Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree6Likes

Wątek: Ile trwało Wasze szkolenie PPL

  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie Ile trwało Wasze szkolenie PPL


    Polecamy

    Witam, mam pytanie dotyczace Waszego szkolenia. Szkolenie teortyczne trwa minimum 50 godzin. Czy udało Wam się zmieścić w tym czasie. W której godzinie mieliście samodzielny lot. Jak wyglądały postępy.

    Chciałbym wiedzieć jak to wygląda w praktyce, czy te 50 godzin wystarczy.

  2. #2
    rolnik
    Goście

    Domyślnie

    Według mnie to jeśli ktoś kuma czacze to te 50 h.wystarczy.A jak ktoś hmm...potrzebuje więcej czasu to dobiera sobie godz. To jest moje zdanie. P.S ja chce zacząc od maja Pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Teoretyczne czy teoretycznie? Teoretyczne chyba 120 a teoretycznie praktyczne 45h. Jak się nie robi długich przerw to można pewnie się zmieścić w tym minimum. ALe warto wziąc 5h zapasu do tych 50h.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Ja swoją licencje turystyczną odebrałem po wykonaniu 76 lotów w łącznym czasie nieco ponad 26h (w tym był też egzamin), no ale było to w czasach gdy nikt nas JARami nie straszył no i miałem licencje szybowcową. Inna sprawa, że to czas liczony od rozpoczęcia rozbiegu, do zatrzymania po dobiegu. Dziś nalot rośnie z każdą minutą po puszczeniu hamulców na stojance, a czasami do pasa trzeba podjechać i z 2 km...

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Moje pierwsze solo było w sumie 65tym lotem, mając 10h20m lotu
    Całe szkolenie zajęło mi ca. 51 godzin, ale byłbym w stanie je zamknąć w ok. 49 gdybym lepiej rozplanował zdawanie teorii.

    Mówię o czasie lotu, nie blokowym.

    Mając pierwszy lot w marcu, gdyby nie wspomniana teoria byłbym w stanie zdawać praktyczny w sierpniu. Ale skoro kiepsko szło mi z teorią spowolniłem praktykę i w końcu zdawałem pod koniec października. Na szczęście w 2009 jeszcze udało się z pogodą i było kilka pierwszych lotów "z kartonikiem"
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6

    Dołączył
    May 2009

    Cool

    Dziś nalot rośnie z każdą minutą po puszczeniu hamulców na stojance, a czasami do pasa trzeba podjechać i z 2 km...
    Pewny jesteś? Bo jeszcze się szkolę i instruktor nie wlicza dojazdów itp., jedynie czas spędzony w powietrzu. Dlatego nie tracę czasu Może i tak, ale u mnie czas czynności lotniczych nie przekracza łącznie dopuszczalnych wartości, więc to raczej dobra wola..
    "Dlaczego samolot lata? .. bo ktoś za to płaci"

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nikolaus Zobacz posta
    Pewny jesteś? Bo jeszcze się szkolę i instruktor nie wlicza dojazdów itp., jedynie czas spędzony w powietrzu. ....
    Szanuj tego gościa. Już niewielu takich ortodoksów zostało bowiem dla wiekszości
    Cytat Zamieszczone przez JAR FCL1
    Czas lotu:
    Całkowity czas od momentu, kiedy statek powietrzny rozpocznie kołowanie do startu, do momentu zaparkowania po zakończonym locie.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy nieznajomość przepisów wśród instruktorów jest pozytywną cechą. Zapisywać w logbooku można zgodnie z JAR-FCL, a to w jaki sposób szkoła nalicza należność za lot, to zupełnie inna kwestia.

    Odpowiadając na pytanie, u mnie szkolenie trwało 51h (zgodnie z oldchoolowym zapisem tylko czasu w powietrzu). Częściowo zależy to od programu szkolenia i fantazji ucznia/instruktora (np. dokąd chcą lecieć na cross country - znam takich co lecieli ze Śląska nad morze).

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam
    U mnie to bylo 47h , chocks off - chocks on z egzaminem.
    Pierwsze solo po ok 15h.
    Teoria, hmm, tego nie liczylem bo uczylem sie na przerwach w pracy, a na zadne kursy nie chodzilem.
    Cala licencja zajela nieco ponizej 9 miesiecy, a PPL'a zdalem w dniu swoich 27 urodzin, fajny prezent
    9 miesiecy latajac tylko w weekendy, pogoda w UK jaka jest kazdy wie, wiec nie kazdy weekend i nie zawsze sobota i niedziela, w miedzy czasie klub w ktorym zaczalem zbankrutowala, wiec znowu miesiac przerwy na zalatwienie papierow itp, potem nowa szkola powstala w miejsce starej, wiec kontynuowalem z tym samym instruktotrem.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  10. #10

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Dziękuje za odpowiedzi,
    w nalot kołowanie też się wlicza, liczy się od uruchomienia do zgaszenia silnika, grzanie też Tylko podobno licznik na ziemi nalicza wolniej, realnie nalicza dopiero w locie. Tak z ciekawości zmierzę to jak bedę miał loty. Jakie są te proporcje.
    Pytałem o ten pierwszy lot bo wydało mi się to trudne, solo w 10 godzinie. Szybciej niż samochodem W klubach mówią że jest to najczęściej 15-20 godzina. Nie liczę szybowników.

  11. #11
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom891 Zobacz posta
    Dziękuje za odpowiedzi,
    w nalot kołowanie też się wlicza, liczy się od uruchomienia do zgaszenia silnika, grzanie też Tylko podobno licznik na ziemi nalicza wolniej, realnie nalicza dopiero w locie. Tak z ciekawości zmierzę to jak bedę miał loty. Jakie są te proporcje.
    ...
    oooo to oplaca sie w zimie latac..

    JAR-FCL 1.001 Flight Time (Block Time) Definition:


    The total time from the moment an aircraft first moves for the purpose of taking off until the moment it finally comes to rest at the end of the flight.

  12. #12
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    jaka teoria ? jakie 50 godzin ? Ja miałem 7 godzin konsultacji ( po jednej na przedmiot + 2 na Air Law ) plus 10 godzin radiotelefonia ( praktyka i teoria ) plus 1 godzina przygotowania do przeciągnięć - wszystkie egzaminy zdane w 2 miesiące, przed rozpoczęciem lotów

    może jestem, kurcze, wybitnie zdolny ale to wystarczyło by zdać testy średnio na 97 %

    kup dobre książki, a jak się tym interesujesz to wiedza sama wchodzi

    nie wiem jak jest w Polsce, ale w UK nalot jest liczony jako chocks off - chocks on i to jest uczciwe moim zdaniem

  13. #13
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rolnik Zobacz posta
    Według mnie to jeśli ktoś kuma czacze to te 50 h.wystarczy.A jak ktoś hmm...potrzebuje więcej czasu to dobiera sobie godz. To jest moje zdanie. P.S ja chce zacząc od maja Pozdrawiam
    N
    Post skądinąd całkiem sensowny, też uważam, że 50h wystarczy. Czytełam ten wpis już parę razy ale dopiero dziaisaj poplułem monitor. Dotarł do mnie sens postscriptum.

  14. #14
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wyobraźmy sobie taką sytuację:
    W trakcie PPL wylatałem jakieś 10h i mam przerwę miesięczną w lataniu z powodów prywatnych. Czy po tym miesiącu mogę po prostu przyjść i robić kolejne zadania jak gdyby nigdy nic, czy są wymagane jakieś loty wznawiające jak w przypadku szybowców?

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    A czy lot wznawiający nie jest po 90 dniach, jak nie było 3 startów i 3 lądowań?

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Weź program szkolenia i przeczytaj.

  17. #17
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Weź program szkolenia i przeczytaj.
    Amen.
    A tak w ogóle pomyśl przez chwilę.
    Jak przez miesiąc samolotu nie zobaczysz to bezstresowo po przerwie polecisz na kolejne zadanie?
    Wznowienie, sprawdzenie jak zwał tak zwał, ale ze 2 kręgi tak zdrowo rozsądkowo z instruktorem zrobić nie zawadzi.
    Od tych 10-12 minut nie zbiedniejesz, raz odnowisz nawyki, dwa komfort psychiczny jak instruktor potwierdzi że jest ok bezcenny.
    Traktuj to jako kolejne doświadczenie, a nie przykrą konieczność, zobaczysz ze to ma sens.
    konradeck likes this.

  18. #18
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    A czy lot wznawiający nie jest po 90 dniach, jak nie było 3 startów i 3 lądowań?
    Nie. U mnie było po 3 tygodniach bez lotu.
    Wszystko zależy od programu szkolenia = ośrodka.
    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    A tak w ogóle pomyśl przez chwilę.
    Amen.
    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Wznowienie, sprawdzenie jak zwał tak zwał, ale ze 2 kręgi tak zdrowo rozsądkowo z instruktorem zrobić nie zawadzi. Od tych 10-12 minut nie zbiedniejesz, raz odnowisz nawyki, dwa komfort psychiczny jak instruktor potwierdzi że jest ok bezcenny.
    Traktuj to jako kolejne doświadczenie, a nie przykrą konieczność, zobaczysz ze to ma sens.
    Amen amen

    Od siebie jeszcze dodam, że chociaż to nie jest wymagane, to nawet latając już z licencją warto się raz na jakiś czas "przewieźć" z instruktorem. W ten sposób eliminuje się złe, "wygodnickie" nawyki, które z lenistwa sobie możesz powprowadzać.
    martineho likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  19. #19
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No że jakieś parę kręgów nie zaszkodzi to wiadomo Chodziło mi właśnie jak to wygląda w prawie/programie szkolenia.
    Dzięki za odpowiedzi.

  20. #20
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    JAR-FCL 1.001 Flight Time (Block Time) Definition: The total time from the moment an aircraft first moves for the purpose of taking off until the moment it finally comes to rest at the end of the flight.
    No definicja fajna, tylko "first moves" na logikę obejmuje też ręczne tołowanie samolotu do dystrybutora z paliwem. Wszak to się robi "for the purpose of taking off"
    a "finally comes to rest" możnaby podciągnąć pod wtoczenie do hangaru.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •