Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree2Likes
  • 1 Post By jacol
  • 1 Post By wojtek_twr_eprz

Wątek: PPL w Rzeszowie. Który aeroklub polecacie?

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Dabrowka, Poland

    Domyślnie PPL w Rzeszowie. Który aeroklub polecacie?


    Polecamy

    Witam. Chciałbym zrobić licencję PPL i rozpocząć szkolenie w którymś z Rzeszowskich aeroklubów. Te które znalazłem w google to: Aeroklub Rzeszowski, Air Res Aviation oraz FLY Polska. Mógłby ktoś zasugerować któryś z nich i uzasadnić? Może ktoś robił z was tam PPL? Jeśli możecie to podzielcie się swoimi opiniami tutaj

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO/EPRZ

    Domyślnie

    Był niedawno identyczny temat, poszukaj sobie. I tak btw aeroklub w Rzeszowie jest tylko jeden
    Goleo likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Dabrowka, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacol Zobacz posta
    Był niedawno identyczny temat, poszukaj sobie. I tak btw aeroklub w Rzeszowie jest tylko jeden
    A te dwa pozostałe to niby co? I szukałem takiego tematu. Ale nie znalazłem. Nie pisałbym gdybym znalazł. -.-

  4. #4
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hubi93 Zobacz posta
    A te dwa pozostałe to niby co? I szukałem takiego tematu. Ale nie znalazłem. Nie pisałbym gdybym znalazł. -.-
    Aeroklub jest jeden, Aeroklub Rzeszowski. Air Res i Fly Polska to ośrodki szkolenia lotniczego(chyba poprawnie je nazwałem)Flight Training Organization.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO/EPRZ

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie

    Witam.
    Co do szkolenia organizowanego przez aeroklub rzeszowski to szczerze odradzam. Klimat jaki tam panuje idealnie odpowiada temu z czasów PRL`u kiedy latanie było za darmo i każdy nowy był nie mile widziany i można było się na człowieku wyżyć. Na szczęście czasy się zmieniły i teraz kto płaci za kurs do PPL(A) i PL(G) powinien mieć minimum okazanego zainteresowania zagwarantowane. Ale zaistniałe zmiany polityczno gospodarcze pod strzechę ARz nie trafiły. Podejście do kursanta poniżej współczesnych standardów (zapłać i spadaj a o lataniu zapomnij i jeszcze postaw flaszkę). Brak jakichkolwiek pomocy dydaktycznych, kurs teoretyczny zasługuje na kpinę. Co do latania to odbywa się ono na starym wysłużonym kolibrze (SP-TKB) który cały czas się psuje, strach odlatywać dalej od lotniska bo jest naprawiany starymi częściami z innego poresursowego kolibra. Ostatnio dostali starą cessne 152 (SP-RBB) która wyglądem i stanem technicznym dorównuje (i to za dużo powiedziane) kolibrowi. Co do kosztów szkolenia do PPL(A) to pozornie wyglądają zachęcająco 19,500 tys. złotych. Jednak to jak wspomniałem pozory. We Fly Polska czy Air Res cena jest nieco wyższa ok 20 tys złotych, tylko że w aeroklubie liczą w tym ziemie natomiast w innych ośrodkach to jest kwota za czas spędzony w powietrzu a ziemia jest gratis. A zgodnie z przepisami aby uzyskać licencję PPL(A) należy mieć wylatane min. 45h ale w powietrzu co z kolei przy szkoleniu we Fly Polska czy Air Res daje w efekcie końcowym zgodnie z przepisami Jar FCL ok 55h nalotu i to za cenę ok.20tys. złotych. A w aeroklubie efekt końcowy jest podobny tzn 55h nalotu ogólnego z tym że cena 19,500 tys. złotych obejmuje tylko 45h liczonych razem z ziemią (ok.39h w powietrzu) a za następne 6h nalotu w powietrzu kursant musi dopłacić i dodatkowo czas na ziemi taki jak wyjdzie. W rezultacie cena szkolenia w aeroklubie wynosi dobrze ponad 23tys. złotych a cena z plakatów reklamowych to kpina i naciąganie klienta. Reasumując odradzam latanie w aeroklubie rzeszowskim pod każdym względem. Natomiast polecam następujące ośrodki FTO (w kolejności od najlepszego): Fly Polska(Rzeszów i Mielec), Royal(tylko Mielec), AirRes (Rzeszów).
    janekosa likes this.

  7. #7
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Też mogę Ci polecić Fly Polska, coprawda nie robiłem tam PPL - choć się mocno przymierzałem, ale zawsze było rzeczowo konkretnie i co najważniejsze normalnie. Firmę ta tworzą ludzie którzy kochają to co robią i tu jest duży plus tego wszystkiego. Dodam, że innych nie odradzam - bo najnormalniej nie znam.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek_twr_eprz Zobacz posta
    Witam.
    Co do szkolenia organizowanego przez aeroklub rzeszowski to szczerze odradzam. Klimat jaki tam panuje idealnie odpowiada temu z czasów PRL`u kiedy latanie było za darmo i każdy nowy był nie mile widziany i można było się na człowieku wyżyć. Na szczęście czasy się zmieniły i teraz kto płaci za kurs do PPL(A) i PL(G) powinien mieć minimum okazanego zainteresowania zagwarantowane. Ale zaistniałe zmiany polityczno gospodarcze pod strzechę ARz nie trafiły. Podejście do kursanta poniżej współczesnych standardów (zapłać i spadaj a o lataniu zapomnij i jeszcze postaw flaszkę). Brak jakichkolwiek pomocy dydaktycznych, kurs teoretyczny zasługuje na kpinę. Co do latania to odbywa się ono na starym wysłużonym kolibrze (SP-TKB) który cały czas się psuje, strach odlatywać dalej od lotniska bo jest naprawiany starymi częściami z innego poresursowego kolibra. Ostatnio dostali starą cessne 152 (SP-RBB) która wyglądem i stanem technicznym dorównuje (i to za dużo powiedziane) kolibrowi. Co do kosztów szkolenia do PPL(A) to pozornie wyglądają zachęcająco 19,500 tys. złotych. Jednak to jak wspomniałem pozory. We Fly Polska czy Air Res cena jest nieco wyższa ok 20 tys złotych, tylko że w aeroklubie liczą w tym ziemie natomiast w innych ośrodkach to jest kwota za czas spędzony w powietrzu a ziemia jest gratis. A zgodnie z przepisami aby uzyskać licencję PPL(A) należy mieć wylatane min. 45h ale w powietrzu co z kolei przy szkoleniu we Fly Polska czy Air Res daje w efekcie końcowym zgodnie z przepisami Jar FCL ok 55h nalotu i to za cenę ok.20tys. złotych. A w aeroklubie efekt końcowy jest podobny tzn 55h nalotu ogólnego z tym że cena 19,500 tys. złotych obejmuje tylko 45h liczonych razem z ziemią (ok.39h w powietrzu) a za następne 6h nalotu w powietrzu kursant musi dopłacić i dodatkowo czas na ziemi taki jak wyjdzie. W rezultacie cena szkolenia w aeroklubie wynosi dobrze ponad 23tys. złotych a cena z plakatów reklamowych to kpina i naciąganie klienta. Reasumując odradzam latanie w aeroklubie rzeszowskim pod każdym względem. Natomiast polecam następujące ośrodki FTO (w kolejności od najlepszego): Fly Polska(Rzeszów i Mielec), Royal(tylko Mielec), AirRes (Rzeszów).
    Z góry przepraszam, bo nie powiem nic konkretnego. Chciałem tylko powiedzieć, że to najlepszy post jaki kiedykolwike przeczytałem na tym forum Zacznij pisać książki!!

  9. #9
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie Badania itp

    Witam.Nie chce zaczynać nowego tematu dlatego też piszę tutaj. Jak długo mniej więcej trwa szkolenie PPL? Od zgłoszenia się do uzyskania licencji?
    Dodatkowo powiedzcie proszę jak wygląda sprawa badań lekarskich? Czy lekka wada wzroku bądź słuchu eliminuje klienta?
    Jak wygląda droga do zawodowego pilota po PPL-ce (mówię o zawodowym ale na samolocie 1 silnikowym). Jakie są dodatkowe koszty.
    Przepraszam za tak laickie pytania ale ciężko znaleźć tą wiedzę jakoś skumulowaną. Pozdrawiam Sebastian

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    To chyba nie jest zabawa dla ciebie, lepiej zajmij się czym innym.
    Jesteś zbyt leniwy, żeby do czegoś dojść w te klocki. A może i nie tylko zbyt leniwy.
    For every solution there is a problem.

  11. #11
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Dlaczego tak uważasz- bo zadaje pytania? Ponoć nie ma głupich pytań, a są tylko głupie odpowiedzi.
    Cofam pytania o licencji zawodową itp. Proszę o odpowiedź na temat badań lekarskich.

  12. #12
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    O głupocie nie wspominałem, na razie napisałem tylko, że jesteś zbyt leniwy.
    A czy wyjdzie coś jeszcze oprócz lenistwa - to już zależy od ciebie.
    For every solution there is a problem.

  13. #13
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Czy możesz po prostu odpowiedzieć na pytanie - czy i jaka wada wzroku i czy i jaka wada słuchu może eliminować z pozytywnego przejścia badań lekarskich?
    Na resztę moich pytań znalazłem odpowiedzi (tak, nie bolało) ale na temat badań nic. Nie chodzi mi o to jakie badania są przeprowadzane ale jaka jest interpretacja wyników.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak nie znalazłeś tematu badań na forum to jak Ty chcesz znaleźć lotnisko do lądowania?

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    W wymogach zdrowotnych jest taki temat...
    No, ale co mi tam, jeżeli w szkłach masz korekcje mniejszą niż +/- 3 to powinieneś dostać bez problemu 1 klasę (a zapewne o taką CI chodzi - do CPL taka jest potrzebna). Jeżeli masz większą wadę to Cie to nie skreśla... Ja pojadę zrobić w połowie grudnia więc wtedy będę więcej wiedział jak badania wyglądają) generalnie najlepiej zrobić badania i sam będziesz wiedział
    Co do słuchu to nie wiem, poszukaj w wymogach zdrowotnych, jak przejrzysz wszystkie strony to na pewno znajdziesz odpowiedź

  16. #16
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    For every solution there is a problem.

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wojtek_twr_eprz Zobacz posta
    Witam.
    Co do szkolenia organizowanego przez aeroklub rzeszowski to szczerze odradzam. Klimat jaki tam panuje idealnie odpowiada temu z czasów PRL`u kiedy latanie było za darmo i każdy nowy był nie mile widziany i można było się na człowieku wyżyć. Na szczęście czasy się zmieniły i teraz kto płaci za kurs do PPL(A) i PL(G) powinien mieć minimum okazanego zainteresowania zagwarantowane. Ale zaistniałe zmiany polityczno gospodarcze pod strzechę ARz nie trafiły. Podejście do kursanta poniżej współczesnych standardów (zapłać i spadaj a o lataniu zapomnij i jeszcze postaw flaszkę). Brak jakichkolwiek pomocy dydaktycznych, kurs teoretyczny zasługuje na kpinę. Co do latania to odbywa się ono na starym wysłużonym kolibrze (SP-TKB) który cały czas się psuje, strach odlatywać dalej od lotniska bo jest naprawiany starymi częściami z innego poresursowego kolibra. Ostatnio dostali starą cessne 152 (SP-RBB) która wyglądem i stanem technicznym dorównuje (i to za dużo powiedziane) kolibrowi. Co do kosztów szkolenia do PPL(A) to pozornie wyglądają zachęcająco 19,500 tys. złotych. Jednak to jak wspomniałem pozory. We Fly Polska czy Air Res cena jest nieco wyższa ok 20 tys złotych, tylko że w aeroklubie liczą w tym ziemie natomiast w innych ośrodkach to jest kwota za czas spędzony w powietrzu a ziemia jest gratis. A zgodnie z przepisami aby uzyskać licencję PPL(A) należy mieć wylatane min. 45h ale w powietrzu co z kolei przy szkoleniu we Fly Polska czy Air Res daje w efekcie końcowym zgodnie z przepisami Jar FCL ok 55h nalotu i to za cenę ok.20tys. złotych. A w aeroklubie efekt końcowy jest podobny tzn 55h nalotu ogólnego z tym że cena 19,500 tys. złotych obejmuje tylko 45h liczonych razem z ziemią (ok.39h w powietrzu) a za następne 6h nalotu w powietrzu kursant musi dopłacić i dodatkowo czas na ziemi taki jak wyjdzie. W rezultacie cena szkolenia w aeroklubie wynosi dobrze ponad 23tys. złotych a cena z plakatów reklamowych to kpina i naciąganie klienta. Reasumując odradzam latanie w aeroklubie rzeszowskim pod każdym względem. Natomiast polecam następujące ośrodki FTO (w kolejności od najlepszego): Fly Polska(Rzeszów i Mielec), Royal(tylko Mielec), AirRes (Rzeszów).
    Osobiście nie skreślałbym Aeroklubu Rzeszowskiego. Stan opisany w powyższym poście to efekt kilkuletnich zaniedbań ze strony poprzednich władz ARz. W chwili obecnej, po "zmianie warty" sukcesywnie wszystko zmienia się na lepsze. Duże pieniądze inwestowane są w remonty sprzętu oraz dostosowanie szkolenia do standardów aktualnie panujących w ośrodkach szkolenia lotniczego. Na chwilę obecną flota to 2 kolibry i 2 cessny c-152. Część dotycząca opłat za kurs PPL(A) też się zdeaktualizowała - Aeroklub Rzeszowski - Cennik . W chwili obecnej jest wyraźnie podkreślone, że 20500 zł to koszt 45 godzin w powietrzu, czyli wychodzi taniej niż w prywatnych ośrodkach (455 zł/h). Z opinii osób szkolących się w Aeroklubie ostatnimi czasy wychodzi na to, że duży nacisk jest też kładziony na to, żeby w tych 45 godzinach się wyrobić - znajomi kończący szkolenie w ośrodkach prywatnych często do egzaminu PPL(A) przystępowali z nalotem rzędu 50-55 godzin. Oczywiście klimat latania aeroklubowego różni się od tego panującego w ośrodkach prywatnych, ale moim zdaniem ARz daje dużo możliwości - chociażby ostatnimi czasy sporo osób dostało się do kadry narodowej juniorów w lataniu rajdowym/precyzyjnym, można też nabijać godziny na zawodach lub przebazowywaniu samolotów za 222 zł/h - taniej się nie da.

    Podsumowując - radziłbym przed podjęciem decyzji porównać oferty ośrodków i porozmawiać z osobami, które się w nich szkoliły. Ilu ludzi tyle opinii - zawsze znajdzie się ktoś, komu dany ośrodek się spodoba, jak i taki, któremu nie będzie pasować nic. Sam latałem w każdym z rzeszowskich ośrodków, jak i w paru spoza Rzeszowa, więc w przypadku pytań zapraszam na priv.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •