Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie Targor Flight Club


    Polecamy

    Jako nowy forumowicz Witam wszystkich

    Jestem na ostatniej prostej do skończenia teorii do PPL'a w jednej z warszawskich szkół i powoli przymierzam się do praktyki. Dlatego też szukam dla siebie najwłaściwszego miejsca. Ze względu na to, że w czasie wakacji mieszkam w Ostrołęce to zainteresowałem się ośrodkiem Targor Flight Club stacjonującym na lądowisku w Grądach (Ostrów Maz.). Chodzi o to, że z Ostrołęki do Grądów mam 30 minut drogi samochodem, natomiast na warszawskie Babice minimum dwie godziny. I choć wolałbym zrobić szkolenie w stolicy, to jednak ze względu na fakt jak specyficzne jest szkolenie lotnicze i jak wiele elementów może je utrudniać (szybka zmiana pogody, nagły problem z samolotem itd) wiem, że trzeba być dość elastycznym czasowo i czasami pojedzie się na lotnisko "na pusto" i zaraz z niego wróci. A w przypadku Grądów nie byłoby to uciążliwe. Poza tym Targor Flight kusi niską ceną (22 tyś teoria plus praktyka, z Vatem). Natomiast nie chciałbym też żeby cena i dojazdy były glównymi motywami wyboru szkoły, bo bardzo zależy mi na profesjonalizmie szkoły, instruktorów, dobrej kondycji samolotów i przyjemnej atmosferze. Dlatego też może ktoś z forumowiczów szkolił się w Targorze? Albo jeżeli się nie szkolił to ma jakieś wiadomości na temat jej szkoły i mógłby się nimi podzielić?

    I druga sprawa. Może ktoś z forumowiczów lata z Grądów? I chciałby zabrać pasażera na dtrasę lub chociaż krótki lot? Chodzi mi o to, że przed podjęciem ostatecznej decyzji chciałbym spędzić jeszcze czasu w powietrzu, żeby ostatecznie przekonać się czy to dla mnie (bo wyłożenie takich pieniędzy dla studenta w ciemno nie ma sensu, trzeba być w pełni przekonanym). Co prawda mam już za sobą prawie godzinny lot zapoznawczy z Babic ale przy bardzo pechowej pogodzie - silny wiatr (18 węzłów), turbulencje i piekielny upał. Dlatego ani ja ani pilot nie nacieszyliśmy się wtedy lotem.
    Oczywiście połowę wszystkich kosztów biorę na siebie.
    Gdyby nie znalazł się nikt z Grądów mogę polecieć też z Babic. Najchętniej C172, ale może być też małą Cessna. W razie co piszcie na maila hatmat@o2.pl
    Z góry dzięki za odpowiedzi,pozdraw

  2. #2
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mati_oka Zobacz posta
    ze względu na fakt jak specyficzne jest szkolenie lotnicze i jak wiele elementów może je utrudniać (szybka zmiana pogody, nagły problem z samolotem itd)
    Jeżeli masz taka swiadomosc to zrob szkolenie w ciagu roku jak jestes w Warszawie. Jest prawie połowa lipca a skoro jestes tam tylko w wakacje to obawiam się że może ci zabraknąć czasu.

    Cytat Zamieszczone przez Mati_oka Zobacz posta
    Poza tym Targor Flight kusi niską ceną (22 tyś teoria plus praktyka, z Vatem).
    Sprawdz cene szkolenia w AW na AT-3, wydaje mi sie ze jest tansze.
    Jak chcesz przeleciec sie z Babic odezwij sie na priv.

    Pzdr

    K

  3. #3
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Po drodze masz jeszcze Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. To jak szybko zrobisz szkolenie zależy w dużej mierze od Twojej dostępności i od tego jak będziesz znosił trudy latania. Wbrew pozorom zrobienie ponad 2h kręgów w lecie daje w kość. Jak chcesz się przelecieć w Modlinie, to pisz.

  4. #4
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ja się nie szkoliłem w Grądach więc ciężko mi się wypowiadać, ale generalnie byłem tam dwa razy i:

    - bardzo fajni ludzie - rozmawiałem z kierownikiem ośrodka i po prostu super sympatyczny człowiek
    - świetne wręcz lotnisko - piękny asfaltowy pas, malowniczo, wręcz wymarzone miejsce do szkolenia podstawowego, bezstresowej nauki kręgu itd., pod tym względem Babice (duży ruch i wielki, niestandardowy krąg) wypadają kiepsko
    - smaczne pierożki

    Dojazdy - powtórzę tutaj to co już pisałem - naprawdę trzeba mieć ważny powód, aby dojeżdżać 2h zamiast 30 min. Weź pod uwagę, że mogą być problemy z dostępnością samolotów, instruktora, pogodą i tak dalej. Po kilku takich wypadach, gdzie spędzisz 4h w samochodzie, by polatać 30 minut, albo wcale, będziesz lekko zirytowany i kto wie, czy w ogóle ukończysz szkolenie.

    Z drugiej strony, jeśli planujesz dalej szkolić się w różnych dziwnych rzeczach (duże Cessny, AT-3, Pipery, holowanie szybowców itd.), to pewnie od razu lepiej zacząc w Aeroklubie na Babicach, bo ludzie będą cię już znali, będziesz znał specyfikę lotniska i będziesz z czasem też miał zniżki.

    Z jeszcze innej strony jeśli czujesz się na siłach, to duży ruch na Babicach może być zaletą, a nie wadą. Naprawdę ciężko jednoznacznie odpowiedzieć co wybrać, musisz wziąć dużo czynników pod uwagę. Przemyśl swoją motywację do szkolenia, czas potrzebny na dojazdy, możliwości finansowe, planowaną przyszłość po licencji i tak dalej. Może umów się na krótki lot zapoznawczy z instruktorem z interesującego cię ośrodka? Generalnie instruktorzy są naprawdę różni i pewnie w każdym ośrodku znadziesz luzaków i służbistów, znajdziesz takich, którzy odpuszczą ci każdą katastrofę i takich, co będa opieprzać za niewinność. Ciężko nawet teraz powiedzieć, który lepiej cię wyszkoli, to wszystko to indywidualna sprawa i trochę losowa

    Ja szkoliłem się w Aeroklubie Warszawskim i każdemu mieszkańcowi Warszawy gorąco polecam to miejsce, ale dla ciebie to wcale nie musi być optymalna opcja...

  5. #5

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Czy Targor Flight Club organizuje szkolenie teoretyczne ATPL? Na ich stronie nie ma informacji na ten temat.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie organizują ATPL.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •