Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree3Likes
  • 3 Post By jordanj

Wątek: Lotnisko do nauki latania dla początkującego?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie Lotnisko do nauki latania dla początkującego?


    Polecamy

    Witam

    Przymierzam się do zrobienia licencji pilota i tu mam pytanie. Bo mam możliwość zrobienia kursu na dwóch zupełnie innych warunkach jeżeli chodzi o typ lotniska.

    1. Małe prywatne lotnisko trawiaste - gdzie praktycznie lądują tylko samoloty danej szkoły i czasem inne jednostki
    2. Duże lotnisko gdzie lądują regularnie samoloty pasażerskie.

    Czy według Was ważne jest to na jakim lotnisku powinien się uczyć przyszły turystyczny pilot...czy to jest raczej sprawa drugorzędna?

    Z góry dzięki za odpowiedzi

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Ja szkoliłem się na lotnisku kontrolowanym i każdemu to polecam. Osłuchasz sie z prawidłową korespondencją i nie będziesz miał później obaw czy dobrze sie "zachowasz" w ruchu powietrznym jak polecisz gdzieś na lotnisko kontrolowane. Do tego nauczysz sie poprawnego wypełaniania i składania planów lotów, odsłuchiwania ATISu przed zgłoszeniem sie do delivery czy tez innych, co później wejdzie Ci w nawyk i tak jak pisałem nie bedziesz sie bal latac na lotniska kontrolowane.
    Pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    1. Na trawie uczysz się latania manualnego, bardzo ważne jest przyziemienie w odpowiednim punkcie (pas jest zazwyczaj wąski i krótki np. 18x600m), ale w zakresie procedur ruchu lotniczego nierzadko robisz co chcesz. Choć z drugiej storny całkowity brak separacji przez KRL powoduje, że oprócz pilotażu już od pierwszych lotó∑ musisz uważnie obserwować co dzieje się za oknem.
    2. Na dużym lotnisku, gdzie pas ma rozmiary 50x2500m możesz mieć 2km przelot, a i tak się zatrzymasz. Beton czy asfalt w porównaniu do trawy jest gładki, więc ewentualna za duża prędkość też nie jest momentalnie zauważalna. Poza tym przyczepność do alsaltu lub betonu (czasami asfaltobetonu) jest większa, więc zbyt mało nogi przy starcie nie powoduje, że moment zaśmigłowy znosi Cię z pasa, a na trawie, szczególnie mokrej jest o to bardzo łatwo. W sensie manualnym jest prościej, trzeba jednak stosować się do procedur ruchu lotnicego i zezwoleń KRL z czym na początku są probelu np. niepoprawne readbacki, pomyłki w punktach nawigacyjnych, a nawet lądowanie bez zezwolenia.

    Jeśli nie planujesz pozyskiwania dalszych uprawnień pomyśl po co Ci licencja, gdzie zamierzasz latać. Ja od czasu gdy mam licencję, na trawie lądowałem 4 razy (dwa razy w Ostrowie, raz na Słowacji po paliwo i raz na Węgrzech również po paliwo - czasami na komunikacyjnych mają tylko Jet A1), a w tym czasie wylatałem ze 100 godzin, głównie po lotniskach komunikacyjnych. Jeśli jednak zamierzasz latać po głównie po mniejszych lądowiskach to lepiej pozyskać nawyki odpowiadające specyfice tego typu operacji.
    crs, uKL and ruben323 like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    W okolicach trawiastego zapewne krąg nadlotniskowy jest znacznie krótszy, co za tym idzie w ciągu danej jednostki czasu wykonasz większą ilość lądowań i startów, co na początku szkolenia ma kluczowe znaczenie, bo głównie to się w pierwszym zadaniu ćwiczy. Po za tym, jak się nauczysz lądować i startować na trawie, to i na przewżnie dłuższym i szerszym betonie też sobie poradzisz.

  5. #5
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    bo głównie to się w pierwszym zadaniu ćwiczy.
    i niestety jest to zasadniczy błąd

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    i niestety jest to zasadniczy błąd
    To znaczy ktorych elementow brakuje w szkoleniu na poczatku?

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Jeszcze bym dodal jeden element decydujacy ladowisko / lotnisko - ruch GA na nim. Nie dalej jak przedwczoraj w kregu na EPBC bylo 8 (slownie osiem) samolotow. Wracalem z trasy i slyszalem jak Babice Informacja uziemila zglaszajacego sie ucznia.

  8. #8
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Istvan Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    i niestety jest to zasadniczy błąd
    To znaczy ktorych elementow brakuje w szkoleniu na poczatku?
    najpierw delikwenta należy nauczyć latać i dobrze opanować samolot

    pierwsze 10 - 15 godzin powinny być spędzone na nauce podstawowych manewrów, jak to jest opanowane to dopiero można mysleć o kręgach. I prawda jest taka, że jeżeli solidnie się przyłożyło do pierwszych dziesięciu lekcji, to na kręgi wystarczy 3 godziny

    zasada jest taka - im więcej czasu potrzebujesz na kręgi to znaczy że coś jest nie tak, czyli prawdopodobnie zostałeś słabo przygotowany

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •