siemanko,
wiesz moze, czy starsze typy CVR mialy nieskonczona "pojemnosc" nagrywanego dzwieku? Tzn czy np po 30 min rozpoczynalo sie nadpisywanie?
mfk
Witam,
czy jest logiczna i poprawna ta odpowiedź?:
PL099-0075 Unieruchamianie lub wyłączanie w czasie lotu pokładowych rejestratorów rozmów w kabinie (Cockpit Voice Recorder - CVR) jest dozwolone, gdy:
Wybierz odpowiedź
a. dowódca statku powietrznego uzna to za stosowne b. zapis zawiera treści naruszające dobre imię osób obecnych na pokładzie statku powietrznego c. dowódca statku powietrznego jest przekonany, że zapis powinien być zachowany jako materiał do dochodzenia w razie zdarzenia lub wypadku d. świadomość zapisu rozmów powoduje dyskomfort członków załogi
Moja logika jest nadszarpnięta, czy jest tu jakiś błąd? Według mnie z odpowiedzi na to pytanie wynika jednoznacznie, że jako dowódca statku mogę sobie wyłączyć CVR jeśli jestem przekonany, że zapis z niej winien być zachowany w razie zdarzenia kub wypadku ????. Czy jak nie chcę żeby odczytali co się stało (jak się coś stanie), to sobie mogę śmiało wyłączyć CVR ???
siemanko,
wiesz moze, czy starsze typy CVR mialy nieskonczona "pojemnosc" nagrywanego dzwieku? Tzn czy np po 30 min rozpoczynalo sie nadpisywanie?
mfk
Jak na mój rozum, to chodzi o coś zupełnie przeciwnego - żeby można było odczytać to, co się właśnie zapisało, czyli o uniknięcie nadpisania. To może mieć sens, jeśli był w locie jakiś incydent czy wypadek, piloci się wykaraskali, ale do używalnego lotniska mają jeszcze godzinę czy dwie.
Przykład całkiem teoretyczny - lecą nad oceanem, była próba porwania, obezwładnili napastnika, zapis walki jest na CVR. Ale do lądu jeszcze tysiąc mil... CVR się nadpisze. No to kapitan może wyłączyć/zatrzymać zapis, żeby był materiał dla komisji, prokuratury itd.
Świetnie, dzięki za odpowiedź i wyjaśnienia, ale po pierwsze nie mieliśmy na wykładach ani słowa o czarnych skrzynkach i temu podobnych urządzeniach (to w końcu PPL(A), a nie ATPL), po drugie trudno w literaturze PPL znaleźć tę tematykę. Czy aby na pewno egzamin teoretyczny ma obejmować wiedzę całkowitą ja istnieje w obszarze lotnictwa????
Polecam pytanie następne:
PL099-0073 Szczegółowe czynności dyspozytora lotniczego w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa nadzorowanej przez dyspozytora operacji lotniczej, są opisane w:
Wybierz odpowiedź
a. Instrukcji Operacyjnej b. ustawie „Prawo Lotnicze c. AIP d. rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2003,Dz.U. 165 poz. 1602
Jakoś to pytanie podchodzi mi pod egzamin na dyspozytora lotów, a nie pilota turystycznego. Co Wy na to? Winienem jako pilot PPL(A) znać odpowiedź na takie pytanie?
Zakładki