Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie Egzamin praktyczny


    Polecamy

    Witam, pozdrawiam całą lotniczą brać!
    Dobiegł czas szkolenia do ppl i w tym tygodniu mam egzamin praktyczny, chciałem zapytać bardziej doświadczonych pilotów na co się nastawiać, nie chciałbym żeby mnie coś zaskoczyło, szczególnie mam pytanie o teorie, na co szczególnie zwrócić uwagę powtarzając ją do egzaminu praktycznego?

  2. #2
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Żeby odpowiedziec ci na to pytanie to musiałbyś podać nazwisko egzaminatora, bo rozpiętość wymagań jest od zera teorii po pełną powtórkę z egzaminu teoretycznego. Znam nawet przypadek, że egzaminatora nie było w samolocie podczas egzaminu
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  3. #3

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Może to był egzamin na obsługę Drona Taa faktycznie nie pomyślałem, każdy egzaminator ma swoje standardy. Konkretnie o osobach nie chce pisać, pytanie raczej z serii ogólnych. Chciałem raczej się dowiedzieć, jakie jest wasze doświadczenie, o co was pytali na egzaminie do ppl i czy coś było jakimś zaskoczeniem?

  4. #4
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Nie, to był egzamin na PPL i egzaminowany poleciał C152 sam
    Mi się trafił egzaminator, ktòry wychodził z założenia, że jak umiem wystartować, wylądować (w tym awaryjnie) i nie tracę orientacji w powietrzu to nie ma sensu stawać mi na drodze kariery lotniczej więc o teorię nie pytał wcale.
    Ale znam też przypadki kiedy egzaminator zadał jakieś pytanie z teorii przed wejściem do samolotu i przy braku odpowiedzi uznał egzamin za oblany
    Napisz mi na pw kto cię będzie egzaminował to ci powiem czy coś o nim słyszałem.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Katowice/ Kęty

    Domyślnie egzamin praktyczny

    Witam !
    głby mi ktoś wytłumaczyć co jest brane pod uwagę na egzaminie praktycznym?
    Czy obowiązkowa jest znajomość kalkulatora (e6) Jeppsen? Posiada ktoś polską instrukcję :P?
    Z góry dzięki


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 08-07-2013 o 18:46

  6. #6
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    http://www.ulc.gov.pl/_download/pers...molotowego.pdf

    Tutaj masz to co powinno się znaleźć na egzaminie praktycznym. Nie ma czegoś takiego jak "znajomość obsługi kalkulatora", ale szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie pilota z licencją, który nie umie posługiwać się tym urządzeniem w celu zaplanowania trasy.

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antek Zobacz posta
    czy obowiązkowa jest znajomość kalkulatowa (e6) jeppsen? posiada ktoś polska instrukcje :P?
    Nie sądzę aby ktokolwiek wymagał od Ciebie znajomości jakiegoś konkretnego liczydła. Jeżeli korzystasz z SN-3, kalkulatora elektronicznego, liczysz na palcach bądź w pamięci to nikt nie powinien się Ciebie czepiać... dopóki nie aspirujesz na pilota zawodowego. Co do instrukcji po polsku to jest coś takiego w podręczniku pilota samolotowego.

  8. #8
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    nie wyobrażam sobie pilota z licencją, który nie umie posługiwać się tym urządzeniem w celu zaplanowania trasy.
    Ja już nie umiem posługiwać się tym urządzeniem, bo ostatni raz miałem je w ręku na szkoleniu do PPL. Odkąd mam licencję trasy planuję o wiele szybciej w Excelu

    A na egzaminie nikt kompletnie o kalkulator nie pytał...
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie byłem odpytywany ze teorii, choć do tego się przygotowałem. Mieliśmy lecieć do Grądów, ale dzień przed lotem sprawdziłem w AUP, że TSA będzie zajęte, więc zadzwoniłem do egzaminatora z informacją, że musimy zmienić plan. Widocznie uznał, że wiem jak przygotować lot. Przed lotem przygotowałem samolot i w sumie nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło, poza tym , że lądowaliśmy w z konwojera w Sobieniach, na których wcześniej nie byłem. Przeciągnięcia, głębokie zakręty kilka lądowań, przy dość silnym bocznym wietrze i symulowana awaria silnika przed IV zakrętem.

    W ciekawy sposób zostałem odpytany z punktów VFR w okolicach Warszawy. Egzaminator stwierdził, że dawno tędy latał i "nie pamięta" co jest gdzie w okolicy. Świetna i mało stresująca metoda oceny wiedzy - odgrywałem rolę "eksperta"

    Poza tym nic spoza tego co miałeś na kursie. Mój egzamin wspominam bardzo miło. Na priv mogę Ci napisać z kim latałem.
    A mile of highway only takes you one mile, a mile of runway can take you anywhere in the world.
    http://eplatanie.wordpress.com/

  10. #10
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Ja już nie umiem posługiwać się tym urządzeniem, bo ostatni raz miałem je w ręku na szkoleniu do PPL. Odkąd mam licencję trasy planuję o wiele szybciej w Excelu
    Nie ma też co przesadzać w 2 stronę. W jaki sposób zaplanujesz się z miejsca gdzie nie ma prądu?

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Jeżeli na szkolenie teoretyczne na PPL(A) będę uczęszczał do Aeroklubu Warszawskiego to będę mógł potem iść na szkolenie praktyczne do AOSL?

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wonz1 Zobacz posta
    Jeżeli na szkolenie teoretyczne na PPL(A) będę uczęszczał do Aeroklubu Warszawskiego to będę mógł potem iść na szkolenie praktyczne do AOSL?
    Nie powinno być z tym problemu. Kończysz szkolenie teoretyczne, odbierasz zaświadczenie o ukończeniu i w AOSL dajesz ten papierek do dokumentacji jako, że masz już szkolenie teoretyczne zrobione. Ewentualnie ośrodek może chcieć, abyś napisał wewnętrzny test, dla potwierdzenia posiadanych wiadomości.
    Najlepiej jak skontaktujesz się z AOSL i zapytasz, będziesz miał wtedy pewność.

  13. #13
    Awatar Camaroon

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    W-wa

    Domyślnie

    Mam pytanie. Słyszałem że na egzaminie nie trzeba lecieć na kontrolowane, wystarczy np. EPGR

  14. #14
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Camaroon Zobacz posta
    Mam pytanie. Słyszałem że na egzaminie nie trzeba lecieć na kontrolowane, wystarczy np. EPGR
    Nie ma takiego obowiązku. Mój egzamin odbył się w 100% w przestrzeni klasy G
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  15. #15
    Awatar Camaroon

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    W-wa

    Domyślnie

    Kiedyś wszyscy musieli zaliczyć lądowanie na kontrolowanym podczas egzaminu. Tak mi się utarło w głowie, jestem przed praktyką wiec mam trochę pytań. A tak na marginesie jak wyglądał twój egzamin?

  16. #16
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Kiedyś VFR kontrolowane było osobnym uprawnieniem, które się robiło po PPL, a teraz mając PPL możesz latać zarówno w przestrzeni kontrolowanej jak i niekontrolowanej.
    Mój egzamin to było kilka kręgów na lotnisku aeroklubowym, jedna imitacja lądowania awaryjnego i krótka trasa, którą sobie wymyśliliśmy z egzaminatorem już w czasie lotu, żeby do wymaganych 90 min. dolatać.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #17
    Awatar Camaroon

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    W-wa

    Domyślnie


    Polecamy

    No to super,dzięki za odpowiedz ja jestem przed samodzielną 3 godzinna trasą myślałem o Grądach i Płocku. Będę startował z Sobieni. I w Sobieniach robię egzamin praktyczny trochę się tam pozmieniało na lepsze.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •