Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree1Likes
  • 1 Post By konradeck

Wątek: Pytanie: Czy nalot z egzaminu LKE można zaliczyć jako PIC?

  1. #1
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie Pytanie: Czy nalot z egzaminu LKE można zaliczyć jako PIC?


    Polecamy

    Jak w temacie. Czy podczas egzaminu LKE egzaminowany jest dowódcą statku i może ten nalot uznać za PIC, czy to wciąż nalot szkolny, DUAL?

  2. #2
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    P1/S czyli wpisujesz sobie jako PIC.

  3. #3
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Dzięki!

  4. #4
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z tego, co wiem, z nalotem PIC(US) nie jest zbyt klarownie. Jedyna jasna sytuacja jest podczas szkolenia na kapitana liniowego, gdzie jasno jest określone, że to jest dowództwo pod nadzorem.

    Logiczne jest, że jeśli egzamin był zdany, to znaczy, że egzaminator się nie musiał dotykać, natomiast nie jest to jasno powiedziane.
    Ja zarówno egzamin, wszelkie KTP i inne laszowania wpisuje jako DUAL, żeby być po "bezpiecznej" stronie. Jeśli chodzi o KTP, to daje to tą korzyść, że trwa ono zazwyczaj około godziny, więc następne da Ci spełnienie wymagań do przedłużenia SEP(L)a z nalotu.
    Dla odmiany, z laszowaniem na jednym z samolotów, którymi latam jest wymóg ubezpieczyciela, że pilot musi mieć min. 2,5h nalatane na tym typie z instruktorem.

    Inną sprawą jest to, że ja nie mam ciśnienia do budowania PICa za wszelką cenę, więc tak naprawdę nie jest to dla mnie super istotne. Jak będziesz trochę latał, to ta 1-2h rocznie PICa nie sprawią Ci dużej różnicy...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  5. #5
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Jak będziesz trochę latał, to ta 1-2h rocznie PICa nie sprawią Ci dużej różnicy...
    Budowa PIC jest dla mnie ważna, ale nie na tyle, by naginać definicje. Przede wszystkim chodzi mi o poprawność w dokumentach.
    Czy możesz sprecyzować jakie są wymagania do przedłużenia SEP(L)? 12h całego nalotu, w tym 6 DUAL w ciągu całego okresu ważności SEP(L)a ? Tyle kojarzę z rozmów z egzaminatorem, ale nie mam pewności. Myślę, że w ciągu 2 lat wejdzie mi więcej niż te 6h z instruktorem, więc najchętniej wpisałbym egzamin LKE jako PIC a KTP jako DUAL

  6. #6
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    12h w ciagu oststnich 12 miesiecy w tym minimum 1h z instruktorem

  7. #7
    Awatar Speagle

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    czyli jeśli SEP(L) jest ważny 2 lata, to można przez 23 miesiące nie wykonać żadnego lotu, a w ostatnim 12h/1h i podejść do egzaminu? (pomijam KTP i wymogi aeroklubów)

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    12h/1h i nawet nie podchodzić do egzaminu LKE, tak, o ile Ci to podbije egzaminator ULC. Można tak robić co drugie przedłużenie ważności SEP(L).

  9. #9
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Jakiś czas temu czytałem, chyba w Przeglądzie Lotniczym, że przede wszystkim z danego lotu tylko jedna osoba może sobie do książki wpisać go jako PIC. W związku z tym w kwestii wpisywania sobie egzaminów, KTP itp. pytanie, jak ten lot wpisał sobie instruktor/egzaminator, bo jeżeli on wpisze sobie jako PIC-instruktor, to egzaminowany już sobie tego jako PIC wpisać nie może, a jeśli egzaminowany wpisze sobie jako PIC, bo egzaminator się nie wtrącał, to jak ma go sobie wpisać egzaminator ? Skoro się nie wtrącał, znaczy pasażerem był i nie powinien chyba nic wpisywać. Jak myślicie ?

    Ja mam taką samą zasadę jak Konradeck, bo wychodzę z założenia, że jak instruktor jest na pokładzie, bo robimy KTP, czy laszowanie to żaden ze mnie PIC, bo nawet jeśli instruktor się nie wtrąca, to bez niego ten lot w ogóle by się nie odbył. Tak samo z egzaminem.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  10. #10
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Można tak robić co drugie przedłużenie ważności SEP(L).
    W JAR-FCL 1.245(c) co do SEP(L) nie ma ograniczenia, że co drugie = można każde przedłużenie (sprawdzane ze znajomym Inspektorem ULC), za to do przedłużenia z nalotu wymagane jest w ciągu 12 miesięcy przed wygaśnięciem uprawnienia 12 godzin lotu, w tym:
    • 6 godzin PIC
    • 12 startów i 12 lądowań
    • Lot z instruktorem trwający min. 1 h - Ważne: musi być to 1 lot (1 wpis w logbooku) trwający min. 1h, oczywiście może się składać z kilku lądowań. Nie może być to suma z kilku lotów.



    Cytat Zamieszczone przez JAR-FCL 1.245(c)
    (1) All single-engine piston aeroplane class ratings (land) and all touring motor glider’s ratings – Revalidation. For revalidation of single-pilot single-engine piston aeroplane (land) class ratings and/or touring motor glider class ratings the applicant shall:
    (i) within the three months preceding the expiry date of the rating, pass a proficiency check in accordance with Appendix 1 and 3 to JAR-FCL 1.240 or Appendix 1 and 2 to JAR-FCL 1.210 with an authorised examiner in the relevant class; or
    (ii) within the 12 months preceding the expiry of the rating complete 12 hours flight time in a single engine piston aeroplane or touring motor glider including:
    (A) 6 hours of pilot-incommand time;
    (B) 12 take-offs and 12 landings; and
    (C) a training flight of at least one hour’s duration with a FI(A) or CRI(A). This flight may be replaced by any other proficiency check or skill test.
    (iii) When the applicant holds both a single-engine piston aeroplane (land) class rating and a touring motor glider rating, he may complete the requirements in (i) above in either class or in (ii) above in either class or a mixture of the classes, and achieve a revalidation of both ratings.
    Speagle likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To fajnie, nie wiedziałem.

  12. #12
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Też słyszałem, że co drugie podejście to mit.

    Ja sobie egzaminu na PPL w ogóle nie wpisałem do logbooka, natomiast wszelkie KTP itp. wpisuję jako dual na wszelki wypadek. O ile mi wiadomo jeśli wpisujesz taki lot jako PIC, to musi ci się pod tym podpisać instruktor w logboku.

  13. #13
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Właśnie sprawdziłem książke lotów i na stronie objaśnień jest napisane, że lecąc jako P1/S wpisujesz lot w kolumnę In Command a instruktor musi Ci się podpisać pod tym.

  14. #14
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    OK, ale problemem jest to, że z tego, co wiem, nigdzie w JARach nie masz dobrze zdefiniowanego PICUSia...
    A skoro tak, to jakoby go nie było.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Dyskutowaliśmy już o tym kiedyś, i zdaje się że wniosek był następujący: w Polsce PICUS wpisujesz tylko jako copilot. Jeśli chcesz zapisać czas PIC gdy leciałeś z instruktorem, to raczej jako SPIC (który swoją drogą nie jest dobrze zdefiniowany). Ja osobiście bym wpisał czas w rubryce PIC i poprosił instruktora/egzaminatora o podpis bez żadnych PICUS/SPIC.

  16. #16
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Ja osobiście bym wpisał czas w rubryce PIC i poprosił instruktora/egzaminatora o podpis bez żadnych PICUS/SPIC.
    Dzisiaj w wątku:
    Okiem ULC, czyli Wy pytacie, a ULC odpowiada
    przedstawiciel ULC napisał:
    Cytat Zamieszczone przez ULC Zobacz posta
    Egzamin na samolocie w załodze jednoosobowej. Egzaminator jest zawsze PIC –em.
    więc skoro egzaminator jest PIC to egzaminowany nie może też być PIC i wpisać sobie jako PIC, bo byłoby dwóch PIC podczas jednego lotu w załodze jednoosobowej.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    więc skoro egzaminator jest PIC to egzaminowany nie może też być PIC i wpisać sobie jako PIC, bo byłoby dwóch PIC podczas jednego lotu w załodze jednoosobowej.
    Owszem, istnieja jednak SPIC i PICUS tylko nikt nie wie jak ich uzywac, bo co kraj to obyczaj (np. w UK zdany egzamin to PICUS).
    A swoja droga w FAA-landzie jak uczen ma uprawnienie i siedzi w samolocie z instruktorem, to obaj sa PIC. Tak samo z safety pilot.

  18. #18
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    A swoja droga w FAA-landzie jak uczen ma uprawnienie i siedzi w samolocie z instruktorem, to obaj sa PIC. Tak samo z safety pilot.
    Ale tak na logikę czy dwóch PIC w jednym samolocie to nie jest bez sensu bez względu na przepisy i władzę lotniczą ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •