PiotrekR faktycznie trochę mnie fantazja poniosła z tym AN2 (3500kg), a z nocą już rozumiem rozumiem o co chodzi i że jest różnica, jordanj staram się ,napisałeś coś co powtarzam często , nie ma pobocza
Dokladnie tak. Aby moc latac w nocy i z pasażerami są dwie drogi:
1. PPL 45h + VFR noc 5-15h zalezy od programu.
2. LAPL 30h + 5h simulated IMC + 10 godzin praktyki samodzielnej + 5-15h VFR noc zależnie od programu.
Tyle tylko, że podczas szkolenia do PPL tez masz minimum 10 godzin lotow samodzielnych, więc wychodzi na to samo.
@pimposz Jeśli latałeś na ULM to inna sprawa, wiesz już jak to jest i pewnie potrafisz trzymać skrzydła w poziomie. 30 godzin to tyle ile trwa kurs na prawo jazdy, tyle tylko że samolotu nie mozna zatrzymać i wysiąść albo zastanowić się jesli delikwent stwierdzi, ze jednak nie da sobie rady.
PiotrekR faktycznie trochę mnie fantazja poniosła z tym AN2 (3500kg), a z nocą już rozumiem rozumiem o co chodzi i że jest różnica, jordanj staram się ,napisałeś coś co powtarzam często , nie ma pobocza
Chcę odświeżyć wątek - mianowicie przymierzam się do licencji LAPL. Mam jednak wątpliwości - czy będzie możliwość pilotowania także wodnosamolotu? Myślę o maszynie na pływakach (nie o latającej łodzi).
Jeśli będziesz miał w licencji wpis SEP(S) to tak.
Niestety nie orientuję się jeszcze w kwestii uprawnień, certyfikacji samolotów czy też utrzymywania ciągłej zdatności do lotu dlatego mam prośbę czy możesz to rozwinąć? Powiedzmy, że kupię sobie jakiś wodnosamolocik w klasie experimental w USA (jakiś niedruży np bearhawk na pływakach w wersji 4 osobowej) to co musiał bym zrobić aby na nim latać w PL? Czy taki wpis SEP(S) mogę uzyskać do licencji LAPL? Przy okazji pytanie czy do licencji LAPL wymagane jest tzw 2 klasa zdrowia jak do PPL czy są mniejsze wymogi?
Z tym samolotem to się zorientuj - nie wiem jak jest obecnie, ale przy LAPL wymagane było aby samolot był w wykazie EASA i miał rejestrację jednego z państw UE.
Nie mówiąc już o tym, że w Polsce (chyba) nie ma gdzie wodować...
Lądowiska dla wodnosamolotów
No to kolejny temat. Co jeśli po prostu wyląduję gdzieś w pobliżu jakiejś mariny (np na zatoce gdańskiej albo gdzieś na martwej wiśle w pobliżu) i zacumuję w niej wodnosamolot? Grożą mi jakieś kary? Jeśli tak to przez kogo mogły by być one wymierzone? Dodam, że nie będzie to problem dla mariny... Jednak chyba pozostaje problem minimalnej wysokości lotu nad miastem (jeśli będzie to np na terenie gdańska) a taki kanał rzeczny nie jest oficjalnie lądowiskiem to złamię w ten sposób zakaz??
Hmm z tego wniosek, że żadnych wodnych lądowisk nie trzeba zgłaszać do Prezesa Urzędu i są one po prostu powszechnie dostępne! Tzn tak ja rozumiem ten zapis! No i to jest świetna wiadomość - w końcu o taką Polskę walczyłem! Tutaj te nieobowiązujące punkty:
2. Lądowiska podlegają wpisowi do ewidencji lądowisk, prowadzonej przez Prezesa Urzędu, na wniosek zgłaszającego lądowisko posiadającego zgodę posiadacza nieruchomości, na której znajduje się lądowisko, po uzyskaniu pozytywnej opinii instytucji zapewniającej służby ruchu lotniczego i właściwej miejscowo gminy (wójta, burmistrza, prezydenta miasta).
3. Prezes Urzędu może wykreślić lądowisko z ewidencji lądowisk na wniosek:
1) instytucji zapewniającej służby ruchu lotniczego;
2) zgłaszającego lądowisko;
3) posiadacza nieruchomości, na terenie której znajduje się lądowisko.
4. Starty i lądowania statków powietrznych mogą być wykonywane na lądowiskach tylko za zgodą zgłaszającego lądowisko i zgodnie z instrukcją operacyjną lądowiska.
5. Za bezpieczną eksploatację lądowiska odpowiada zgłaszający lądowisko.
6. Przepisy ust. 2-5 nie dotyczą lądowisk wykorzystywanych nie częściej niż 14 dni w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Start i lądowanie na takim lądowisku mogą zostać wykonane za zgodą posiadacza nieruchomości, na której znajduje się lądowisko.
Nie ma problemu żeby korzystać z wody jako lądowiska pod warunkiem robienia tego bezpiecznie. Poza uprawnieniami lotniczymi jednak, o ile dobrze pamiętam, potrzebujesz też uprawnienia sternika motorowodnego.
Z powodów kosztowych sugeruję licencję PPL(A) i tak robić na samolotach lądowych, a następnie zdobyć SEP(S).
Zakładki