Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13

Wątek: dalsza droga

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Katowice/ Kęty

    Domyślnie dalsza droga


    Polecamy

    Witam !
    Jeżeli trafiłem w złą zakładke to z góry przepraszam i proszę przenieść temat.
    Właśnie zaczynam kurs teoretyczny PPL(A) i chciałbym się was troszke poradzić jak wygląda dalsza droga aby zacząć zarabiać i by kolejny kursy zaczeły się powoli zwracać. Czy może ktoś mniej więcej przybliżyć dalszą moją drogę i dać jakieś wskazówki jak najlepiej ? Jestem początkującym forumowiczem więc prosze o wyrozumiałość .
    Pozdrawiam !

  2. #2
    Awatar flyboy16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Porządzie

    Domyślnie

    No więc tak jak zrobisz PPL(A) to przydała by ci się IR(instrument raiting) loty bez widoczności no i potem CPL czyli licencja pilota zawodowego
    bez tego nie możesz zarabiać na lotnictwie później możesz latać na powietrznych taksówkach oczywiście jak znajdziesz pracę lub zrobić ME
    uprawnienia na wielosilnikowce, i spróbować dostać się do linii lotniczej która sfinansuje ci type raiting a potem będziesz latał u nich a oni ci z wypłaty będą za to odcinali to jest droga krótsza ale znacznie droższa,A dłuższa to zrobić PPL i dostać się na studia np PRZ lub Chełm tam po skończeniu będziesz miał ATPL(frozen) czyli liniową (zamrożoną-musisz wylatać w lini w ciągu kilku lat ileś tam godzin żeby ją utrzymać).Więcej nie wiem.
    będziesz

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Katowice/ Kęty

    Domyślnie

    Aha czy po PPL, IR i CPL mogę starać się o prace a jak sprawa wygląda z nalotem po PPL-u? chodzi mi o te 100 godzin to mam się zgłosić do aeroklubu? czy to ,,na swoim samolocie" musze wylatać ( wypozyczonym od aeroklubu)?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Kolego

    po PPL gdy masz już licencję w ręku jednocześnie rozpoczynasz budowanie nalotu 100h jako PIC i zapisujesz się na teorie ATPL. Teoria srednio trwa pół roku i zdajesz w ULC 14 egzaminów ATPL frozen. Następnie zdajesz angielski min. na poziomie ICAO level 4. Te egzaminy uprawniają Cie do zrobienia IR. Gdy zrobisz IR podchodzisz do CPL (dzięki IR musisz wylatać mniej godzin na praktyce do CPL). Gdy zdasz CPL rozpoczynasz MEPL a potem robisz konwersje na IR MEPL. Gdy wszystko zdasz raczej musisz zrobić TYPE Rating na własną rękę, teraz linie nie chcą finansować, kryzys itp. koszt ok 130tyś zł. Robiąc TR robisz jednocześnie MCC.

    Pozdro

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Katowice/ Kęty

    Domyślnie

    dzięki bardzo za konkretne odpowiedzi! jeszcze ostatnie pytanko ile może to trwać czasu??? 5-10 lat ?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    jak masz kase i wolny czas na wszystko, od PPL do ATPL to 2-3 lata bez Type Rating i MCC

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antek Zobacz posta
    Aha czy po PPL, IR i CPL mogę starać się o prace a jak sprawa wygląda z nalotem po PPL-u? chodzi mi o te 100 godzin to mam się zgłosić do aeroklubu? czy to ,,na swoim samolocie" musze wylatać ( wypozyczonym od aeroklubu)?
    Małe szanse. Teraz jest kryzys i aeroklubowe latanie za darmo też jest oblegane przez osoby, które mają 200-400 godzin. Tak samo w prywatnych ośrodkach spadochronowych...często wymagają 250h. Do holowania szybowców wypadało by mieć jeszcze licencje szybowcową. Można szukać szczęścia ale w tej chwili obstawiam, że nikt nie zaryzykuje dawania jakiejś fajnej fuchy osobie z 45 godzinami. Będziesz musiał dolatać godziny za własną kasę albo iść na studia dla pilotów.

    Co do czasu robienia tego wszystkiego to mając kase - tak jak napisał kolega wyżej. Nie mając własnej kasy nic a nic to mi przy okazji po drodze robiąc szybowcową zajęło to 9 lat.

    Co do pracy w liniach to obecnie eurolot prowadzi rekrutacje i minimum to 500h i pełne MCC. TR spłacany z pensji.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    holowanie szybowców wg przepisów już nie można zaliczyć do nalotu bo AN-2 ma kategorię SPEC bo na nim najczęściej holuje się szybowce

  9. #9
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skarga Zobacz posta
    AN-2 ... na nim najczęściej holuje się szybowce
    For every solution there is a problem.

  10. #10
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    1. Antek o ile wiem nie jest specjalem
    2. Antek nie holuje szybowców
    3. Na antka potrzeba 70h PIC wg tego programu który widziałem.
    4. W praktyce w tej chwili antka opłaca się robić tylko z CPL.
    5. Specjal zalicza się do nalotu.
    6. Nalot ze specjala nie zalicza się do nalotu jaki można zaliczyć do CPL.
    7. Wcale nie holuje się najczęsciej na specjalach. Ja sporo holi zrobiłem na C172k

    Chyba Ci się z JAKiem 12 pomyliło ale kurcze ... nie wiecie to nie piszcie

  11. #11
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zapraszam:

    "Jak dorobić sobie skrzydeł"

    Teoria ATPLa jest ważna 7 lat i przedłuża ją kontrola IR(A). Do jej odmrozenia potrzebne jest m.in. 1500 h. Wiekszość informacji na temat kolejnych kroków po PPLce jest w podanym linku. Wszystko jest, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nie wiesz, sprawdź albo w ogóle powstrzymaj sie od pisania.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Katowice/ Kęty

    Domyślnie

    na prawde dzieki za rady jezeli ktos ma jeszcze jakies porady to oczywiscie piszcie wszystko sie przyda!

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak masz kasę to robić po liście zamieszczonej powyżej i tyle, taka światła rada

LinkBacks (?)

  1. 19-12-2012, 22:02

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •