PPL- właściwie do czego upoważnia i kilka pytań dot samej licencji
Więc do kierowania jakimi maszynami upoważnia PPL? Kiedyś czytałem, że można dzięki niej latać wszystkim, byle nieodpłatnie.TZN, że mógłbym dzięki niej pilotować np PZL TS-11 iskra?(Oczywiście zdemilitaryzowana)
Czym różni się PPL od PPL(A)?
Czy jeśli mam PPL to jest równoznaczne z posiadaniem licencji "niższej klasy" tzn czy mogę dzięki niej pilotować motolotnie, szybowce, ULM?
Jak wygląda sytuacja z Czeskim Pilotnim prukazem? Właściwie czy prukaz jest nazwą licencji czy to odpowiednik polskiego wyrażenia "Licencja lotnicza", bo raz czytam, że prukaz pozwala latać na ULM, a innym razem, że na motolotniach. Nigdzie zaś nie słyszałem, o Czeskim PPL, czy jest tańsze? Jak bardzo? Czy uprawnienia są takie same jak w tym Polskim?
Jak bardzo zmniejszają się koszty w przypadku szkolenia na własnym samolocie? Czy ośrodki podejmują się czegoś takiego? Ktoś z forumowiczów próbował?
Czy w razie szkolenia na własnej maszynie, egzamin zdajemy również we własnym samolocie?
Jak wygląda przekraczanie granicy przez posiadaczy PPL, prukazu, świadectwa kwalifikacji do prowadzenia ULM i motolotni? W Uni Europejskiej pewnie nie ma zbytnich problemów, ale co z odprawą celną itp w krajach nie należących do Uni?
Przepraszam za laickie pytania, do tej porty interesowałem się lotnictwem od strony technicznej, ale myślę, że nadeszła pora na praktykę i prawo lotnicze ;)
p.s proszę nie odsyłajcie mnie do Google bo ja stamtąd wracam ;p pierwszych kilkanaście stron z Google to fora, na których odsyła się ludzi do Google, naprawdę nie potrafię znaleźć odpowiedzi na te pytania.
Pozdrawiam, Mariusz