Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
Like Tree2Likes

Wątek: Nalot ogólny oraz logbook

  1. #1

    Dołączył
    May 2009

    Question Nalot ogólny oraz logbook


    Polecamy

    Witam,

    Na pewno się powtórzę z tym pytaniem, ale nie mogę niczego znaleźć.

    Co jest rozumiane pod pojęciem nalot ogólny? Jako pilot-uczeń szkolący się do PPL(A), robiąc 45h, otrzymam na tyle wpis? (mniemam ogólny czas operacji lotniczych, od kołowania do zatrzymania)

    Przeczytałem też wątek o książce pilota (logbook), jak już mam trochę wylatane, to można ją uzupełnić/tylko na bieżąco?

    Resztę doczytam, nie będę wygodny

    Pozdrawiam
    "Dlaczego samolot lata? .. bo ktoś za to płaci"

  2. #2
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Ogólny tzn. każda minuta w samolocie. Nie ważne czy z instruktorem, czy samodzielnie. Najlepiej żeby zgadzał się w tym co jest w listach wzlotów w ośrodku gdzie się szkolisz i na Twojej karcie przebiegu szkolenia.

    Do książki pilota wpisujesz to co wylatałeś.

  3. #3
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    45h do PPL to nawet Batman nie da rady. Od razu nastaw się na coś pomiędzy 50 a 60 i to jak będziesz dobry. Ja słyszałem o takich delikwentach co zrobili pierwszy lot samodzielny dopiero po 60h, no ale to raczej ekstremalny przypadek.

  4. #4
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    45h do PPL spokojnie da radę. Wszystko zależy tylko od własnych predyspozycji.

  5. #5

    Dołączył
    May 2009

    Thumbs up

    Dzięki. Akurat chcę zrobić ok. 90 h z nocką, oprócz samej licencji, więc nic strasznego
    "Dlaczego samolot lata? .. bo ktoś za to płaci"

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec/EPKT, Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    45h do PPL to nawet Batman nie da rady. Od razu nastaw się na coś pomiędzy 50 a 60 i to jak będziesz dobry. Ja słyszałem o takich delikwentach co zrobili pierwszy lot samodzielny dopiero po 60h, no ale to raczej ekstremalny przypadek.
    Mi sie udalo w 45h i 5min. Czy mam predyspozycje do bycia Batmanem?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 27-06-2011 o 16:42

  7. #7
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Coś tam musieliście ściemniać trochę w zapiskach, niemożliwe, aby każda trasa wypadła ci akurat co do minuty...

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    45h do PPL to nawet Batman nie da rady. Od razu nastaw się na coś pomiędzy 50 a 60 i to jak będziesz dobry. Ja słyszałem o takich delikwentach co zrobili pierwszy lot samodzielny dopiero po 60h, no ale to raczej ekstremalny przypadek.
    Mi wyszło trochę ponad 35h :P a papier miałem nawet nie osiągając 45h...

  9. #9
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Po szybowcach... :P

  10. #10
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Ja mając sporo przerw i kilka wznowień miałem niecałe 50h.

    PS: A kolega Delfino widzę że śmiga już 172 . Ja właśnie myślę aby się wyszalować.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  11. #11
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Polecam

  12. #12
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Delfino Zobacz posta
    Coś tam musieliście ściemniać trochę w zapiskach, niemożliwe, aby każda trasa wypadła ci akurat co do minuty...
    Nie trzeba nic ściemniać. Wg JAR'ów szkolenie do PPL bez skrótu po szybowcach to 45h, w tym 10 PIC i 25h dwuster, na resztę pisze się program wg uznania. Można napisać program co ma np 43h i właśnie pozostałe 2h to nadwyżki z tras, czy ćwiczeń, które kończą się z kilkoma minutami ponad program.

  13. #13
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ok przy tak napisanym programie jest to możliwe, choć nadal kombinowane i trudne.

  14. #14
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Ani kombinowane, ani trudne. Latasz normalnie na każde ćwiczenie. Jak ktoś jest ogarnięty to do każdego ćwiczenia dochodzi kilka minut. Na koniec jak zostaje ileśtam do 45h to robisz np. 1 lot, żeby wyszło 45h z minutami i tyle.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Znam osobiście przypadek jak pewien Japończyk miał 249.9h przed egzaminem do licencji zawodowej w USA i po prostu uruchomił silnik, przekołował na runup i wrócił dopisując w logbooku brakujące 0.1h

    A co do PPL-ki to wszystko zależy od programu oraz tego jak dosłownie podchodzi do niego instruktor, a także od widzimisię ucznia w kwestii ilości lotów np. na kontrolowane, albo trasy długiego lotu solo xc. Także od tego czy loguje się hobbsa czy mx time czy w ogóle tylko czas w powietrzu - choć oczywiście na etapie PPL najlpiej logować to za co się płaci, żeby w razie kontroli mieć jakąś podkładkę.
    supermajku likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec/EPKT, Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Nie trzeba nic ściemniać. Wg JAR'ów szkolenie do PPL bez skrótu po szybowcach to 45h, w tym 10 PIC i 25h dwuster, na resztę pisze się program wg uznania. Można napisać program co ma np 43h i właśnie pozostałe 2h to nadwyżki z tras, czy ćwiczeń, które kończą się z kilkoma minutami ponad program.
    Dokładnie tak było, program miałem rozpisany na niecałe 44 godziny. Po skończeniu wszystkich zadań zostało mi trochę ponad 40 min co wykorzystałem na trasę i wyszło tak jak pisałem, 45h 5 min.
    Btw nawet jeśli przyjmiemy ściemnianie, to na pewno kwestia minut, a nie godzin. Równolegle ze mną szkoliło się kilka osób i wątpię, żeby ktoś wylatał 50, a tym bardziej 60 godzin.

  17. #17
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    No nie wiem, może jestem spaczony Babicami i tym, że po kręgach miałem już 2h w plecy za niewinnośc, ale wystarczy sobie wyobrazić prostą rzecz - w programie mamy dwie trasy po 1h, lecimy np. EPBC-EPWK - pod wiatr wychodzi nam 75 minut, z wiatrem 50. I co teraz? Te 10 minut i tak trzeba jakoś dokręcić i w sumie z 2h już się robi 2h15, a to jest przecież ponad 10%. I tak się łapie prawie na każdej trasie, nie ma bata. Chyba żeby trzaskać w kółko tę samą półgodzinną traskę i wyrabiać minuty na kręgu, ale chyba nie o to chodzi...

  18. #18
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Trzeba było od razu pisać, że chodzi o Babice. Wtedy ciężko jest instruktorowi dopasować czas lotu. Normalnie, jak brakuje 3-4 min można zrobić niski krąg, jak 10-20, to nie ma problemu z lotem do strefy, która jest przy lotnisku. Należy też pamiętać, że prócz minimalnego czasu lotu na ćwiczenie, w programach są też minimalne ilości lotów. Jeżeli np, na ćwiczenie z kręgami jest 25 lotów i 2h 30min (średnio 1 krąg to 6min), to na Babicach te 25 kręgów nie da rady zrobić w tym czasie. Stąd też biorą się dodatkowe minuty, godziny na koniec szkolenia. Nie można też tego czasu odebrać przy kolejnych ćwiczeniach, bo każde ma określone minimum.

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Należy też pamiętać, że na Babicach jest trochę więcej kołowania, oczekiwania itp. To jest kolejnych kilka minut w samolocie.

  20. #20
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Na Babicach jak jest bardzo mały ruch można robić jeszcze południowe kręgi na 1000ft qnh trwające w C-152 ok 5 minut.
    Pozdrawiam
    3LiTe

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •