Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar M.Zach

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Adampol

    Domyślnie Dokończenie PPl(a) po wojskowym LPW


    Polecamy

    Orientuje się ktoś ile by kosztowało dokończenie szkolenia PPL(a), podczas gdy zakończyłem Lotnicze przysposobienie wojskowe tj:
    -20 h nalotu ogólnego
    -samoloty : Cessna 152, cessna 172, okazjonalnie Extra 300 i zlin 526f
    Na cessnach łączny nalot 18,5 h i 1,5 h na akrobację na extrze i f'ce.
    Posiadam również licencję szybowcową.
    I jaki ośrodek byście polecili do dokończenia szkolenia ?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Ale w tych 20h na cessnach wykonywałeś zadania do licencji? Czy po prostu woziłeś się po niebie? Mając licencję szybowcową, robiąc skrócony program wymagane jest 35h nalotu, w tym oczywiście wykonanie ćwiczeń zgodnie z programem szkolenia. Jeśli te 20h to były ćwiczenia do PPL-ki, to teraz robisz wznowienie i dolatujesz resztę zadań. A ośrodek wybieraj z takich gdzie będziesz mieć w miarę blisko.

  3. #3
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Musisz dolatać te godziny, które są w programie w poszczególnych zadaniach. Przy szkoleniu do PPL(A) można odliczyć max 10 godzin z nalotu szybowcowego (10% z nalotu dowódczego) . Tak z ciekawości, gdzie robiłeś szkolenie LPW?

  4. #4
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Dodatkowo wznowienia + ewentualne różnice wynikające z programu szkolenia w różnych ośrodkach. Jeśli wylatałeś 20 godzien i było to zgodne z jakimś-tam programem szkolenia, to podejrzewam że w innym ośrodku będziesz musiał wylatać jeszcze ok 30 godzin żeby zamknąć program (nie licząc tego co możesz ściąć z nalotu PIC PL(G))
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M.Zach Zobacz posta
    Orientuje się ktoś ile by kosztowało dokończenie szkolenia PPL(a), podczas gdy zakończyłem Lotnicze przysposobienie wojskowe tj:
    -20 h nalotu ogólnego
    -samoloty : Cessna 152, cessna 172, okazjonalnie Extra 300 i zlin 526f
    Na cessnach łączny nalot 18,5 h i 1,5 h na akrobację na extrze i f'ce.
    Posiadam również licencję szybowcową.
    I jaki ośrodek byście polecili do dokończenia szkolenia ?
    1. Udajesz się do wybranego FTO
    2. FTO przeprowadza weryfikację twoich umiejętności i opracowuje indywidualny program szkolenia
    3. ULC zatwierdza (z reguły) program.
    4. Szkolisz się wg zatwierdzonego programu.
    Ile to może kosztować? Któż to wie... Na dzień dzisiejszy program będzie obejmował min. 25h lotu tak aby spełnić wymagania JAR do PPL, czyli przy najbardziej korzystnym układzie masz 20h x ~500 PLN = ~10.000 PLN. Do tego mogą ci doliczyć opracowanie programu + teorię, powiedzmy za 1000 PLN. Czyli za około 11.000 złociszy masz szansę dokończyć szkolenie.

  6. #6
    Awatar M.Zach

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Adampol

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Musisz dolatać te godziny, które są w programie w poszczególnych zadaniach. Przy szkoleniu do PPL(A) można odliczyć max 10 godzin z nalotu szybowcowego (10% z nalotu dowódczego) . Tak z ciekawości, gdzie robiłeś szkolenie LPW?
    Szkolenie robiłem w Piastowie i chyba tam się też udam by dokończyć je
    Program jaki realizowaliśmy to był typowy program do PPL(A) więc należało by tylko uzupełnić braki typu trasy i pewnie jakieś strefy jeszcze

  7. #7
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    To zapraszam do Piastowa Właśnie dlatego pytałem, bo byłem na lotnisku kiedy szkoliła się wasza grupa

LinkBacks (?)

  1. 08-03-2013, 21:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •