Trochę mnie teraz zmieszałeś. Można złożyć dokumenty na miejscu, nie trzeba ich wysyłać pocztą? Mogę tak złożyć "papiery" i po przyjęciu ich pójść na salę egzaminu?
Możesz zarówno wysłać przelew jak i zapłacić na miejscu. Jeśli wysyłasz przelew to koniecznie musisz do wniosku dołączyć jego potwierdzenie. A jeśli chcesz zapłacić na miejscu to od razu poinformuj o tym osobę u której będziesz składać dokumenty. Wtedy dostaniesz zlecenie wpłaty z którym udajesz się do okienka w pokoju obok. Płacisz, dostajesz potwierdzenie z którym idziesz jeszcze raz do osoby u której składałeś papiery i wszystkie formalności załatwione
Trochę mnie teraz zmieszałeś. Można złożyć dokumenty na miejscu, nie trzeba ich wysyłać pocztą? Mogę tak złożyć "papiery" i po przyjęciu ich pójść na salę egzaminu?
Od razu po złożeniu dokumentow nie będziesz mogł jeszcze zdawać egzaminu. Twoje papiery muszą przejść weryfikację, ktora trwa około 2 tygodnie. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku dostaniesz login i hasło na maila.
czy polecacie jakies ksiażki, albo cokolwiek co by pomoglo sie douczyć do egzm. z teorii?
Z przykrością muszę powiedzieć, że do egzaminu teoretycznego najbardziej pomaga baza pytań, a do latanie spróbuj książki:
Podręcznik Pilota Samolotowego (Domicz)
Poradnik Pilota Samolotowego (Szutowski i Domicz)
Meteorologia Pilota Samolotowego (Szewczak)
To jest zasadniczo podstawa wiedzy dla każdego skzolonego w PL pilota. Te dwie pierwsze zarówno pomagają rozwikłać niektóre zagadki teoretyczne np. z budowy samolotu lub zasad lotu jak i mają wiele czysto praktycznych uwag. Zawierają również wstęp do radionawigacji. Zakresem prezentacji materiału (np. zasada działania różnych mechanizmów śmigła stałoobrotowego) wykraczają poza minimum programowe do PPL, ale warto się z tym zapoznać choćby dla wzbogecenia własnej wiedzy.
Meteorologia to naprawdę obszerna książka obejmująca swoim zakresem również to, co powinien wiedzieć pilot wykonujący loty IFR. Przyznam, że nie czytałem, gdyż egzamin jest po angielsku, więc nie było mi z nią po drodze, ale leży na półce i czeka na dłuższą chwilę - pozycja chwalona przez wielu doświadczonych pilotów.
dziękuję za pomoc i porady, muszę sobie zamówić komplet... z tego co widze, az tak drogie nie sa...
ps. przeczytalem twojego bloga od dechy do dechy!
zrobiles cos z tym atpl'em?
Przez to, że robię coś z ATPL'em nie mam czasu na bloga - już ponad rok zaległości, ale skrzętnie gromadzę ciekawe mateirały, więc w okolicach świąt BN (mniej pracy w firmie) nadrobię zaległości.
Może w tym roku (2016), uda się powrócić do prowadzenia bloga?
Byłoby super.
Witam, moj pierwszy post wiec jakby co zlego to nie ja, zadaje tu pytanie zeby nie zakladac nowego tematu. Widze ze temat zaaktualizowany bardzo dawno temu a ja chced zdawac testy na PPLke w kwietniu 2017. Czy moglby ktos doradzic gdxzie szukac jak najnowszych pytan, najlepiej z odpowiedziami, Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc, pozdr Lukasz
O ile nic się nie zmieniło to tu - Testy LKE Symulator LKE pytania do licencji pilota PPL(A), PL(G) SPL, PL(FB) BPL, PPL(H), PJ, UHP
Dziekowa, wlasnie to zaczalem walkowac. Ma ktos moze sugestje jak najlepiej podejsc do meteorology, boze fizyka atmowa jak dla mnie, pozdr
Przeczytać teorię, a później wykuć się pytań? Aż tak dużo tego nie ma. Jak parę razy przerobisz każdy test to będziesz odpowiadał po przeczytaniu dwóch pierwszych słów pytania.
Moja metoda do testów jest generalnie taka:
* czytam powiązaną teorię
* przerabiam test, jak nie rozumiem skąd się bierze odpowiedź, to szukam odpowiedzi w materiałach / internecie
* pytania sprawiające trudność zapisuję w Wordzie. Ew. jakieś bardziej uniwersalne zasady, typu minimalne wysokości, w postaci diagramów. Po kilku iteracjach taką "ściągę" drukuję.
* przerabiam test parę razy, za każdym razem czytając wcześniej "ściągę", ewentualnie przeglądam je jeszcze w chwili wolnej od pracy, przed snem, itp.
* ... do czasu aż mam 100% lub blisko tej wartości
Tutaj ze względu na większą liczbę przedmiotów warto podejść bardziej metodycznie. Pamiętaj, że każdy test zdajesz niezależnie, więc możesz podejść do tego jak do kilku egzaminów. Na jakieś 3 tyg. przed sesją ustaliłem sobie harmonogram nauki - tak po godzinę/dwie dziennie. Akurat rozrywka na wieczór Najpierw wszystkie testy po kolei, do opanowania. Później ostatni tydzień powtórki. Przed samym egzaminem czytałem "ściągę", do komputera na zdawanie, ... reset mózgu ... i kolejna ściąga i przedmiot. Zdawanie rozbiłem sobie na dwa dni.
Zdałem pewnie jak większość osób bez większych problemów, większość na 100%. Z prawa lotniczego chyba trochę gorzej, ale wystarczająco. To tylko PPL...
Witam, szybkienpytanko czy na egzaminie z nawigacji mozna miec kalkulator?
Można. Trzeba tylko pokazać przed wejściem na sale
Co do egzaminu teoretycznego to akurat dzis wlasnie wszystko naraz zdalem i moge powiedziec ze wolno zabrac ze soba kalkulator lotniczy (ale ten papierowy) oraz zwyczajny kalkulator (jesli ma wiecej funkcji to go nie dopuszczaja). Ale nie ma takowej potrzeby bo wszystko jest dostepne na miejscu w sali egzaminacyjnej.
Co do pytan to wszystko praktycznie jest jak na boruhu conajwyzej niektore bledne odpowiedzi sie roznia lub tez jest odrobine inny tekst pytania ale ogolnie bezproblemowo. Jedynie co do egzaminu z lacznosci to wszystko sie chyba pozmienialo bo nie bylo ani jednego pytania czysto elektronicznego jak te z boruha i ogolnie praktycznie same nowe nieznane pytania. Ale polecam sie niezaszokowac tym tylko pomyslec chwilke i bezproblemowo zaznaczyc poprawne odpowiedzi bo pytania sa niezwykle latwe tyle ze nie te same co na boruhu.
Ogolnie moje wrazenia z formy egzaminu sa takie ze na egzamin czlowiek uczy sie oddzielnie poprostu pytan, a to co ma umiec naprawde to uczy sie w szkole lotniczej i to trzeba sie tak nauczyc zeby w samolocie wszystko wiedziec bo nie ma czasu na myslenie przynajmniej dopoki sie tyle nie potrenuje praktycznie ze sie osiagnie "automatyzm" sterowania samolotem.
Może komuś się przyda: zmieniły się stawki opłaty lotniczej. Na przykład egzamin teoretyczny PPL(A) teraz kosztuje 7 zł więcej: 322.
Cześć,
Informacyjnie, opłata za egzamin teoretyczny do PPL(A) wynosi teraz 328 PLN.
Może komuś się przyda ta informacja.
Pytanko, czy ktoś przerabiał taki motyw, zdałem teorię PPL (A), a chcę zrobić LPL(A), czy jeszcze raz trzeba zdawać teorię czy zaliczą?
Cześć,
Szykuję się powoli do egzaminu i mam kilka pytań:
- czy weryfikacja dokumentów ciągle trwa tak długo, około 2 tygodnie,
- czy po zalogowaniu i zapisaniu na egzamin te zapisy są respektowane, czy np zapisy zapisami, ale praktyka taka, że kto pierwszy pod ULC ten lepszy w danym dniu,
- co do logowania czy ktoś orientuje się jak szybko rozchodzą się miejsca w systemie, tzn np jak tydzień wcześniej się zaloguję to czy jeszcze mam szansę na zapis,
- o której trzeba być, żeby spokojnie mieć miejsce przy kompie,
- czy jednego dnia mogę zdać wszystkie egzaminy czy jest jakiś limit nadzień?
Z góry dzięki za pomoc.
Zakładki