Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 254
Like Tree9Likes

Wątek: Egzamin teoretyczny.

  1. #41
    Awatar pesere

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Generalnie to moj pierwszy post wiec witam wszystkich.
    2 lata temu na jesien skonczylem kurs teoretyczny, nastepnie przeciwnosci losu spowodowaly ze mialem wazniejsze sprawy a robienie PPL na pol gwizdka mi nie odpowiadalo.
    Wszystko wskazuje za na wiosne bede mogl sie w koncu zabrac za szkolenie juz na powaznie gdyz zarowno kasa jak i czas na to pozwola.
    Ile czasu jest wazny kurs teoretyczny? Za bardzo nie mam ochoty go powtarzac gdyz to zarowna pieniadze jak i co najwazniesze czas.
    Jakies sugestie?

  2. #42

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Kurs teoretyczny ważny jest rok, po tym czasie musisz zdać KWT. Nie wiem jak jest w prywatnych ośrodkach.

  3. #43

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pesere Zobacz posta
    ....Ile czasu jest wazny kurs teoretyczny?...
    Wszystkie szkolenia teoretyczne które były robione wg przepisów JAA są ważne bezterminowo. Innymi słowy, jesli kurs robiłes 2 lata temu, to nie musisz go powatrzać.

  4. #44
    Awatar pesere

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Dziekuje o to mi chodzili.
    To moze aby czasu nie tracic powoli zaliczac w ULC, powoli na spokojnie?

  5. #45

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    To zależy jak ma to "zaliczanie" w ULC'u wyglądać i jak szybko zakończysz szkolenie. Od momentu zdania egzaminu teoretycznego masz 6 miesięcy na przystąpienie do egzaminu praktycznego. Jeśli pojedziesz teraz i zdasz wszystko w pierwszym terminie, a zimowe warunki przeszkodzą Ci w lataniu możesz się na tym trochę przejechać. Tak jak napisali koledzy wyżej, kurs jest ważny, ale żeby latać prawdopodobnie będziesz musiał zaliczyć w aeroklubie KWT.
    Life is brutal...

  6. #46
    Awatar pesere

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Masz racje. Aby nie ryzykowac to poklepie testy dla siebie a jak juz zaczne szkolenie prakatyczne to je zdam a ULC bez zbytniego obciazania nauka.
    Wtedy bede mial pewnosci ze mi sie kalendarz nie rozjedzie
    Dzieki.

  7. #47

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeśli mogę doradzić to proponuję zdawać teorię w momencie zaczęcia 2 zadania. Od 2 zadania loty idą w miarę szybko i można sobie zgrać egzaminy teoretyczne z końcem kursu. Ja np. się zagapiłem i muszę zwolnić z moim lataniem bo czeka mnie teoria w ULCu.

  8. #48
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Egzamin teoretyczny w ULC jest ważny 24 miesiące. Po zakończeniu szkolenia praktycznego jest 6 miesięcy na egzamin praktyczny. Ja egzamin praktyczny robiłem latem tego roku czyli po półtora roku od zdania egzaminów teoretycznych. Tak więc proponuję poświęcić zimę na zdanie egzaminów teoretycznych, na wiosnę zacząć szkolenie praktyczne, w międzyczasie UKE (radio). Jak pogoda, samoloty i czas instruktora dopisze to na jesieni będziesz już latał na własnej licencji.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  9. #49

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Witam odrobinę odświeżę ten temat. Był ktoś ostatnio na testach w ULC?-chodzi mi tak do pół roku.. ponieważ ostatni post z konkretnymi wypowiedziami na temat formy egzaminów i pokrywania sie z nieoficjalną bazą pochodzi z 2009r.
    Jeśli tak to proszę o relacje z egzaminu oraz wasze sposoby przygotowywania się do egzaminu bo jak każdy wie teoria to teoria która niekiedy może nam uratować tyłek ale ULC to ULC

  10. #50

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj na egzaminie, zdawałem procedury, człowieka i radio na poczatek (najłatwiejsze ). Zakres pokrywa się z bazą nieoficjalną pytań natomiast same pytania są gdzieś w 30% inne, a odpowiedzi w ogóle inne. Odpowiedzi nie są oczywiste, tzn. np. jak macie pytanie o to czy można latać nad parkami narodowymi, to 2 odpowiedzi są, że można na odpowiedniej wysokości, ale różnią się tym kto wydaje prawo zezwalające na takie latanie. Także generalnie (przynajmniej z tych 3 przediotów) można uczyć się z testów + wiedza ogólna o lataniu + trochę myślenia i można zdać. Może ktoś podzieli się wiedzą nt innych przemiotów

  11. #51

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Mam pytanie odnośnie nawigacji. Przeglądam sobie bazę z AK i pojawiają się pytania typu: co znajduje się w punkcie o współrzędnych takich i takich. Co to w ogóle, czy takie pytania są też na prawdziwym egzaminie?

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie trafiłem takiego pytania - myślę, że takowe są w bazie, ale są nieaktywne.

  13. #53

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Aha, okej dzięki, to by trochę głupie było.

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na innych przedmiotach trafiają się w bazie jeszcze głupsze, ale na szczęście także nieaktywne.

  15. #55

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie Prawo i przepisy

    Podchodziłem ostatnio do zaliczenia "prawa i..." niestety natknąłem się na pytania których się zupełnie nie spodziewałem. Może macie pomysł na prawidłową odpowiedź (lub chociaż gdzie ją znaleźć):
    1. W przypadku gdy załoga nie może ustawić transpondera na 7500 (wiadomo kiedy), dowódca powinien wykonywać:
    a. serię naprzemiennych zakrętów o 90 stopni co określony czas
    b. zakręty 360 stopni co określony czas
    c. zmienić wysokość (nie pamiętam już dokładnie treści, obniżyć czy zwiększyć) o 150 m gdy jest poniżej FL410.
    d. zmienić wysokość (nie pamiętam już dokładnie treści, obniżyć czy zwiększyć) o 300 m gdy jest powyżej FL410.
    Dwa pierwsze odrzuciłem. W doc4444 widzę, że separacja pionowa gdy >FL410 = 600m, gdy <FL410 = 300m. Dwie ostatnie wydają mi się właściwe. Jak myślicie?
    2. W przypadku odkrycia przez PIC w VFR odchyłki od kursu, powinien:
    a. Natychmiast poprawić
    b. Poprawić po 7 minutach
    c. Poprawić po x minutach
    d. Zgłosić do FIR
    3. Fakt opóźnienia należy zgłosić gdy przewidywany punkt kontrolny lotu w VFR osiągniemy z opóźnieniem:
    a. 3 min.
    b. 1 min.
    c. 10 min.
    d. 5 min.
    4. Według jakiego prawa rozstrzygane będą szkody wyrządzone przez statek powietrzny obiektom na ziemi:
    a. karne
    b. administracyjne
    c. "a" i "b"
    d. nie pamiętam, ale było to coś abstrakcyjnego
    Będę wdzięczny za pomoc.

  16. #56

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W drugim pytaniu jeśli jest lot zgodnie ze zgłoszonym planem to trzeba natychmiast poprawić kurs.
    W pytaniu 3, jeśli jest zgłoszony plan lotu, to opóźnienie 3 minutowe już należy zgłaszać, oraz jeśli zmiana w prędkości pomiędzy rzeczywistą a zakładaną jest większa niż ileś tam procent.
    Pytanie czwarte, stawiałbym na cywilne

  17. #57

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Czy na szkoleniu do PPL(A) uczy sie planowania lotu?
    I czy egzamin teoretyczny jest zdawany w ULC czy tak jak w przypadku szybowców najpierw w Aeroklubie wewnętrzny i później w ULC i egzamin praktyczny też instruktor z ULC?

  18. #58

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    3xtak. Masz nawet taki przedmiot na egzaminie: osiągi i planowanie lotu. Myślę, że aerokluby wszystkie robią egzaminy wewnętrzne, ale oczywiście nie mogę tego potwierdzić, bo znam tylko opowieści z kilku + osobiste doświadcznie z AW, gdzie są egzaminy z każdego przedmiotu, nawet po kilka. Egzamin praktyczny odbywa się z instruktorem z ULCu.

  19. #59

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czy ktoś z Was ma może pomysł jak rozwiązać poniższe zadanie:
    Ważenie samolotu: przednie kółko 1000 kg, lewe i prawe koła główne po 5000 kg. Odległość między kółkiem przednim i głównymi wynosi 10 m. W jakiej odległości przed kołami głównego podwozia znajduje się środek masy?


    Niestety w materiałach dostępnych m.in na testylke.pl zdanie to nie jest rozwiązane.

    Edit: Po dłuższych poszukiwaniach na forum znalazłem odpowiedź:
    Ważenie statku powietrznego

  20. #60
    Awatar martini-vip

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Ireland ATPL CPL IR/ME

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Adek Zobacz posta
    Podchodziłem ostatnio do zaliczenia "prawa i..." niestety natknąłem się na pytania których się zupełnie nie spodziewałem. Może macie pomysł na prawidłową odpowiedź (lub chociaż gdzie ją znaleźć):
    1. W przypadku gdy załoga nie może ustawić transpondera na 7500 (wiadomo kiedy), dowódca powinien wykonywać:
    a. serię naprzemiennych zakrętów o 90 stopni co określony czas
    b. zakręty 360 stopni co określony czas
    c. zmienić wysokość (nie pamiętam już dokładnie treści, obniżyć czy zwiększyć) o 150 m gdy jest poniżej FL410.
    d. zmienić wysokość (nie pamiętam już dokładnie treści, obniżyć czy zwiększyć) o 300 m gdy jest powyżej FL410.
    Dwa pierwsze odrzuciłem. W doc4444 widzę, że separacja pionowa gdy >FL410 = 600m, gdy <FL410 = 300m. Dwie ostatnie wydają mi się właściwe. Jak myślicie?
    2. W przypadku odkrycia przez PIC w VFR odchyłki od kursu, powinien:
    a. Natychmiast poprawić
    b. Poprawić po 7 minutach
    c. Poprawić po x minutach
    d. Zgłosić do FIR
    3. Fakt opóźnienia należy zgłosić gdy przewidywany punkt kontrolny lotu w VFR osiągniemy z opóźnieniem:
    a. 3 min.
    b. 1 min.
    c. 10 min.
    d. 5 min.
    4. Według jakiego prawa rozstrzygane będą szkody wyrządzone przez statek powietrzny obiektom na ziemi:
    a. karne
    b. administracyjne
    c. "a" i "b"
    d. nie pamiętam, ale było to coś abstrakcyjnego
    Będę wdzięczny za pomoc.
    czesc
    Miałem pierwsze pytanie na LKE w zeszłym roku w Listopadzie i też nie byłem do niego przygotowany, zaznaczyłem błędną odpowiedz ale z tego co pamiętam to poprawną była odp. C czyli że należy zmniejszyć wysokość lotu o 150m ,

Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •