Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12
Pokaż wyniki od 221 do 237 z 237
Like Tree5Likes

Wątek: Egzamin teoretyczny.

  1. #221

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    EPRU/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Możesz zarówno wysłać przelew jak i zapłacić na miejscu. Jeśli wysyłasz przelew to koniecznie musisz do wniosku dołączyć jego potwierdzenie. A jeśli chcesz zapłacić na miejscu to od razu poinformuj o tym osobę u której będziesz składać dokumenty. Wtedy dostaniesz zlecenie wpłaty z którym udajesz się do okienka w pokoju obok. Płacisz, dostajesz potwierdzenie z którym idziesz jeszcze raz do osoby u której składałeś papiery i wszystkie formalności załatwione

  2. #222

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Trochę mnie teraz zmieszałeś. Można złożyć dokumenty na miejscu, nie trzeba ich wysyłać pocztą? Mogę tak złożyć "papiery" i po przyjęciu ich pójść na salę egzaminu?

  3. #223
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Od razu po złożeniu dokumentow nie będziesz mogł jeszcze zdawać egzaminu. Twoje papiery muszą przejść weryfikację, ktora trwa około 2 tygodnie. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku dostaniesz login i hasło na maila.

  4. #224

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    TM/LDZ

    Domyślnie

    czy polecacie jakies ksiażki, albo cokolwiek co by pomoglo sie douczyć do egzm. z teorii?

  5. #225

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Z przykrością muszę powiedzieć, że do egzaminu teoretycznego najbardziej pomaga baza pytań, a do latanie spróbuj książki:
    Podręcznik Pilota Samolotowego (Domicz)
    Poradnik Pilota Samolotowego (Szutowski i Domicz)
    Meteorologia Pilota Samolotowego (Szewczak)
    To jest zasadniczo podstawa wiedzy dla każdego skzolonego w PL pilota. Te dwie pierwsze zarówno pomagają rozwikłać niektóre zagadki teoretyczne np. z budowy samolotu lub zasad lotu jak i mają wiele czysto praktycznych uwag. Zawierają również wstęp do radionawigacji. Zakresem prezentacji materiału (np. zasada działania różnych mechanizmów śmigła stałoobrotowego) wykraczają poza minimum programowe do PPL, ale warto się z tym zapoznać choćby dla wzbogecenia własnej wiedzy.
    Meteorologia to naprawdę obszerna książka obejmująca swoim zakresem również to, co powinien wiedzieć pilot wykonujący loty IFR. Przyznam, że nie czytałem, gdyż egzamin jest po angielsku, więc nie było mi z nią po drodze, ale leży na półce i czeka na dłuższą chwilę - pozycja chwalona przez wielu doświadczonych pilotów.
    kicor likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  6. #226

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    TM/LDZ

    Domyślnie

    dziękuję za pomoc i porady, muszę sobie zamówić komplet... z tego co widze, az tak drogie nie sa...


    ps. przeczytalem twojego bloga od dechy do dechy!
    zrobiles cos z tym atpl'em?

  7. #227

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Przez to, że robię coś z ATPL'em nie mam czasu na bloga - już ponad rok zaległości, ale skrzętnie gromadzę ciekawe mateirały, więc w okolicach świąt BN (mniej pracy w firmie) nadrobię zaległości.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  8. #228
    APW
    APW jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Może w tym roku (2016), uda się powrócić do prowadzenia bloga?
    Byłoby super.

  9. #229

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie Witam

    Witam, moj pierwszy post wiec jakby co zlego to nie ja, zadaje tu pytanie zeby nie zakladac nowego tematu. Widze ze temat zaaktualizowany bardzo dawno temu a ja chced zdawac testy na PPLke w kwietniu 2017. Czy moglby ktos doradzic gdxzie szukac jak najnowszych pytan, najlepiej z odpowiedziami, Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc, pozdr Lukasz

  10. #230

  11. #231

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Dziekowa, wlasnie to zaczalem walkowac. Ma ktos moze sugestje jak najlepiej podejsc do meteorology, boze fizyka atmowa jak dla mnie, pozdr

  12. #232

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Przeczytać teorię, a później wykuć się pytań? Aż tak dużo tego nie ma. Jak parę razy przerobisz każdy test to będziesz odpowiadał po przeczytaniu dwóch pierwszych słów pytania.
    Moja metoda do testów jest generalnie taka:
    * czytam powiązaną teorię
    * przerabiam test, jak nie rozumiem skąd się bierze odpowiedź, to szukam odpowiedzi w materiałach / internecie
    * pytania sprawiające trudność zapisuję w Wordzie. Ew. jakieś bardziej uniwersalne zasady, typu minimalne wysokości, w postaci diagramów. Po kilku iteracjach taką "ściągę" drukuję.
    * przerabiam test parę razy, za każdym razem czytając wcześniej "ściągę", ewentualnie przeglądam je jeszcze w chwili wolnej od pracy, przed snem, itp.
    * ... do czasu aż mam 100% lub blisko tej wartości

    Tutaj ze względu na większą liczbę przedmiotów warto podejść bardziej metodycznie. Pamiętaj, że każdy test zdajesz niezależnie, więc możesz podejść do tego jak do kilku egzaminów. Na jakieś 3 tyg. przed sesją ustaliłem sobie harmonogram nauki - tak po godzinę/dwie dziennie. Akurat rozrywka na wieczór Najpierw wszystkie testy po kolei, do opanowania. Później ostatni tydzień powtórki. Przed samym egzaminem czytałem "ściągę", do komputera na zdawanie, ... reset mózgu ... i kolejna ściąga i przedmiot. Zdawanie rozbiłem sobie na dwa dni.
    Zdałem pewnie jak większość osób bez większych problemów, większość na 100%. Z prawa lotniczego chyba trochę gorzej, ale wystarczająco. To tylko PPL...
    Sugro likes this.

  13. #233

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Witam, szybkienpytanko czy na egzaminie z nawigacji mozna miec kalkulator?

  14. #234

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Można. Trzeba tylko pokazać przed wejściem na sale

  15. #235

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciejka79 Zobacz posta
    Można. Trzeba tylko pokazać przed wejściem na sale
    Dziekowa

  16. #236

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Co do egzaminu teoretycznego to akurat dzis wlasnie wszystko naraz zdalem i moge powiedziec ze wolno zabrac ze soba kalkulator lotniczy (ale ten papierowy) oraz zwyczajny kalkulator (jesli ma wiecej funkcji to go nie dopuszczaja). Ale nie ma takowej potrzeby bo wszystko jest dostepne na miejscu w sali egzaminacyjnej.

    Co do pytan to wszystko praktycznie jest jak na boruhu conajwyzej niektore bledne odpowiedzi sie roznia lub tez jest odrobine inny tekst pytania ale ogolnie bezproblemowo. Jedynie co do egzaminu z lacznosci to wszystko sie chyba pozmienialo bo nie bylo ani jednego pytania czysto elektronicznego jak te z boruha i ogolnie praktycznie same nowe nieznane pytania. Ale polecam sie niezaszokowac tym tylko pomyslec chwilke i bezproblemowo zaznaczyc poprawne odpowiedzi bo pytania sa niezwykle latwe tyle ze nie te same co na boruhu.

    Ogolnie moje wrazenia z formy egzaminu sa takie ze na egzamin czlowiek uczy sie oddzielnie poprostu pytan, a to co ma umiec naprawde to uczy sie w szkole lotniczej i to trzeba sie tak nauczyc zeby w samolocie wszystko wiedziec bo nie ma czasu na myslenie przynajmniej dopoki sie tyle nie potrenuje praktycznie ze sie osiagnie "automatyzm" sterowania samolotem.
    wagen likes this.

  17. #237
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Może komuś się przyda: zmieniły się stawki opłaty lotniczej. Na przykład egzamin teoretyczny PPL(A) teraz kosztuje 7 zł więcej: 322.

Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •