Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 80
Like Tree12Likes

Wątek: PPL- właściwie do czego upoważnia i kilka pytań dot samej licencji

  1. #61
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nurtuje mnie jedna rzecz: gdzie są zdefiniowane uprawnienia i ograniczenia SEP(L)? Przejrzałem PART-FCL i nie mogę znaleźć niczego konkretnego, poza tym, że to klasa samolotów jednosilnikowych, lądowych. A co z ograniczeniem MTOW, liczby miejsc?

  2. #62
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Nie ma takiego ograniczenia dla PPL(A). Mając PPL(A) i SEPL możesz latać wszystkim co ma jeden silnik tłokowy. Ograniczeniem są samoloty, które wymagają Type Rating.
    LAPL ma ograniczenie do 2000 kg MTOW i 4 osób (PIC + 3 pasażerów).
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  3. #63

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To czy Ci odpadnie śmigło w trakcie lotu bo kolega / sam przykręcałeś i coś "nie wyszło" jest moim zdaniem b. istotne z punktu widzenia pilotażu. Oczywiście PARTowski mechanik też możę coś s***szyć, ale szanse na to są sporo mniejsze. Tak samo jak szanse, że przy "zatwierdzonym" przeciężeniu w zakręcie złożą ci się skrzydła.

    Nie żebym był przeciwko UL, absolutnie nie, po prostu trzeba uważasz czym / czyim się lata i w jakim to jest stanie, bo dowolność jest znacząco większa niż w przypadku SP-XYZ.

  4. #64
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Czepiasz się. Nie tego dotyczy dyskusja.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  5. #65
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Nie ma takiego ograniczenia dla PPL(A). Mając PPL(A) i SEPL możesz latać wszystkim co ma jeden silnik tłokowy. Ograniczeniem są samoloty, które wymagają Type Rating.
    W którym dokumencie jest to zdefiniowane? PART-FCL zdaje się nie ma definicji SEPLa, poza rozwinięciem nazwy.

  6. #66
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    A jak chcesz żeby było zdefiniowany brak ograniczenia ? Przy LAPL maz wyraźnie napisane 2000 kg, przy PPL nie ma nic. SEPL oznacza klasę samolotów a nie ich MTOW.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #67
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    PPL upowaznia, aby moc uczyc sie dalej

    i to wlasciwie bylo by tyle

  8. #68
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    A większej bzdury to już się wymyślić nie dało ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  9. #69
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    mozna, wieksza bzdura jest np myslenie ze jak sie ma PPL to jest sie niesmiertelnym asem przestworzy. Ale kazdy ma taki etap

    fakty sa bezlitosne:
    gole PPL to moze sluzyc jeszcze do tego zeby raz w miesiacu w niedziele poleciec zobaczyc wioske z gory, chyba ze masz nieograniczony budzet to wtedy czesciej ale:
    1) w zimie nie polatasz daleko bo noc zapada szybko, i h.....
    2) to nie floryda, wiec zapomnij aby samolot byl srodkiem transportu z A do B bez IR
    3) za granice bez Level 4 nie polecisz

    ale za to masz juz baze i podstawy na ktorej mozesz budowac doswiadczenie. PPL to jest licencja na dalsza nauke
    supermajku likes this.

  10. #70
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    mozna, wieksza bzdura jest np myslenie ze jak sie ma PPL to jest sie niesmiertelnym asem przestworzy.
    To chyba piszesz o sobie, bo nikt inny nie zdradza tutaj aspiracji na asa przestworzy.
    Reszty szkoda komentować, bo to stek bzdur, a nawet obrażanie ludzi, którzy mają PPL i wcale nie latają raz w miesiącu obejrzeć wioskę z góry.
    Jak nie masz nic w temacie do napisania to lepiej przenieś się do wątku dla ludzi o przerośniętym ego.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  11. #71

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    ....gole PPL to moze sluzyc jeszcze do tego zeby raz w miesiacu w niedziele poleciec zobaczyc wioske z gory, ...
    To podobnie jak gołe CPL, tyle że w przypadku licencji zawodowej możesz za to brać pieniądze
    Buashy and jordanj like this.

  12. #72
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    To chyba piszesz o sobie, bo nikt inny nie zdradza tutaj aspiracji na asa przestworzy.
    Reszty szkoda komentować, bo to stek bzdur, a nawet obrażanie ludzi, którzy mają PPL i wcale nie latają raz w miesiącu obejrzeć wioskę z góry.
    Jak nie masz nic w temacie do napisania to lepiej przenieś się do wątku dla ludzi o przerośniętym ego.
    ty wiesz swoje, ja wiem swoje a jezeli ktos juz kogos obraza to chyba ty mnie.
    tak wiec zastosuje sie do tego ladnego motto ktore masz pod kazdym wpisem i zakoncze temat
    out

  13. #73
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    ty wiesz swoje, ja wiem swoje a jezeli ktos juz kogos obraza to chyba ty mnie.
    dyskusja jest na temat dokładnych uprawnień i latania ULM z PPL, nagle wpada kobuch, cały na biało, z instruktorsko-CPLowych wyżyn rzuca pogardliwie, że wy z PPL to gówno umiecie, a jak ktoś mu zarzuca przerost ego to się czuje obrażany .
    a_fan, 12wit, Omega98 and 2 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #74

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    To podobnie jak gołe CPL, tyle że w przypadku licencji zawodowej możesz za to brać pieniądze
    Oprócz zarabiania CPL pozwala jeszcze latać w nocy jeśli dany kraj dopuszcza w ogóle loty nocne VFR. ;-)
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  15. #75
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Do PPL dorobić nocki to też raptem 5h szkolenia i można to zrobić w trakcie szkolenia do PPL tak, że pierwszą licencję dostajesz już z wpisem NVFR.
    supermajku likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  16. #76

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Do PPL dorobić nocki to też raptem 5h szkolenia i można to zrobić w trakcie szkolenia do PPL tak, że pierwszą licencję dostajesz już z wpisem NVFR.
    Co jeszcze można przed wydaniem dorobić aby ta pierwsza licencja była obfita w uprawnienia?

  17. #77
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Nic więcej nie przychodzi mi do głowy, a poza tym po co ? Nie próbuj wszystkiego na raz. Lataj sobie spokojnie z dziewczyną po PPL u dopiero w praktyce zobaczysz jakie dodatkowe uprawnienia ci się przydadzą. Na początek nocki są wystarczające.
    supermajku likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  18. #78

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    do pytam bo de facto nie było to doprecyzowane.

    1. Czy z ppl mogę latać na niecertyfikowanych ultralekkich zarejestrowanych w Polsce?
    2. j.w z tym że certyfikowanych
    3. j.w nie certyfikowane zarejestrowane za granicą (lot w Polsce/ za granicą)
    4. j.w. certyfikowane, rejestacja za granicą (lot w Polsce/ za granicą).

  19. #79

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    ad 1 i 2 - tak
    ad 3 i 4 - to zależy od lokalnych przepisów i umów międzynarodowych. Jeśli mówimy o krajach EU to generalnie tak, ale pewnie są wyjątki + Angielski na poziomie co najmniej ICAO4

  20. #80

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie


    Polecamy

    icao lvl4 to oczywista oczywistość

    ad 3 i 4 z jakimi krajami mamy umowy aby latać na ich ula z naszymi papierami.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •