Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree1Likes
  • 1 Post By konradeck

Wątek: Meteorologia - pytania egzaminacyjne ULC

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie Meteorologia - pytania egzaminacyjne ULC


    Polecamy

    A propos "ciekawych " pytań i odpowiedzi egzaminacyjnych ULC z Meteorologii polecam następujące, którego poprawną odpowiedź (zaczerpnięte ze strony boruha) pokazuje definicja podana araz poniżej. Jak dla mnie kuriozum, albo ja czegoś nie rozumiem i mam przytępiony umysł.


    PL050-0031 Front chłodny przyspieszony przemieszcza się z prędkością:
    Wybierz odpowiedź
    a. 90 – 100 km/h
    b. Około 60 - 80 km/h
    c. 5 – 10 km/h
    d. 20 – 40 km/h


    WYTŁUMACZENIE:
    Frontu chłodny II rodzaju (szybko przemieszczający się).
    Wskutek szybkiego przemieszczania się tego frontu dochodzi do gwałtownego wypychania powietrza ciepłego ku górze, co prowadzi do nadzwyczaj silnego rozwoju chmur Cb.
    Powstaje wał chmur burzowych wzdłuż linii frontu. Przed tą ścianą mogą wystąpić chmury Ac , Sc i Ac lenticuralis świadczące o powstaniu zafalowania. Przejściu takiego frontu towarzyszą silne ulewy, burze i szkwały. Strefa opadów jest wąska 60 – 80 km. Po przejściu frontu obserwuje się na przemian rozpogodzenia i wzrosty zachmurzenia chmurami Cu i Cb oraz ochłodzenie.
    Średnia prędkość przemieszczania się frontu chłodnego przyspieszonego wynosi około 100km/h


    Zawsze mnie uczono, że średnia 60-80 to 70, jak oni z tego "zrobili" 100, to jest ich wielka tajemnica.

    Albo takie:

    PL050-0173 Pionowy gradient temperatury w troposferze wynosi:
    Wybierz odpowiedź
    a. 1°C/100 m
    b. 0,4°C/100 m
    c. 1,2°C/100 m
    d. 0,65°C/100 m

    a przecież z tego co wiem, to zależy, czy mamy do czynienia z sucho czy wilgotno adiabatycznym gradientem. Tak więc odpowiedź A jest tu tez poprawna, bo nie sprecyzowano z jakim gradientem mamy do czynienia.

  2. #2
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Myszolot Zobacz posta
    PL050-0031 Front chłodny przyspieszony przemieszcza się z prędkością:
    Wybierz odpowiedź
    a. 90 – 100 km/h
    b. Około 60 - 80 km/h
    c. 5 – 10 km/h
    d. 20 – 40 km/h
    WTF????

    Tego nawet na ATPL nie ma

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Takich i wiele innych "kwiatów" na liście pytań ULC można znaleźć o wile więcej. Czy ktoś kiedyś analizował te pytania?
    Czy ktoś pokusił się o ich zweryfikowanie? Ileż jest pytań, których odpowiedzi są niejednoznaczne, a dostępne odpowiedzi
    bardzo nieprecyzyjne. Według mnie nadszedł czas aby ktoś przejrzał je, zweryfikował "po latach" i może nieco, proszę nie odebrać tego
    opacznie, unowocześnił. Na czym ma polegać egzamin teoretyczny na licencję PPL(x)? Na wpuszczeniu egzaminowanego w zakłopotanie,
    na wpuszczenie go w przysłowiowe maliny żeby mu nie poszło za dobrze? Czy egzamin taki nie winien być sprawdzianem najbardziej praktycznej w przyszłości wiedzy do wykorzystania? Jaki ma sens "wkuwanie" odpowiedzi na pytania, które nie znajdą w praktyce lotniczej żadnego wykorzystania?
    Wiem, że zaraz podniosą się głosy w stylu: Przyda się Wam, im więcej wiesz tym lepiej. Tyle, że to jest sposób myślenia z poprzedniej epoki. Dlaczego inne bardziej "rozwinięte" kraje już dawno temu doszły do wniosku, że wiedza praktyczna jest o niebo cenniejsza od obszerniejszej wiedzy ogólnej. Przecież efektem takiego podejście komisji egzaminacyjnej jest podejście egzaminowanych 3 x Z, czyli zakuć zaliczyć i zapomnieć. Jak dla mnie,
    to jest jakiś bezsens.
    Co ciekawe od dłuższego czasu w wieku źródłach szukam odpowiedzi na pytania z przedmiotu Prawo Lotnicze i, na Boga, nikt nie jest mi w stanie dać jasnej, klarownej odpowiedzi. To daje sporo do myślenia.

    A z drugiej strony jakiemu celowi służyć mają pytania dla "debili" w stylu:

    PL050-0129 Źródłem mas powietrza arktycznego jest:

    Wybierz odpowiedź
    a. Północna Afryka
    b. Północna Kanada
    c. Arktyka
    d. Północno-wschodnia część Atlantyku


    Rozgoryczony

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pytania o front nie rozumiem, przecież odpowiedź jest prawidłowa. Problem jest z wyjaśnieniem, ale czy to wyjaśnienie nie pochodzi z boruha?
    Cytat Zamieszczone przez Myszolot Zobacz posta
    Pionowy gradient temperatury w troposferze wynosi:
    Takie pytania odnoszą się do ISA.
    Cytat Zamieszczone przez Myszolot Zobacz posta
    Co ciekawe od dłuższego czasu w wieku źródłach szukam odpowiedzi na pytania z przedmiotu Prawo Lotnicze i nikt nie jest mi w stanie dać jasnej, klarownej odpowiedzi.
    Pytaj tutaj.
    Cytat Zamieszczone przez Myszolot Zobacz posta
    "kwiatów" na liście pytań ULC (...)
    Aktualna baza pytań do PPL ZTCW jest dość świeża, więc może jeszcze ją poprawiają.

    Od wyniku egzaminu zawsze można się odwołać.

    Ja tam jeszcze na papierowych testach poprawiałem długopisem pytania, ale nawet jeżeli testy sprawdzał autor pytań to niewiele to dawało.

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Moim ulubionym (miałem je na egzaminie), chociaż trochę "niemeteorologicznym" jest:

    W locie nurkowym ustalonym prawdziwe jest równanie:
    a. Pz = Px
    b. Px = Q
    c. Q = Q
    d. Pz = Q

    oczywiście chodzi o Px = Q, ale Q=Q wygląda też kusząco...
    Mairon likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Pytaj tutaj.
    Wiele pytań z Prawa Lotniczego jakie przytoczyłem znajdziesz tu, w założonym przeze mnie wątku "Prawo Lotnicze-pytania egzaminacyjne ULC"
    : Prawo Lotnicze - pytania egzaminacyjne ULC

    Będę wdzięczny jak się do nich odniesiesz (odniesiecie) i rzucisz(cie) trochę więcej światła na to zagadnienie.
    Ja wysłałem te pytania również do bardzo doświadczonego członka mojego aeroklubu z prośba o wykładnię.
    Jak na razie nie dostałem żadnej odpowiedzi więc cierpliwie czekam.

  7. #7
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Szukając odpowiedzi na twoje pytanie znalazłem coś takiego, może ci się przyda w przygotowaniach do egzaminu:

    http://meteo.sp.mil.pl/userfiles/file/Poradnik.pdf

    patrz strona 24
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Dzięki, całkiem zwięźle i prosto zredagowany dokument. Skorzystam choć wprowadza mnie w coraz większe zagubienie (kolejne źródło).

    Ale jak widać, pytanie z testu z ULC jest co najmniej nieprecyzyjne, a odpowiedź możliwe, że niepoprawna (albo sięga do niewiadomych
    źródeł). W dokumencie od Ciebie stoi jak byk: "przeciętnie od 30 do 60 km/h, a jedynie w skrajnych przypadkach 70-100 km/h";
    na ULC'u jest 60-80 km/h.

    Krew mnie powoli zalewa, bo zaczynam kompletnie się gubić i dochodzę do tragicznego wniosku, że pytania i odpowiedzi z ULC PKE
    należy wyryć w beret na głupa nie wnikając dlaczego jest tak, a nie inaczej. To co najmniej żałosne. Jeszcze w lotnictwie, gdzie raczej
    większość zagadnień winna być jasno sprecyzowana.

  9. #9
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Widzę, że lata lecą, a pewne rzeczy się nie zmieniają. Pewnie podobnie jest przy egzaminach na prawo jazdy.
    Odpowiadam na Twoją wątpliwość z ostatniego postu: tak, póki nie nastąpi jakaś rewolucja, należy bezmyślnie wyryć niektóre pytania i odpowiedzi i udzielić odpowiedzi "oczekiwanej" zamiast właściwej. Niestety


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •