Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie logbook po PPL-ce


    Polecamy

    Czesc,

    Mam mala zagwozdke z moim logbookiem, a raczej jego brakiem ;-) PPLa zrobilem w zeszlym roku, ale od poczatku nie logowalem lotow. Na koniec szkolenia dostalem wydruk ze szkolnej bazy danych i kopie wniosku o egzamin praktyczny (zdjecie ponizej).
    Chcialbym te loty w koncu jakos zaksiegowac, moze ktos moglby napisac w jaki sposob rozpisac loty wymienione na ponizszym dokumencie?
    Czy sumaryczny czas tak jak podano nizej powinien byc przepisany jako oddzielne loty?


    pod2.jpg | Fotosik.pl

    To moj pierwszy post na forum, wiec prosze admina o wyrozumialosc

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    siemasz
    zalezy jak bardzo lubisz sie w takich rzeczach grzebac

    Ja w logbooku mam trzy pozycje ze szkolenia:
    - duster
    - PIC
    - egzamin panstwowy

    znam takich, ktorzy rozpisuja kazdy lot
    mfk

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Nie lubie grzebac w takich rzeczach
    Chcialbym jednak zalatwic to raz i porzadnie. Tak, zeby pozniej nie sprawialo problemow przed nastepnymi szkoleniami.

    Napiszcie, czy mam to zalogowac po prostu jako trzy (3) oddzielne loty?

    1/ nalot z instruktorem; ~52h
    2/ PIC ~4h
    3/ PIC cross country 7:42

    Nikt nie bedzie pozniej czepiac sie takiej formy?

  4. #4
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    A w czym jest problem żeby normalnie rozpisać każdy lot?

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    nie mam takiego wykazu z rozbiciem na pojedyncze loty,
    moge probowac to policzyc, zliczajac czasy cwiczen z poszczegolnych dni, ale czy jest sens to robic?

  6. #6

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jak zaczniesz rozbijać to wyjdzie tobie kaszanka.

    Twój ośrodek szkolenia na pewno taki wykaz ma. W twojej dokumentacji ze szkolenia PPL(A) muszą być opisane szczegółowo każde loty z godziną startu, lądowania i numerem zadania itp.

    Jak będziesz miał nalot za szkolenie PPL w jednej linijce ktoś może się do tego przyczepić (szczególnie za granicą), a jak rozbity to nie.

    Więc jak masz możliwość to rozpisuj.

    Nie wiem jak jest w twoim ośrodku ale w moim wpisuje się do logbooka czas od rozpoczęcia kołowania do jego zakończenia.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Radom (EPRP)

    Domyślnie


    Polecamy

    Osobiście polecam logbook "Flyer Aviation" jednak chyba praktycznie każdy ma na pierwszej stronie gdzie wpisuje się loty linijkę 'z przeniesienia'. Z tego co widziałem u kolegów nieraz jest na samej górze lub na dole strony. Tam wpisz nalot zgodnie z kolumnami: DUAL, PIC (SPIC), ilość lądowań itd. Po prawej w kolumnie "remarks" możesz poprosić o pieczątke z FTO w którym się szkoliłeś żeby to potwierdzić (aczkolwiek nie jest to wymagane bo każdą stronę logbooka poświadcze podpisem jego właściciel). Z góry uprzedzam, że dobrze jest sobie też zapisać (o ile nie ma takiej kolumny) czas 'ślepaka' oraz 'przelotów nawigacyjnych' - będzie to potrzebne w przyszłości do zliczenia nalotu wymaganego do licencji CPL(A) bądź uprawnienia IR(A).

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •