Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie JAA -> FAA a ICAO lvl. 4


    Polecamy

    Witam !

    Nie mogę znaleźć żadnej informacji o tym, więc postanowiłem założyć nowy temat. Jak to jest, "konwertuję" licencję europejską na FAA wg. opisywanych szerzej w internecie procedur czyli wysyłam kilka faxów, maili i teoretycznie na miejscu, po wcześniej uzgodnionym terminie odbieram licencję FAA.

    Jednakże jak to jest z językiem angielskim ? Czy latając po USA należy mieć certyfikat ICAO 4 tak jak w całej Europie czy nasza znajomość tego języka sprawdzana jest w jakiś inny sposób na miejscu ?

    Pytanie może banalne, jednak będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.

    Pzdr, Maciej.

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Sprawdzana na miejscu, w FSDO.

    Edit: teraz już nie jestem taki pewien. Proponuję zadzwonić, napisać do FSDO, do którego chcesz się udać. Spis znajdziesz na stronie FAA.
    Ostatnio edytowane przez fanknastich ; 07-12-2010 o 20:07

  3. #3
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Trochę Off-topic, ale może komuś się przyda: Warto wystąpić o konwersję wcześniej - u mnie list z zaproszeniem dotarł po 4,5 tyg.
    Niestety, ponieważ wysłałem za późno, było to 3 dni przed powrotem
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Praktycznie to bedzie wygladac to tak ze nawet jak juz bedziesz miec licencje FAA i pojawisz sie w jakims klubie aby wynajac samolot to oni ci wezma na godzinny (krotszy lub dluzszy) lot na 'sprawdzian' (tzw. checkout), oczywiscie na twoj koszt. W czasie tego sprawdzianu oczywiscie bedziesz musial z nimi (i wieza) rozmawiac po angielsku, to bedzie twoj najwazniejszy sprawdzian. Nikt nie bedzie sie patrzec na zadne jezykowe certyfikaty ICAO. Jak pozniesz bedziesz chciec wynajac samolot w innym klubie w innym miescie to przejdziesz przez to ponownie. Przez cos takiego przechodzi kazdy nowy przybyly do klubu, nawet Amerykanin. Abstrahujac od samych przepisow FAA oni to robia aby zadowolic firmy ubezpieczeniowe ktore tego wymagaja. No i oczywiscie lepiej miej ze soba logbook.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •