Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree2Likes
  • 2 Post By Rorter

Wątek: Etapy PPL???

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Konstancin-Jeziorna, Poland

    Domyślnie Etapy PPL???


    Polecamy

    Witam.

    Mam pewnie bardzo banalne pytanie ale na początku powiem że jeszcze jestem za młody żeby zrobić PPL, aczkolwiek jest to moje największe marzenie. Pytanie: Jak ktoś chce zrobić PLG to musi przejść przez rożne "etapy" szkolenia np. celność lądowania, i po zdaniu egzaminu w ULCu przechodzi z ucznia-pilota na pilota, a jak jest z PPL??? Jeszcze nigdy nie słyszałem że trzeba przechodzić jakieś "etapy" więc chcę się tylko upewnić, czy po zrobieniu kursu na PPL staję się już pilotem???

    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar flyboy16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Porządzie

    Domyślnie

    Na PPL też musisz zdać egzaminy w ULC i jak zdasz dostajesz licencje, jesteś pilotem turystycznym tzn nie możesz zarabiać na lataniu i jak nie zrobisz dodatkowych uprawnień to tylko loty VFR możesz wykonywać.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Trochę dziwne pytanie, ale postaram się odpowiedzieć.

    Można powiedzieć, że szkolenie praktyczne do PPL(A) składa się z trzech "etapów". Uogólniając - pierwszy to ćwiczenie kręgów, drugi to tzw. "ślepaki" czyli loty w strefie z zasłoniętą kabiną i z widocznością tylko najważniejszych przyrządów (prędkościomierz, wariometr, sztuczny horyzont, wysokościomierz, żyrobusola i koordynator zakrętu), a trzeci to loty po trasach. Po każdym "etapie" odbywa się lot (można go nazwać egzaminem) z innym instruktorem, niż ten, który szkolił. Potem egzamin praktyczny z egzaminatorem ULC. Po przejściu tych etapów (+ zdana teoria) otrzymuje się licencję, a mając ją już w ręku "przechodzi się z ucznia-pilota na pilota".

  4. #4
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Po każdym "etapie" odbywa się lot (można go nazwać egzaminem) z innym instruktorem, niż ten, który szkolił.
    Nie ma egzaminu z ćwiczenia B czyli ze ślepakow.

    Ogolnie w całym szkoleniu są 4 egzaminy z innymi instruktorami. W ćwiczeniu A lot sprawdzający przed wylotem samodzielnym (kręgi) i lot egzaminujący na zakończenie ćwiczenia A (lot do strefy, niskie kręgi). W ćwiczeniu C jest to lot sprawdzający przed samodzielnym wylotem na trasę i lot na zakończenie szkolenia na lotnisko kontrolowane.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Masz rację, mój błąd.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Konstancin-Jeziorna, Poland

    Domyślnie

    Ok, wielkie dzięki.

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Nie ma egzaminu z ćwiczenia B czyli ze ślepakow.
    Ja miałem

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Każdy ośrodek może mieć swój mniej lub bardziej zmodyfikowany plan szkolenia zatwierdzony przez ULC.
    Rozwijając podstawowy schemat 3 ćwiczeń na przykładzie jednego z ośrodków:
    1. Zadanie pierwsze
    - loty do strefy, podstawowe zasady pilotażu zakręty lot po prostej, zniżanie itd.
    - budowa kręgu - kilkadziesiąt kręgów, w tym część z bocznym wiatrem, w utrudnionych warunkach, w różnych konfiguracjach itd.
    - imitacje - imitacje obcięcia silnika w różnych etapach lotu i na przelocie
    - strefy na przeciągnięcia
    - 6x kręgi doskonalące - udowodnienie instruktorowi, że możesz iść na samodzielne
    - 2 kręgi sprawdzające - z egzaminatorem
    - kilkadziesiąt kręgów solo
    - ok. 6 stref pilotażu doskonalącego z instruktorem - zakręty 45-60*, wężyki, ślizgi, spirale itd.
    - 3 strefy solo
    - 1 egzaminacyjna strefa

    2. zadanie drugie, ślepaki. Wszystkie strefy z instruktorem i w goglach
    - 1 strefa na samolocie z okularami dzięki którym widzisz tylko przyrządy
    - ok. 6 stref na samolocie/symulatorze
    - 3 strefy na samolocie

    3. zadanie trzecie - trasy
    - 1h trasa zapoznawcza z łatwymi punktami itd.
    - ok 3-4. tras po 1h każda
    - trasa 2h
    - trasa 3h
    - trasa z egzaminatorem
    - ok. 3 tras solo każda po 1h
    - jeszcze jakieś trasy
    - trasa na zakończenie - obce lotnisko kontrolowane

    egzamin ULC.
    Tak to mniej więcej wygląda, każda strefa to 30 minut, krąg ok. 7-8minut
    PiotrekR and Olson like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •