Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 68
  1. #41
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    W Polsce najlepsza droga to wedlug mnie PPL // noc VFR // IR (SEPL) // ME + CPL // IR na ME // MCC.
    Oczywiscie warto zaraz po PPL zrobic teorie ATPL.
    Jak jest najwygodniej w US and A niestety nie wiem.

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-06-2011 o 14:58

  2. #42
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W Stanach to PPL (noc jest od razu) - IR - nastepnie polaczone szkolenie na CPL/ME - wyglada to tak, ze szkolenie do CPL jest 10h na SE i 10h na ME - wg FAA rozroznia sie CPL na SE i CPL na ME tak wiec jak ktos chce miec obie to trzeba dwa egzaminy zdac. Po takim czyms ma sie komplet FAA CPL/SE/ME/IR.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-06-2011 o 14:59

  3. #43

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Witam

    O ile mi widomo uprawnienia IR czy ME robione w USA mają swoje plusy i rzecz jasna minusy.Jesli w miare szybko zrobisz to za oceanem i zdasz egzaminy to u nas zaczynają sie później schody.A to jakieś doszkolenie robią,egzaminy trzeba zdawać itd.Na pewno są ośrodki co szkolą w JAA do licencjii ale nie wiem jak z uprawnieniami.Musisz to sprawdzić.Jedno jest pewne time building PIC do CPL warto zrobić u nich bo po prostu jest duźo taniej.Ośrodków jest masa.Jeden z bardziej jest w Kansas u Herba Pello.Mam teź kontakt z Houston www.mvpaeroacademy.com Ja wybiaram sie do Stanów w połowie przyszłego roku po nalot.Pozdrawiam.

  4. #44
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W tej chwili w Stanach mozna zrobic wszystko wg JAA za wyjatkiem IR

  5. #45

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    W tej chwili w Stanach mozna zrobic wszystko wg JAA za wyjatkiem IR
    Mozna, pierwszy lepszy link z google http://www.naples-air-center.com/index.php?view=63

  6. #46
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No i gdzie tam masz IR???

  7. #47

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Po przeczytaniu - faktycznie brak.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-06-2011 o 14:57

  8. #48

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Syracuse, NY

    Domyślnie

    Witam. Prosiłbym o pomoc w wybraniu ośrodka w którym mógłbym odbyć szkolenie.
    Dokładnie chodzi mi o okolice Syracuse-Utica-Norwich-Binghamton w stanie NY.
    Czy znacie jakieś ośrodki w tej okolicy ?
    Byłem na stronie AOPA, ale wyniki wyszukiwania nie mówią mi zbyt wiele
    Może przedstawię co znalazłem w skrócie:
    Binghamton - 1 ośrodek- http://www.aero-techniques.com/
    Norwich - 1 ośrodek- http://www.aopa.org/learntofly/school/schoolresults.cfm tylko że to jest malutkie lotnisko. Tutaj mapka http://maps.google.com/maps?f=q&hl=e...&t=h&z=16&om=1
    Syracuse - 3 ośrodki - http://www.aopa.org/learntofly/school/schoolresults.cfm
    Najbardziej uwagę zwróciłem na http://www.flyexecair.com/frames.htm

    Czego powinienem właściwie szukać. Czy powinienem zrobić wszystkie potrzebne licencje aż do frozen ATPL w jednym ośrodku, czy to jest obojętne i nie będę miał żadnych korzyści próbują zrobić wszystko w jednym miejscu? może jakieś zniżki ?

    Co z PPL? powinienem zrobić zdala od miasta, czy to jest obojętne (W Syracuse jest lotnisko międzynarodowe).

    Jak często sie trzeba pojawiać w takich ośrodkach? może lepiej nadłożyć drogi i jechać do New York na szkolenie?

    W ostateczności może być inny stan, ale potrzebuje zrobić w jednym miejscu wszystko aż do ATPL, ale to raczej ostateczne rozwiązanie

  9. #49
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Rozumiem ze jestes w Syracuse, NY.

    Po pierwsze - nie ma zadnych ulg finansowych robienia wszystkiego w jednym miejscu. Po drugie przestan myslec kategoriami "osrodkow". Mysl za to kategoriami klubow lotniczych (flying club). W kazdym takim klubie w USA sa instruktorzy gdzie dostaniesz podstawowe szkolenie jak PPL, IFR.

    Dam ci dobra rade - zamiast tracic czas na internecie wybierz sobie jakies dobre GA lotnisko w poblizu, niedaleko od domu jak to mozliwe i pojedz tam. Pochodz od drzwi do drzwi, od jednego FBO do drugiego i pogadaj z ludzmi. Moze spotkasz jakis pilotow studentow ktorzy ci cos poradza. To najlepsza metoda zdobywania informacji. Moga ci tez powiedziec o innych klubach na tym lub innym lotnisku w poblizu, poradzic lepszych lub gorszych instruktorow, itp.. Na razie zapomnij o ATP - do tego w USA dluga droga, w USA nie ma "ATP frozen". Skup sie na PPL a po tym na nastepnym powaznym progu - IFR. Wiele osob sie wykrusza na samym PPL, inni na IFR, nie ma pospiechu. Jak zrobisz te dwie licencje to juz jestes w pewnym sensie "sprawdzony" i mozesz myslec co dalej.

    Jak znalezc lotniska w twojej okolicach - pojdz na www.airnav.com
    Moja rada - nie wybieraj lotnisk gdzie laduja odrzutowce pasazerskie - stracisz tylko pieniadze na dlugie kolowania i czekania na start, paliwo tam jest czesto tez drozsze i stawki za samoloty wyzsze. Najlepsze sa lotniska gdzie ruch jest typowo GA.

  10. #50

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Syracuse, NY

    Domyślnie

    @saturn5

    Dziękuje za szybką odpowiedź.
    Nie, nie do końca jestem w Syracuse, NY. Prawdopodobnie się tam przeprowadzę w najbliższym czasie, obecnie mieszkam w Norwich, NY (około 60 mil od Syracuse - godzina samochodem)

    Co do rady z internetem to się zastosuje Po prostu chciałem się nieco zorientować, i mniej więcej wszystko zaplanować.

    Co masz na myśli pisząc że do ATP jest jeszcze długa droga
    Czy poza PPL-Teoria do ATP-IR-CPL-ME jest coś jeszcze ?
    Czy może masz na myśli że nie dam rady . Jeśli tak, to musisz wiedzieć że zdaję sobie z tego sprawę i wiem, że moge odpaść na CPL, czy nawet na pierwszym wstępnym locie zanim nawet zacznę PPL. Po prostu lubię mieć wszystko mniej więcej zaplanowane i nie chcę żeby później mnie coś nie miło zaskoczyło.
    Więc jeśli mógłbyś to popraw mnie jeśli chodzi, o to jakie licencje muszę zdobyć.

    Dziękuje za radę dt. lotnisk, lecz prosiłbym abyś rozwinął skrót "lotnisko GA"

    Czy mógłbyś mi także polecić jakieś dobre materiały lub podręczniki do nauki teorii? (może być po angielsku)

    Acha zapomniałbym, możesz rozwinąć co miałeś na myśli pisząc że nie ma ATP frozen ?

    Serdecznie dziękuje za pomoc

  11. #51
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rav04
    Co masz na myśli pisząc że do ATP jest jeszcze długa droga
    Acha zapomniałbym, możesz rozwinąć co miałeś na myśli pisząc że nie ma ATP frozen ?
    Mam na mysli co napisalem - nie ma. Przeczytaj gdzies na internecie jakie licencje sa wydawane przez FAA i jakie sa do nich wymagania, wszystkiego sie tam dowiesz. To takie ABC.

    Cytat Zamieszczone przez rav04
    abyś rozwinął skrót "lotnisko GA"
    General Aviation.

  12. #52
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam wrazenie, ze jedni mowia o FAA a drudzy o JAA - robi sie niezly bur...

  13. #53

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Syracuse, NY

    Domyślnie

    Witam ponownie, byłem na lotnisku i jak na razie wrażenia są w porządku (w tym pierwszy lot - bardziej na zasadzie turystycznego, bo szkolenia jako tako nie zacząłem.)

    Jak to jest w "cywilizowanym" świecie; jak nie wiadomo o co chodzi, to najprawdopodobniej chodzi o pieniądze.

    Wydaje mi się że widziałem na forum jak ktoś podawał linki do firm/banków które użyczają pożyczek na finansowanie takich szkoleń. Mógłby mi ktoś jeszcze raz to napisać, bo może to jest dziwne, ale nigdzie nie mogę tego znaleźć.

  14. #54
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Na poczatku musisz sie zastanowic czy masz szanse dostania pozyczki. Banki, instytucje finansowe wymagaja albo zebys mial odpowiednie dochody albo masz jakies nieruchmosci (domy, itp.) albo znasz kogos kto to ma i jest w stanie za ciebie poreczyc (biorac prawna odpowiedzialnosc za twoja pozyczke). Szkoda ze jak byles na lotnisku to nie zadales takiego pytania - jesli jest jakakolwiek szansa finasowania takiego przedsiewziecia to oni by o tym wiedzieli. Jak masz szanse to obwiam sie za prawie kazdy bank komercjalny w USA da ci taka pozyczke - nawet bank nie musi wiedziec ze pozyczka jest na latanie - kazda typowa amerykanska "home equity loan" moze byc wydana na co chcesz.

    O finasowaniu chyba bylo wiecej na innym forum - na www.awiator.com

    Oficjalne duze szkoly aeronautyczne (jak Embry Riddle, PanAm Academy, FlightSafety, etc.) daja pozyczki swoim studentom - tym co sie kwalifikuja. Musilabys dowiedziec sie w takiej szkole jakie sa warunki aby pozyczke dostac.

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Warszawa.

    Domyślnie

    Czy mogę prosic namiary na jakąś sprawdzoną szkołę w okolicach Chicago?

  16. #56
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Na forum www.awiator.com jest jeden (lub dwoch) polskich pilotow szkolacych sie w okolicach Chicago.

  17. #57

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Może namiarów Ci nie dam ale zależy w jakich okolicach Chicago chcesz, wierz mi ze tam odległości są duże i różnica między północną a południową częścią jest znacząca. Jeśli chodzi o północną część jest takie lotnisko jak Palwaukee, są tam ze 3 albo 4 szkoły. Dobre opinie słyszałem o Booram Aviation (chyba tak sie pisze), natomiast złe słyszałem o Palwaukee Flyers i niestety muszę potwierdzić że krętacze i oszuści, bo próbowałem tam latać. Jak chcesz szczegóły to pisz na maila.
    Pozdrawiam

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Mam wize R typ B1/B2 i chciałbym zrobić ppla w usa. Język znam w miare dobrze, problem bedzie ze sprawami technicznymi. Chciałbym zrobic ppla najlepiej w wakacje czyli ok 2mce. Nie interesuja mnie zadne drogie czy renomowane szkoly, potrzebuje jakiegos najtanszego lotniska z w miare chodzącymi i znanymi samolotami jak cessny gdzie szkolą do tejze licencji. Jeśli chodzi o miejsce to wolałbym wschod. Jeśli znacie jakis taki ośrodek szkolenia to wklejcie nazwe albo linka na ich stronę w necie. I ogólnie powiedzcie czy w 2 miesiące się wyrobię. Interesuje mnie tez cena, slyszalem ze jest tam taniej ale nie mam pewnosci.

  19. #59

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Dalej chcesz jechac do US na PPL'ke? Tego lata, czy juz byles?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 24-05-2011 o 19:03

  20. #60

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie PPL w USA

    Moge moze Tobie pomoc:
    W Ellenville (1,5 h od NYC) mam Cessne 152 (PPL A i Robinsona 22 PPL H) mozemy Ciebie wyszkolic.

    W trzy tygodnie za 5k USD na C152 ale bezpieczny bylby miesiac - do tego to urokliwa okolica w gorach nad, jeziorem - to polaczenie wakacji ze szkoleniem. To chyba glowny atut.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 24-05-2011 o 19:05

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •