TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
Like Tree11Likes

Wątek: Poznań - szkolenie PPLA gdzie najlepiej proszę o opinie Żelazny vs Biernat ?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Rokietnica

    Domyślnie Poznań - szkolenie PPLA gdzie najlepiej proszę o opinie Żelazny vs Biernat ?


    Polecamy

    Witam

    Decyzja podjęta chcę zrobić PPLA w Poznaniu . Zastanawiam się nad wyborem ośrodka szkoleniowego i tu proszę o opinie i uwagi osoby które w ostatnim czasie szkoliły się w Poznaniu .

  2. #2
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Aerotechnika, SmartAviation lub Biernat. W Żelaznym nie szanują klientów i kasują jak za zboże.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Biernat - fajne lotnisko, ale maszyny już leciwe, chociaż ogólnie spoko. Nie wiem, jak teraz z instruktorami, bo na pewno jeden z nich, taki najsensowniejszy jest teraz współwłaścicielem SmartAviation. SmartAviation to z kolei nowy samolot, fajni ludzie i szkolenie na Ławicy. Osobiście w tym momencie chyba poszedłbym do nich.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Rokietnica

    Domyślnie

    Wasze opinie o ośrodkach są poparte osobistym doświadczeniem ?

    Chciałbym zrobić szkolenie na samolocie Cessna z racji większej dostępności tych samolotów w kraju a co za tym idzie łatwiejszego wypożyczenia do budowania nalotu.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Robiłem póki co tylko teorię do PPL właśnie u Biernata, oglądałem sobie sprzęt dość dokładnie. W Smart fizycznie nie byłem, widziałem tylko Tecnama, wiem, że robią też szkolenie na Cessnach, mają to w cenniku. Wiem natomiast, że najbardziej obrotny i bezproblemowy instruktor wkurzał się na marazm u Biernata, więc otworzył swoją szkołę. Tyle mogę powiedzieć.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Rokietnica

    Domyślnie

    Nie znalazłem żadnej inf. o szkoleniu na Cessnie w Smart... mają tylko Tecnama ? Dodzwonić się również nie mogę .

  7. #7
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli chcesz się szkolić na Cessnie to polecam Aerotechnikę
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Rokietnica

    Domyślnie

    A dlaczego polecasz Aerotechnikę ? Szkoliłeś się tam ?

  9. #9
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Robiłem tam PPL, VFRnoc, IR i CPL/ME i nadal z nimi współpracuję
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie

    Ja zamierzam właśnie robić PPLA w Biernacie. Mam tam najbliżej, bo tylko pare kilometrów ale również z tego co się rozglądałem to lotnisko jedno z najfajniejszych

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie Zapraszamy na lotnisko EPPO do OSL Smart Aviation

    Cytat Zamieszczone przez maciej1977 Zobacz posta
    Nie znalazłem żadnej inf. o szkoleniu na Cessnie w Smart... mają tylko Tecnama ? Dodzwonić się również nie mogę .
    Cześć Maciej

    Zdziwiło mnie, że nie mogłeś się do nas dodzwonić. Widocznie osoba, do której zdzwoniłeś była akurat w powietrzu. Jeśli mieszkasz w Rokietnicy, czyli punkcie Charlie to idealną lokalizacją będzie dla Ciebie lotnisko Poznań Ławica oraz wybór OSL Smart Aviation. Szkolimy na nowym samolocie Tecnam P2002JF wyposażonym w awionikę cyfrową. Samolot udostępniamy naszym uczniom pilotom do budowy nalotu w ramach pakietów godzinowych, które oferujemy w bardzo atrakcyjnych cenach. Każdy pilot ma dostęp do samolotu poprzez aplikację TimeBROS (TimeBROS - system rezerwacji statkĂłw powietrznych) dzięki której możesz łatwo zarezerować samolot i masz pełen podgląd innych rezerwacji. Przewagą lotniska Poznań Lawica nad innymi lotniskami w okolicy jest możliwość latania cały rok. Lotnisko w zimie jest odśnieżane, więc nie grozi Tobie przymusowa przerwa w lataniu, jak spadnie metr śniegu. 16 lipstopada rozpoczyna się kurs teoretyczny do PPL(A) w cenie 990 zł + VAT. Zostały jeszcze 3 wolne miejsca. Koszt szkolenia praktycznego wynosi 21600 zł netto. Szkoląc się u nas płacisz za czas blokowy, a nie od momentu uruchomienia silnika, jak to ma miejsce w przypadku innych ośrodków, które szkolą na cessnach. W zimie samolot musisz grzać na ziemi co najmniej 15 minut zanim wystartujesz. Problem w tym, że ten za ten czas też musisz zapłacić. Zapraszam do odwiedzenia naszej strony OSL Smart Aviation

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Witam
    Ja również zaoszczędziłem wreszcie wystarczającą ilość pieniędzy abyzacząć moją przygodę z lotnictwem.
    Po przejżeniu wszystkich ofert z okolicy wybór mój padł właśnie na Biernata lub Smart Aviation. Z racji tego że nie mieszkam w samym Poznianiu tylko jestem dojeżdżający, przeważnie koleją (mam jakieś 70km) o wiele prostszy dojazd będę mieć na Ławicę do Smart Aviation. Ponaddto środek ten sprawia wrażenie profesjonalnego i nowoczesnego miejsca do nauki. Dojazd do Biernata byłby bardzo uciążliwy. Czy robił ktoś w Smart Aviation licencję? Chciałbym usłyszeć jakąś opinie.
    Dużym plusem wydawało mi się to że szoklenie prowadzone jest na nowym samolocie Tecnam p2002 w dodatku wyposażonym w Glass Cocpit. Jednakże ostatnio usłyszałem od kilku osób że Cessna do nauki jest lepsza. Zresztą ten sam temat był poruszany już na forum i prawie wszyscy wskazali Cessnę jako najlepszy samolot do szkolenia. Wylaszować C150/152 oczywiście też mam zamiar, ze względu na dostępność samolotu.
    Teraz to już sam nie wiem czy lepsze będzie szkolenie na Ławicy czy u Biernata na Cessnie.
    Bardzo proszę o jakąś opinie. Chyba że ktoś może wskazać inny ośrodek szkolenia, który będzie lepszy od wyżej wymienionych (okolice Zielonej Góry, Leszna, Poznania).

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie wybór należy do Ciebie

    Szkolenie na lotnisku kontrolowanym ma bardzo dużo zalet. Możemy latać cały rok, bez przerwy. Nie ma ryzyka, że rozpoczniesz szkolenie i nie skończysz go z powodu zaśnieżonego pasa. Uczeń-pilot od samego początku uczy się latać w przestrzeni kontrolowanej, ma więc styczność z profesjonalnym lotnictwem oraz procedurami. Szkolimy pilotów z Polski i z zagranicy. Na początku tego roku egzamin praktyczny zdał nasz uczeń z Tadżykistanu. Za chwilę egzamin będzie zdawał kolejny uczeń, który szkolenie rozpoczynał na Cessnie, ale przeniósł się do nas. Na szkoleniu teoretycznym PPL(A) mamy obecnie 10 uczniów.

    Również cenowo jesteśmy najbardziej atrakcyjnym ośrodkiem szkolenia lotniczego w Poznaniu i okolicy. Koszt 45 godzin szkolenia praktycznego do licencji samolotowej PPL(A) wynosi u nas 21600 zł netto. Rozliczamy czas blokowy, a nie od momentu uruchomienia, jak to ma miejsce w innych ośrodkach. Krótko mówiąc uczeń-pilot nie traci u nas pieniędzy na wygrzanie silnika, co trwa czasami 15 minut.

    Jako instruktor mam wylatane 850 godzin na Cessnach. Szkoliłem pilotów zarówno na Cessnie 152 i 172. Mam wylatane również 100 godzin na Cessnie Corvalis. Jeśli ktoś mi mówi, że dany samolot jest lepszy od drugiego to zadaję mu pytanie, czy latał na tym drugim? Mamy u siebie pilotów, którzy szkolili się na Cessnach, a następnie wylaszowali się na Tecnama. Zgadnij, gdzie i na czym wolą latać? Tecnam jest obecnie największym producentem samolotów GA na świecie. Ich samoloty świetnie się sprzedają ze względu na znakomite osiągi, bezpieczeństwo i bogate wyposażenie, którego nie znajdziesz w samolotach starego typu. Cyfrowe przyrządy pokładowe działają dokładnie i bez zarzutu. Częścią szkolenia praktycznego w naszej szkole są m.in. podejścia w symulowanych warunkach IMC z wykorzystaniem systemu ILS. Dzięki szkoleniu na lotnisku kontrolowanym, możemy znacznie częściej przeprowadzać takie ćwiczenia, a nie tylko raz. Na loty w warunkach IMC wg programu PPL(A) przeznaczone są aż 4 godziny.

    W cenie naszego samolotu mogliśmy kupić 10 samolotów Cessna 152 i być największym ośrodkiem szkolenia lotniczego w Poznaniu pod względem posiadanej floty, ale nie o to chodzi, prawda? Zależało nam, żeby szkolić na samolocie nowym, nowoczesnym i spełniającym najwyższe standardy wymagane obecnie w lotnictwie. W planie mamy zakup jeszcze jednego Tecnama P2002 i dwusilnikowego P2006. Poza tym nasz samolot jest dostępny w systemie rezerwacji, gdzie każdy pilot może zaplanować sobie czas, kiedy chce latać. Masz pełen wgląd, ile godzin zostało do obsług, gdzie jest samolot i kto będzie na nim latał w najbliższym czasie. Do tej pory ani razu nie mieliśmy konfliktu rezerwacyjnego oraz sytuacji, żeby pilot przyjechał na lotnisko, a samolot był niedostępny, co w innych ośrodkach zdarza się notorycznie.

    Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć wyczerpująco na twoje pytania. Zapraszam do nas na lotnisko na rozmowę i lot zapoznawczy, który powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. Zapraszam na naszą stronę www.fb.com/smartaviation.eu
    Można kontaktować się z nami telefonicznie pod numerem: +48 606 650 616 lub mailowo pisząc na osl@smartaviation.eu

    Pozdrawiam,

    Mateusz Działyński
    foofighter3 and Maciey like this.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Szkoliłem się w FTO Biernat (w tych czasach SmartAviation jeszczen nie było), a nalot buduję ostatnio głównie w SmartAviation, więc mogę powiedzieć coś o obu ośrodkach. W FTO Biernat szkoliłem się do licencji turystycznej na samolocie Cessna 152, uprawnienia VFR Noc na samolocie Cessna 172, laszowałem się na Cessnie 172 i po szkoleniu wylatałem tam kilkadziesiąt godzin właśnie Cessną 172. Przebieg szkolenia w FTO Biernat opisałem na blogu skyisthelimit.aero (skyisthelimit.aero).

    Szkoląc się sprawdzałem również ofertę FTO Żelazny6 i Aeroklubu Poznańskiego (tu jest opis: WybĂłr ośrodka szkolenia lotniczego (FTO) | skyisthelimit.aero). W Poznaniu można jeszcze szkolić się w FTO Technika-Aerotechnika oraz w FTO AeroPoznan. Ten pierwszy ośrodek w moim przypadku odpadł z miejsca, jedyną sensowną, jeśli chodzi o cenę, opcją jest Cessna 152 w ilości sztuk 1 (droga). AeroPoznań odpadł ze względu na cenę, szkolenie Cirrusem do PPL mija się z celem, a kosztuje tyle co 100 godzin Tecnamem.

    W FTO SmartAviation samolotem Tecnam P2002-JF w roku 2013 wylatałem ok. 40 godzin.

    Teraz po krótce opiszę to czego nie ma na blogu lub musiałbyś czytać wszystkie artykuły, aby do tego dotrzeć.

    Lotnisko/Lądowisko
    - Lądowisko w Żernikach jest fajnym miejscem do nauki, ale bardzo trudnym, droga startowa jest wąska, krótka, w przypadku niezmieszenia się w długości drogi startowej (ang. runway overrun) lądujesz na drodze ekspresowej. Takie zdarzenia mieli nawet doświadczeni piloci. W nocy oświetlenie pozwala lądować, ale nie można go porównywać do tego na Ławicy. Mi się to podobało, gdyż lubię się szkolić w trudnych warunkach, ale już latając praktycznie, często zmęczony po wielogidzinnym locie nocnym wolę 2500 metrów oświetlonej DS na Ławicy.
    - Ławica to lotnisko kontrolowane, trochę uciążliwe są kontrole bezpieczeństwa i macanka przed każdym lotem, ale przynajmniej czujesz się jak załoga rejsówki. :-D Latanie w przestrzeni klasy C ma dużo zalet, od początku uczysz się podzielności uwagi i postępowania zgodnie z instrukcją KRL.

    Samoloty
    - FTO Biernat posiada jak na polskie warunki wiele samolotów w tym do wynajmu dla osób z licencją PPL zaraz po szkoleniu. Są to samoloty wiekowe, w których w praktyce działa tylko silnik, obrotomierz, airspeed indicator, wysokościomierz i wariometr. Przyrządy nawigacyjne i żyroskopowe w małych Cessnach (150/152) są praktycznie atrapami, a w dużych działają lepiej lub gorzej (najlepiej w Cessnie 172P SP-CES), ale w IMC bym bał się tym latac pomimo, że niektóre mają ważny (o zgrozo!) certyfikat IFR.
    - FTO SmartAviation to jak narazie jeden samolot, ale dzięki oprogramowaniu do zarządzania wynajmem (..., a nie kartką i telefonem jak w FTO Biernat) samolot jest optymalnie wykorzystany i nie narzekam na jego dostępność. Właściciel ośrodka jest elastyczny i nie robi mi problemów, kiedy oddaję samolot o 2:30 w nocy po locie z trasy, a jeśli nabierzesz trochę doświadczenia to będziesz go mógł brać na noc również.

    Przede wszystkim Tecnam jest bardzo dobrze wyposażony, szczególnie RNAV i transponder w mode S, co jest konieczne do przeprowadzenia wielu operacji w lotach międzynarodowych i zapewnia dużo większą elastyczność, możliwość przelotu przez przestrzeń kontrolowaną, a nie jej omijania dołem lub kołem o promieniu kilkudziesięciu mil.

    Na Tecnamie możesz też naprawdę wykonać ćwiczenia z zadań pt. inadvertent flight into IMC potocznie "ślepaki", gdyż zarówno urządzenia radionawigacyjne, jak i przede wszystkim sztuczny horyzont i żyroskopowy wskaźnik kursu (dokładnie elektroniczny AHRS) działają. Tym samolotem jeśli będziesz na odpowiednim etapie i posiadał wiedzę teoretyczną (jeśli myslisz o dalszych etpach szkolenia), pod warunkiem pozostania w VMC (brak certyfikacji IFR), możesz ćwiczyć procedury podejść wg wskazań przyżądów (skyisthelimit.aero - YouTube - np. podejście VOR/DME).

    W samolocie bardzo ważną rzeczą jest ubezpieczenie. Ja latałem w FTO Biernat do czasu jak dostałem do podpisania oświadczenie, że ponoszę odpowiedzialność materialną za ewentualne wypadki (naprawa samolotu po nieudanym lądowaniu np. propstrike lub złamane podwozie to kilkadziesiąt do kilkuset tysięcy PLN). Po tym oświadczeniu poleciałem dwa razy, a jak tylko pojawił się Tecnam latam w FTO Smart Aviation - tam ubezpieczenie jest.

    Jeśli chciałbyś latać na Cessnie 152 czy 172 to laszowanie trwa 1-2 godziny, ale zapewniam Cię, że po kilku godzinach w pachnącym nowością Tecnamie będziesz myślał raczej o przesiadce do Cirrusa lub większy model Tecnama niż o cofnięciu się do epoki lat 70' - chyba, że będziesz chciał zobaczyć jak to jest.

    Tecnam posiada też bardzo nowoczesny silnik rotax, który choć żartuje się od nim, że jest od kosiarki do trawy ma istotną zaletę - jest tani w eksploatacji i tankujesz zwykłe paliwo 95 (docenisz ulgę dla portfela w lotach zagranicznych). Nie mniej jeśli nie ma 95 można wlać AvGas i kilka razy byłem w takiej sytuacji, ale to kosztuje nawet 3,5 EUR za litr.

    Wadą tego silnika jest mało ciepła w lotach, gdzie na zewnątrz jest niska temparatura (to jest w zasadzie zaleta, gdyż świadczy o wydajności, ale miło jest jak można siedzieć w samolocie w krtókim rękawku podczas gdy na zewnątrz jest -13, a w Tecnamie konieczna jest bluza). Jełśi chodzi o osiągi to w porównaniu do Cessny 152 jest zdecydowanie lepszy, ja z racji doświadczenia na Cessnie 172 początkowo narzekałem na brak mocy - jeśli lecisz sam Cessną 172 (jest czteromiejscowa) to podczas wznoszenia brakuje skali na wariometrze (jest do 1500fpm), niestety w Tecnamie 1200fpm to w zasadzie maks, a w praktyce to jest z 700fpm. ... i to jest jedyna wada moim zdaniem. W porównaniu do Cessny 172 ze zbiornikami long range czasami narzekam też na mniejszy zasięg.

    Tecnam jest też ergonomiczny, mi się bardzo przyjemnie nim lata choć początkowo jest trudny gdyż jest bardzo sterowny - nawet niewielkie wychylenie drążka powoduje dużą zmianę toru lotu.

    Istotne jest też rozliczanie wynajmu. W FTO SmartAviation płacisz za czas blokowy, czyli od momentu rozpoczęcia kołowania, do momentu zakończenia kołowania. W pozostałych ośrodkach płacisz za czas pracy silnika. Pomyśl sobie, że minuta włączonego silnika to 10PLN, 10-15 minut na grzanie tj. 100-150 PLN w plecy. ..., a dochodzą jeszcze inne niespodzianki np. w FTO Biernat musisz czasami podjechać do dystrybutora zatankować, trwa to ok. 5 minut, czyli kolejne 50 PLN w plecy. Jeśli po locie masz podjechać do hangarów na dole to też tracisz z 2-3 minuty więcej tj. 20-30 PLN. ..., a podczas szkolenia takich sytuacji napotkałem dziesiątki.

    Odnośnie instruktora, w FTO SmartAviation laszowałem się na Tecnama, więc wylatałem z Mateuszem kilka godzin, miło, przyjemnie, kulturalnie, nie narzekam. :-)
    Instruktorów z FTO Biernat też opisałem na blogu, jeśli jednak zdecydujesz się na ten ośrodek to tylko do instruktora Józefa Makowskiego - on szanuje uczniów, jest wymagający, czasami przeklnie, krzyknie, ale naprawdę szanuje uczniów i ich portfel (np. pomoże Ci albo wręcz zrobi to za Ciebie, obrócić samolot o 180 st. na ziemi tak abyś nie tracił cennej minuty tj. 10 PLN, na dodatkowe kołowanie. O samym doświadczeniu "Makosia" nie wspomnę, to jest inna szkoła pilotów, wyszkolony w aeroklubie dziesiątki lat temu, kilka tysięcy godzin w tym egzaminator, egzaminator i instruktor instruktorów i inspektor ULC.

    Reasumując, mi się w FTO Biernat nie latało źle, pewnie gdyby nie numer z ubezpieczeniem (..., a raczej brakiem) bym tam ciągle latał, ale FTO SmartAviation to nowa jakość. Wygodne pomieszczenia operacyjne, gdzie można przed lotem porozmawiać, wypić kawę, rozprostować kości na kanapie lub w fotelu, wydrukować operacyjny plan lotu, skorzystać z komputera itp (w FTO Biernat też można, ale to jest nieprzewidziane dla gości i trzeba dodatkowo poprosić o dostęp na stanowisku administracji itd, a nie ma dedykowanego miejsca dla pilota). To są wygody dla których nawet opłaca się wydać kilka złotych więcej, choć z tego jak ja znam cennik nie jest drogo (Tecnam pomimo, że pachnie nowością kosztuje mniej za godzinę niż Cessna 152 w większości ośrodków w Poznaniu, a do 172 nawet nie porównuj).

    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    skyisthelimit.aero
    Kazor, uKL, foofighter3 and 1 others like this.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Dzialynski Zobacz posta
    Tecnam jest obecnie największym producentem samolotów GA na świecie.
    To oczywiscie jest gruba przesada i nieprawda.
    Tecnam moze robi najwiecej samolotow w klasie Light Sport (czy jak inaczej ta klasa sie nazywa w Europie) ale na tym koniec, nawet nie robia najwiecej samolotow tlokowych - Cirrus wiedzie tu prym.
    No a jesli chodzi o caly rynek GA (turbopropy i bizjety) to w calkowitych obrotach najwieksza bedzie Cessna albo Bombardier - to sie zmienia, w kazdym razie Tecnam sie nie zmiesci chyba nawet w pierwszej dziesiatce glownych producentow.

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    To oczywiscie jest gruba przesada i nieprawda.
    A jednak prawda: Tecnam największym producentem GA na świecie

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tylko że ten artykuł to stos bzdur, Tecnam może i powstał jako modelarnia wcześniej, ale samoloty robi od 1986 roku. Co zresztą nie jest trudne do sprawdzenia, bo wystarczy poszukać jakiegokolwiek ich samolotu sprzed 1990... Brak. Może faktycznie jako ULM/LSA jak napisali ich model sprzedał się najlepiej, bo 2500 sztuk to świetny wynik, ale do innych producentów GA jeszcze daleko.

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    A ostatecznie nie ma to większego znaczenia, gdyż bezsporne jest, że w tej klasie Tecnam w tej chwili rządzi. Z małego Tecnama do większego Cirrusa jednak (finansowo) droga ciut dalsza, więc nie porównywałbym.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi! Są bardzo pomocne!
    Teraz już chyba nie mam wątpliwości jaki ośrodek wybrać. Najbardziej mnie przekonuje to kontrolowane lotnisko. Super że od początku uczysz się jak operować na dużych obiektach. Na pewno nie chciałbym doprowadzić do sytuacji że będę omijał duże lotniska z powodu strachu przed tymi wielkimi i panującym tam ruchem Tym bardziej że nie planuję poprzestać na PPL.
    Bardzo niska cena za godzinę lotu takim nowym samolotem też jest przekonująca.

  20. #20
    Awatar banan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    FTO SmartAviation to jak narazie jeden samolot, ale dzięki oprogramowaniu do zarządzania wynajmem (..., a nie kartką i telefonem jak w FTO Biernat) samolot jest optymalnie wykorzystany i nie narzekam na jego dostępność.
    Już bez przesady, że kartka i telefon to jakieś archaiczne rozwiązanie Dla mnie zadzwonienie i zaklepanie samolotu trwa max 2 min (zdecydowanie szybciej niż włączenie komputera, o ile tego mam akurat pod ręką)

    Jeśli chciałbyś latać na Cessnie 152 czy 172 to laszowanie trwa 1-2 godziny, ale zapewniam Cię, że po kilku godzinach w pachnącym nowością Tecnamie będziesz myślał raczej o przesiadce do Cirrusa lub większy model Tecnama niż o cofnięciu się do epoki lat 70' - chyba, że będziesz chciał zobaczyć jak to jest.
    Ma to wszystko sens, nie piszesz jednak o tym, że godzina w Tecnamie jest droższa o 20-30% od godziny w Cessnie 152. Jeśli myśli się o budowaniu nalotu to ta różnica urasta już do całkiem sporej kwoty, kwestie przesiadki do Cirrusa to już w ogóle wkładam między bajki.

    Istotne jest też rozliczanie wynajmu. W FTO SmartAviation płacisz za czas blokowy, czyli od momentu rozpoczęcia kołowania, do momentu zakończenia kołowania. W pozostałych ośrodkach płacisz za czas pracy silnika. Pomyśl sobie, że minuta włączonego silnika to 10PLN, 10-15 minut na grzanie tj. 100-150 PLN w plecy. ..., a dochodzą jeszcze inne niespodzianki np. w FTO Biernat musisz czasami podjechać do dystrybutora zatankować, trwa to ok. 5 minut, czyli kolejne 50 PLN w plecy. Jeśli po locie masz podjechać do hangarów na dole to też tracisz z 2-3 minuty więcej tj. 20-30 PLN. ..., a podczas szkolenia takich sytuacji napotkałem dziesiątki.
    W kołowaniu na Żernikach nie ma nic nadzwyczajnego, na każdym lotnisku trzeba przecież dostać się jakoś do pasa, a argument z tankowaniem jest trochę nietrafiony, bo dystrybutor jest "po drodze", więc nie wiem co trwa tutaj 5 minut? Na Ławicy też trzeba jakoś kołować, więc tutaj też można by zrobić zestawienie na co ile złotówek się traci, a dodatkowo trzeba pamiętać, że na Ławicy mamy też inny ruch, który powoduje, że nie zawsze od razu dostaniemy zgodę na start albo lądowanie i będziemy musieli trochę powisieć w holdingu. O kołowaniu do progu 10 już nawet nie chcę pisać
    Craviec and Krzysztof.May like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •