Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 80
Like Tree12Likes

Wątek: PPL- właściwie do czego upoważnia i kilka pytań dot samej licencji

  1. #41
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    I to ma sens. Brakuje tylko oficjalnej wykładni.

  2. #42
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    To dobre wieści, chociaż mimo wszystko przydałaby się jakaś opinia pracownika ULCu na piśmie albo chociaż w mailu. Napiszę do nich na dniach

  3. #43

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Witam serdecznie. Po przeczytaniu całego postu dopytam
    Jak to ULM nie jest samolotem?
    Czy z PPL można ULM latać?
    czy po ppl można zrobić tylko instruktora na ulm?
    czy wynajem samolotu z pilotem, to działalność lotnicza? Gdy ten pilot nie pobierze wynagrodzenia to wciąż może być tylko z ppl?
    Kiedy można z ppl w ręce zabrać pasażerów??

  4. #44
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    ULM jest samolotem. Mając licencję PPL możesz latać ULM. Mając PPL zawsze możesz zabrać pasażerów (No dobra z wyjątkiem sytuacji gdy nie latałeś w ciągu ostatnich 3 m-cy).
    Interpretacja ULC latania niezarobkowego jest taka, że wszyscy na pokładzie, z pilotem włącznie, partycypują w kosztach lotu.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  5. #45

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Czy po PPL można zrobić instruktora na ultra lighty mając nalot po szkole tylko na ultra lightach?

  6. #46
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    PPL to licencja turystyczna, a instruktor to nie jest latanie turystyczne, więc musisz mieć CPL, żeby być instruktorem.
    Jest problem z zaliczaniem nalotu na ULM do 200h wymaganych do CPL.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #47

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    NA PEWNO? Dawno temu przeczytałem że wystarczy 200h w tym 150PIC bez cpl. Lot szkoleniowy to lot szkoleniowy i instruktor może wziąć kasę. Proszę o pewne info.

    edycja: znalazłem min: ppl + teoria CPL
    www.aeroklub2.home.pl/2014/Warunki_wstepne_do_FI(A).pdf

    "Osoba ubiegająca się o uprawnienie FI musi:
    a) w przypadku uprawnienia FI(A):
    1) odbyć 10 godzin szkolenia w locie według wskazań przyrządów na odpowiedniej
    kategorii statku powietrznego, z czego nie więcej niż 5 godzin czasu ćwiczeń na ziemi
    według wskazań przyrządów na urządzeniu FSTD;
    2) wykonać 20 godzin lotu nawigacyjnego VFR w charakterze pilota dowódcy na
    odpowiedniej kategorii statku powietrznego; oraz
    b) dodatkowo, w przypadku uprawnienia FI(A):
    1) posiadać co najmniej licencję CPL(A); lub
    2) posiadać co najmniej licencję PPL(A) oraz:
    (i) spełnić wymagania dotyczące wiedzy teoretycznej dla licencji CPL (egzamin
    teoretyczny na poziomie CPL zdany w ULC, z wyjątkiem instruktora FI(A) szkolącego jedynie do
    licencji LAPL(A); oraz
    (ii) wykonać co najmniej 200 godzin czasu lotu na samolotach lub
    motoszybowcach turystycznych, z czego 150 godzin w charakterze pilota
    dowódcy;
    3) wykonać co najmniej 30 godzin czasu lotu na samolotach jednosilnikowych
    tłokowych, z czego 5 godzin musi być wykonane w okresie 6 miesięcy poprzedzających
    lot kontrolny określony w FCL.930.FI lit. a);
    4) wykonać lot nawigacyjny VFR w charakterze pilota dowódcy, w tym lot na odległość
    co najmniej 540 km (300 mil morskich), w trakcie którego należy wykonać lądowania z
    pełnym zatrzymaniem na 2 różnych lotniskach;
    5) posiadać co najmniej 15 godzin czasu lotu w charakterze pilota klasy lub typu statku
    powietrznego, na którym ma być prowadzone szkolenie w locie, z czego nie więcej niż 7
    godzin na urządzeniu FSTD tego typu lub klasy."

  8. #48
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    200h TT plus kurs FI(A), i wtedy mozesz szkolic do LAPL (czytaj :zarabiac). W zeszlym miesiacu przepisy znowu sie zmienialy i chyba jest powrot do starego systemu gdzie musisz miec przynajmniej teorie CPL zdana zanim zrobisz FI(A), i 150h TT.

  9. #49

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Ja rozumiem to tak:
    instruktor DO LAPL: ppl + 200TT w tym 150pic
    instruktor DO PPL: Trzeba mieć coś więcej czyli teorię CPL.

    Pytanie: CZy mając PPL(A) i FI(A) można szkolić na ULM ???

  10. #50
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Tak jak napisales. Z tym ze sprawdz nowe przepisy bo chyba jest skasowane PPL +200TT.
    Z tego co sie orientuje to mozna szkolic na ULM( 3 axis), ale glowy nie dam sobie uciac

  11. #51

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    proszę mi pomóc nie mogę się doszukać obowiązkowego minimum programowego, bądź wytycznych do planów szkolenia.

    Kolejny raz słyszałem, że z PPL nie można latać na ulm. Tego też nigdzie nie mogę znaleźć, więc jak to jest? tutaj też proszę o pomoc gdzie szukać źródła.

  12. #52
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    A gdzie tak słyszałeś ? ULM to samolot jednosilnikowy tak ? PPL uprawnia do pilotowania samolotów (jedno lub wielosilnikowych). Poczytaj rozporządzenie KE załącznik PART-FCL.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  13. #53
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jako ciekawostka - w US nie potrzebujesz żadnej licencji na ULM jeśli jest jedno-osobowy i spełnia wymagania FAR 103.


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  14. #54

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Z tego co mi się obiło o uszy, to z PPL możesz jak najbardziej latać ULM (uwaga nie wszędzie, bo np. w grecji jakbyś chcial tam polecieć, to musisz mieć świadectwo kwalifikacji jeśli chcesz wlecieć ULM mimo posiadania PPL), pod warunkiem że jest na polskich znakach (a w Polsce bardzo wiele z nich lata na czeskiej rejestracji). Natomiast, jakbyś chciał polecieć czymś "OK" to musiałbyś podisadać czeskie świadectwo kwalifikacji.Ale to tak jak mówię, tak słyszałem (nie weryfikowałem po przepisach).

  15. #55

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Właśnie chcę zweryfikować. Lecz zapytanie jest zbyt złożone i proszę o pomoc w odnalezieniu źródła.

  16. #56
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Podałem ci źródła:
    PART-FCL:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0193:PL:PDF
    Przepisy polskie:
    Ustawa Prawo lotnicze i akty wykonawcze - Urząd Lotnictwa Cywilnego
    Znajdziesz tam rozporządzenie o świadectwach kwalifikacji m.in. na samoloty ultralekkie.
    Natomiast nie znajdziesz źródła potwierdzającego, że latanie ULM z PPL(A) NIE JEST zabronione. Zapytaj lepiej o źródło tego, kto powiedział ci, że z PPL(A) nie możesz latać ULM.
    Zgodnie z PART-FCL:
    "FCL.205.A PPL(A) – uprawnienia
    a) Posiadacz licencji PPL(A) jest uprawniony do wykonywania bez wynagrodzenia czynności pilota dowódcy lub
    drugiego pilota samolotów lub motoszybowców turystycznych w operacjach niekomercyjnych."

    a ULM to też samolot, prawda ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #57

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    a ULM to też samolot, prawda ?
    na samym początku tego wątku było inaczej. Na lotnisku też mi "stary" pilot o tym wspomniał, że ulm nie liczy się jak samolot. (nie mówimy o nalocie)

  18. #58
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie PPL- właściwie do czego upoważnia i kilka pytań dot samej licencji

    To niech ci ten stary pilot poda źródło tego i niech powie czym jest ULM jeśli nie samolotem. Balonem, wiatrakowcem, helikopterem, czy szybowcem ?

    Na początku wątku padło stwierdzenie, że motolotnia to nie samolot i że do latania na ULM licencja PPL NIE JEST KONIECZNA. Do latania na samych ULMach wystarczy polskie Świadectwo Kwalifikacji, ale z nim możesz latać tylko na ULM. Z PPL możesz latać zarówno ULM jak i cięższymi samolotami. ULM różni się od nie-ULM tylko limitem MTOW.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  19. #59

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    ULM różni się od nie-ULM tylko limitem MTOW.
    No nie do końca, ULM ma (może mieć) niecertyfikowany płatowiec, silnik, awionikę i wszystko aż po akumulator włącznie. Czy to wada czy zaleta, to już zależy od punktu siedzenia.

  20. #60
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, masz rację certyfikacją też się różnią. Skupiłem się na różnicach istotnych z punktu widzenia pilotażu
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •