Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Nauka holu

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie Nauka holu


    Polecamy

    Witam chciałbym się nauczyć holu na Wildze. Orientuje się ktoś czy do tego trzeba robić jakieś loty w szyku, czy po prostu po wylaszowaniu wsiadam do wilgi z instruktorem i sie uczę holować. pozdrawiam

  2. #2
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    To już zależy bardziej od wewnętrznych przepisów aeroklubu co do doświadczenia pilota, który ma zostać holownikiem. Zwykle bierze się pod uwagę ilość godzin na samolotach, doświadczenie w lataniu na szybowcach. Co do minimów to musisz mieć licencję PPL(A) i wylaszowaną Wilgę.

  3. #3
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Wymagania programowe nie są aż tak wygórowane. 70h nalotu albo lic szybowcowa, PPL, 10h PIC na samolocie na którym robisz hol. Dużo zależy od ośrodka też tak jak Liveed powiedział.

    W praktyce teraz jeszcze szaleje kryzys na rynku pracy pilotów i wkręcenie się na holowanie jest bardzo trudne. U nas wszyscy mamy ponad 200h na samolotach i po ok. 100h na szybowcach. Myśle, że to się ruszy dopiero jak się linie otworzą, zbiorą troche ludzi z rynku to każdy pójdzie o szczebel w góre. Ogólnie polecam, dużo lądowań się robi. Niestety nalot z holowania jest mały.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Liveed takiej odpowiedzi oczekiwałem, dzięki
    PiotrekR te minima które powiedziałeś nie są jakoś ogarniczone przez ULC tylko zależnie od ośrodka szkolenia tak? Minima są takie jak napisał Liveed czyli PPL i Wilga?

  5. #5

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ariel7 Zobacz posta
    Liveed takiej odpowiedzi oczekiwałem, dzięki
    PiotrekR te minima które powiedziałeś nie są jakoś ogarniczone przez ULC tylko zależnie od ośrodka szkolenia tak? Minima są takie jak napisał Liveed czyli PPL i Wilga?
    PART – FCL – uprawnienia dodatkowe

    b) Osoba ubiegająca się o uprawnienie do holowania szybowców:
    1) musi mieć wykonane po wydaniu licencji co najmniej 30 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy oraz 60 startów i lądowań na samolotach, jeżeli przedmiotowa działalność ma być prowadzona na samolotach, bądź na motoszybowcach turystycznych, jeżeli przedmiotowa działalność ma być prowadzona na motoszybowcach turystycznych;
    2) musi ukończyć szkolenie w zatwierdzonym ośrodku szkolenia, obejmujące:
    (i) wykłady z wiedzy teoretycznej w zakresie operacji i procedur holowania;
    (ii) co najmniej 10 lotów szkolnych z holowaniem szybowca, w tym co najmniej 5 lotów szkolnych z instruktorem, oraz
    (iii) 5 lotów zapoznawczych na szybowcu holowanym przez statek powietrzny, przy czym nie dotyczy to posiadaczy licencji LAPL(S) lub SPL.PL L 311/42 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 25.11.2011

    d) Uprawnienia do holowania szybowców i banerów ograniczają się do samolotów lub motoszybowców turystycznych, w zależności od tego, na jakim statku powietrznym przeprowadzono szkolenie. Uprawnienia te można rozszerzyć, jeżeli pilot posiada licencję na samoloty lub motoszybowce turystyczne i wykonał z powodzeniem na jednym z tych typów statków powietrznych, w zależności od przypadku, co najmniej 3 loty szkolne z instruktorem obejmujące pełny program szkolenia dotyczącego holowania.

    e) Aby móc korzystać z uprawnień do holowania szybowców lub banerów, ich posiadacz powinien w okresie ostatnich 24 miesięcy wykonać minimum 5 lotów holujących.

    f) W przypadku gdy pilot nie spełnia wymagania określonego w lit. e), musi wykonać brakujące loty holujące z instruktorem lub pod nadzorem instruktora przed ponownym korzystaniem ze swoich uprawnień.

    ale to tylko ustawowe wymagania, realia są dużo cięższe jak już PiotrekR napisał, bo ustawowe wymagania spełnić nie jest jakoś bardzo ciężko

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •