Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree7Likes
  • 1 Post By layoverlover
  • 5 Post By layoverlover
  • 1 Post By PiotrekR

Wątek: Eurocopter EC135

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie Eurocopter EC135


    Polecamy

    Gdzie i za ile można zdobyć licencję pilota Eurocopter EC135 ?
    Chodzi mi głównie o podjęcie pracy w lotnictwie medycznym a takowa licencja jest tam bardzo potrzebna.
    Pozdro.

  2. #2
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Chyba mówisz o Type Rating EC135?
    Minimalny program na TR EC135 to 5:30 TT - jeśli nie miałeś uprawnień na turbinowe wielosilnikowe to chyba ok 10:00 TT.
    Godzinka lotu ok. 8 tys. zł - popytaj w Heli Invest.
    PZDR
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  3. #3

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    No to pozdro....kupa hajsu. A nie da sie po studiach lotniczych (po ukończeniu czysta teoria bez nalotu) ubiegać się w jakiejś instytucji o kursy, szkolenia przygotowanie kierunkowe itp? wszystko trzeba z własnej kieszeni finansować? Chodzi mi o prace w Pogotowiu Lotniczym. Jeśli trzeba bulić swój hajs to ile tak mniej więcej łącznie wyjdzie? Ponad 20 kafli?

  4. #4
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Szkolenie do licencji pilota smiglowcowego, to koszt >200 "kafli". A to Ci jeszcze nie da mozliwosci pracy w LPR, bo tam potrzeba min. 1000h nalotu jako dowódca. Jedyna instytucja w Polsce, ktora w/w "sponsoruje", to wojsko...
    alien likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Czyli po zawodach :'( ehhh... głupie marzenia...

  6. #6
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meqq Zobacz posta
    Czyli po zawodach :'( ehhh... głupie marzenia...
    Nieprawda, marzenia nie są głupie - tylko droga do nich nie zawsze jest prosta...
    urban787, uKL, Irik and 2 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Tylko czy studiowanie lotnictwa bez licencji pilota ma sens? Bo 200 tysięcy raczej nie ukradnę ( Kurcze myślałam że 20 kafli starczy a tu taki "fejk". Może Pan mi coś poradzi co dalej robić...

  8. #8
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    20 "kafli" to do PPL(A) na C152
    Niestety, śmigłowce są średnio 4 razy droższe.
    Tak na marginesie: nie zrobisz z PPL(H) TR na EC135 - producent wymaga minimum CPL(H)
    I na koniec - regulamin forum mówi coś o zwrotach typu: "Pan, Pani" - walec równa wszystkich
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 02-03-2013 o 10:11
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  9. #9
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    20 "kafli" to do PPL(A) na C152
    I to też mając dobrą oferte

  10. #10
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    I to też mając dobrą oferte
    Właśnie
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  11. #11

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Niestety, śmigłowce są średnio 4 razy droższe.
    Nie jest aż tak źle, szkoląc się w USA (do poziomu w którym można dostać pracę i dolatać do pierwszych 1000 godzin) CPL(H)+IR+CFI+CFII wychodziło ok. $70-80k, a na samolotach CPL(A)+IR+CFI+CFII+MEI około $58-65k.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    No to go pocieszyliscie zamiast 20 ma do wydania jakies 220-240
    Pomysl chlopaku o dobrym kredycie jesli chcesz latac na smiglakach albo studiujac pokombinuj z wymiana studencka z USA i wtedy masz szanse troche wiecej dorobic
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  13. #13
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    A z czystej ciekawości, czy posiadanie CPL(A) zmniejsza w jakimś stopniu wymagania do CPL(H), o np. liczbę godzin do rozpoczęcia szkolenia ?
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  14. #14
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy Zobacz posta
    A z czystej ciekawości, czy posiadanie CPL(A) zmniejsza w jakimś stopniu wymagania do CPL(H), o np. liczbę godzin do rozpoczęcia szkolenia ?
    Tak, obczaj sobie przepisy PART-FCL. Może nie tyle co CPL(A) - wystarczy nalot PIC na samolotach.
    Chudy likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Tak na marginesie: nie zrobisz z PPL(H) TR na EC135 - producent wymaga minimum CPL(H)
    ;o
    Nawet jak sobie kupie własny EC135 ?

  16. #16
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gucio Zobacz posta
    Nawet jak sobie kupie własny EC135 ?
    Jak sobie kupisz własny EC i będziesz koniecznie chciał go pilotować z PPL(H)to już Eurocopter będzie z tobą uzgadniać szczegóły - m.in. znacznie okrojony zakres gwarancji i duuużo wyższe ubezpieczenie.
    Ale kto zabroni "milionerowi"...
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •