17:32
  33. 19-01-2012, 13:58
  34. 15-01-2012, 17:42
  35. 15-01-2012, 17:00
  36. 07-01-2012, 10:22
  37. 31-12-2011, 16:54
  38. 21-12-2011, 17:42
  39. 20-12-2011, 17:45
  40. 18-12-2011, 09:13
  41. 16-12-2011, 19:47
  42. 05-12-2011, 18:27
  43. 01-12-2011, 20:42
  44. 16-11-2011, 09:48
  45. 14-11-2011, 22:10
  46. 14-11-2011, 20:23
  47. 12-11-2011, 19:54
  48. 01-11-2011, 19:29
  49. 08-10-2011, 09:08
  50. 18-09-2011, 22:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •