Na PPL też musisz zdać egzaminy w ULC i jak zdasz dostajesz licencje, jesteś pilotem turystycznym tzn nie możesz zarabiać na lataniu i jak nie zrobisz dodatkowych uprawnień to tylko loty VFR możesz wykonywać.
Witam.
Mam pewnie bardzo banalne pytanie ale na początku powiem że jeszcze jestem za młody żeby zrobić PPL, aczkolwiek jest to moje największe marzenie. Pytanie: Jak ktoś chce zrobić PLG to musi przejść przez rożne "etapy" szkolenia np. celność lądowania, i po zdaniu egzaminu w ULCu przechodzi z ucznia-pilota na pilota, a jak jest z PPL??? Jeszcze nigdy nie słyszałem że trzeba przechodzić jakieś "etapy" więc chcę się tylko upewnić, czy po zrobieniu kursu na PPL staję się już pilotem???
Pozdrawiam
Na PPL też musisz zdać egzaminy w ULC i jak zdasz dostajesz licencje, jesteś pilotem turystycznym tzn nie możesz zarabiać na lataniu i jak nie zrobisz dodatkowych uprawnień to tylko loty VFR możesz wykonywać.
Trochę dziwne pytanie, ale postaram się odpowiedzieć.
Można powiedzieć, że szkolenie praktyczne do PPL(A) składa się z trzech "etapów". Uogólniając - pierwszy to ćwiczenie kręgów, drugi to tzw. "ślepaki" czyli loty w strefie z zasłoniętą kabiną i z widocznością tylko najważniejszych przyrządów (prędkościomierz, wariometr, sztuczny horyzont, wysokościomierz, żyrobusola i koordynator zakrętu), a trzeci to loty po trasach. Po każdym "etapie" odbywa się lot (można go nazwać egzaminem) z innym instruktorem, niż ten, który szkolił. Potem egzamin praktyczny z egzaminatorem ULC. Po przejściu tych etapów (+ zdana teoria) otrzymuje się licencję, a mając ją już w ręku "przechodzi się z ucznia-pilota na pilota".
Nie ma egzaminu z ćwiczenia B czyli ze ślepakow.
Ogolnie w całym szkoleniu są 4 egzaminy z innymi instruktorami. W ćwiczeniu A lot sprawdzający przed wylotem samodzielnym (kręgi) i lot egzaminujący na zakończenie ćwiczenia A (lot do strefy, niskie kręgi). W ćwiczeniu C jest to lot sprawdzający przed samodzielnym wylotem na trasę i lot na zakończenie szkolenia na lotnisko kontrolowane.
Masz rację, mój błąd.
Ok, wielkie dzięki.
Każdy ośrodek może mieć swój mniej lub bardziej zmodyfikowany plan szkolenia zatwierdzony przez ULC.
Rozwijając podstawowy schemat 3 ćwiczeń na przykładzie jednego z ośrodków:
1. Zadanie pierwsze
- loty do strefy, podstawowe zasady pilotażu zakręty lot po prostej, zniżanie itd.
- budowa kręgu - kilkadziesiąt kręgów, w tym część z bocznym wiatrem, w utrudnionych warunkach, w różnych konfiguracjach itd.
- imitacje - imitacje obcięcia silnika w różnych etapach lotu i na przelocie
- strefy na przeciągnięcia
- 6x kręgi doskonalące - udowodnienie instruktorowi, że możesz iść na samodzielne
- 2 kręgi sprawdzające - z egzaminatorem
- kilkadziesiąt kręgów solo
- ok. 6 stref pilotażu doskonalącego z instruktorem - zakręty 45-60*, wężyki, ślizgi, spirale itd.
- 3 strefy solo
- 1 egzaminacyjna strefa
2. zadanie drugie, ślepaki. Wszystkie strefy z instruktorem i w goglach
- 1 strefa na samolocie z okularami dzięki którym widzisz tylko przyrządy
- ok. 6 stref na samolocie/symulatorze
- 3 strefy na samolocie
3. zadanie trzecie - trasy
- 1h trasa zapoznawcza z łatwymi punktami itd.
- ok 3-4. tras po 1h każda
- trasa 2h
- trasa 3h
- trasa z egzaminatorem
- ok. 3 tras solo każda po 1h
- jeszcze jakieś trasy
- trasa na zakończenie - obce lotnisko kontrolowane
egzamin ULC.
Tak to mniej więcej wygląda, każda strefa to 30 minut, krąg ok. 7-8minut
Zakładki