Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree4Likes
  • 1 Post By Rorter
  • 1 Post By PiotrekR
  • 1 Post By Method321
  • 1 Post By Rorter

Wątek: Kurs okolice Lublina i kilka pytań

  1. #1
    Awatar pv=nrt

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie Kurs okolice Lublina i kilka pytań


    Polecamy

    Witam wszystkich, zastanawiam się jaki ośrodek szkolenia/aeroklub w okolicach Lublina jest polecany na PPL(A)? Cena też jakby była w miarę rozsądna
    Ile ważny jest sam kurs teoretyczny zakładając, że teraz chciałbym rozpocząć samą teorię, a praktykę w przyszłości, są jakieś ograniczenia? Ewentualnie po teorii od razu można zdawać egzamin t. w ULC?

    Bo tak myślę - na zimę szkolenie teoretyczne w sam raz, a reszta zależnie od finansów w przyszłości

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Ja robiłem kurs praktyczny z Exinie w Świdniku i ogólnie jestem zadowolony. Cena jest kwestią indywidualną, wg mnie nie jest najdrożej, a na pewno podczas kursu na plus wychodzi kontrolowane. Pomimo niedogodności i braku swobody, to nie trzeba latać do Rzeszowa na egzaminy, bo kontrolowane jest tuż pod nosem. Co więcej na Lubelszczyźnie jest sporo innych lotnisk w Chełmie, Zamościu, Stalowej Woli, Radawcu, czy nawet Białej Podlaskiej.
    Co do samej szkoły to podczas mojego kursu robiło go sporo osób i dzięki temu szkółka przeszła remont i standard się znacząco podniósł.

    Gdybyś miał jakieś pytania - wal na priv
    pv=nrt likes this.

  3. #3
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pv=nrt Zobacz posta
    Ile ważny jest sam kurs teoretyczny zakładając, że teraz chciałbym rozpocząć samą teorię, a praktykę w przyszłości, są jakieś ograniczenia?
    O ile przekroczysz rok od zakończenia teorii to przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego musiałbyś zdać KWT (Kontrola Wiadomości Teoretycznych). To egzaminy wewnętrzne i ich sposób przeprowadzenia / wygląd zależy od danego ośrodka. O ile w międzyczasie zmienią się przepisy dotyczące szkolenia (FCL) to będziesz musiał zaliczyć szkolenia pomostowe.

    Cytat Zamieszczone przez pv=nrt Zobacz posta
    Ewentualnie po teorii od razu można zdawać egzamin t. w ULC?
    Tak, można. Jednak ich ważność jest ograniczona.

    Cytat Zamieszczone przez pv=nrt Zobacz posta
    Bo tak myślę - na zimę szkolenie teoretyczne w sam raz, a reszta zależnie od finansów w przyszłości
    No tak to całkiem sensowne podejście. Też tak zrobiłem.

    Cytat Zamieszczone przez pv=nrt Zobacz posta
    jaki ośrodek szkolenia/aeroklub w okolicach Lublina jest polecany na PPL(A)? Cena też jakby była w miarę rozsądna
    Miałem do czynienia z Exinem w Świdniku - mogę polecić. Obczaj jeszcze ofertę aeroklubu z Radawca.
    pv=nrt likes this.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pv=nrt Zobacz posta
    Ile ważny jest sam kurs teoretyczny zakładając, że teraz chciałbym rozpocząć samą teorię, a praktykę w przyszłości, są jakieś ograniczenia?
    Jakbyś zadał sobie odrobinę trudu, to dosłownie 4 wątki niżej znalazłbyś odpowiedź to pytanie. Na przyszłość poleca się również funkcja "SZUKAJ".

  5. #5
    Awatar pv=nrt

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Jakbyś zadał sobie odrobinę trudu, to dosłownie 4 wątki niżej znalazłbyś odpowiedź to pytanie. Na przyszłość poleca się również funkcja "SZUKAJ".
    Przepraszam, rzeczywiście. Dzięki za odpowiedzi.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Spoko, każdemu może się zdarzyć. Byle nie było recydywy

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    A ja też od siebie dodam, że możesz zainteresować się ofertą Aeroklubu Świdnik. Nie będę pisać że fajnie się lata itd, bo tak można pisać o każdym miejscu- z konkretów, za 22000zł masz całe szkolenie (teoria+praktyka), można oczywiście zrobić np tylko teorię, oprócz tego z samolotów jest do wyboru C-152 i Pzl-110 Koliber. W Exinie jest C-152, 150 (chyba) i C-172. W Radawcu C-152, kiedyś też była C-172, ale nie wiem czy wciąż lata. Wypisuje te typy samolotów, bo może masz jakieś osobiste preferencje na czym chciałbyś latać.

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta
    Pomimo niedogodności i braku swobody, to nie trzeba latać do Rzeszowa na egzaminy, bo kontrolowane jest tuż pod nosem.
    Serio teraz na egzaminach po prostu "przeskakuje" się przez płot? Wciąż myślałem, że w takiej sytuacji leci się na obce kontrolowane.
    pv=nrt likes this.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Method321 Zobacz posta
    Serio teraz na egzaminach po prostu "przeskakuje" się przez płot? Wciąż myślałem, że w takiej sytuacji leci się na obce kontrolowane.
    Z tego co pamiętam trzeba zaliczyć lotnisko znajdujące się w przestrzeni kontrolowanej, a to czy będzie to EPLB, czy Lądowisko Świdnik to nie ma znaczenia - w końcu oba pasy znajdują się w przestrzeni kontrolowanej i procedury są w praktyce identyczne, bo też musimy prosić o zgodę na uruchomienie, kołowanie, zajęcie pasa itd.

  9. #9
    ruben323
    Goście

    Domyślnie

    Na egzaminie na PPL(A) nie ma obowiązku lotu na lotnisko kontrolowane, jest za to w programie szkolenia.

  10. #10

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ruben323 Zobacz posta
    Na egzaminie na PPL(A) nie ma obowiązku lotu na lotnisko kontrolowane, jest za to w programie szkolenia.
    Masz rację, jakoś mi się kojarzyło...
    W programie (przynajmniej Exin-owym) jest dwukrotne zaliczenie lotniska kontrolowanego (wlot lądowanie wylot i jeszcze raz) podczas ostatniej trasy, oraz wykonanie kręgów na kontrolowanym. Przed EPLB leciało się do Rzeszowa, robiło kręgi, potem wylatywało poza przestrzeń kontrolowaną i wracało jeszcze raz. Teraz Jedną część zalicza się na EPLB i do EPRZ leci się tam i z powrotem
    ruben323 likes this.

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •